Skocz do zawartości

320d M47 Problem z odpaleniem gdy 1/4 baku


Squier

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Szukałem sporo, ale nie znalazłem podobnego problemu.

Moje autko to 320d M47 rocznik '00 230 tys. przebiegu.

Problem pojawia się gdy w baku jest ok 1/4 paliwa. Wtedy to muszę długo kręcić rozrusznikiem (nawet 40s) żeby odpalić. Problem pojawia się też gdy paliwa jest ok 1/3 ale samochód stoi na jakimś spadku.

Sprawdzałem błędy INPA, niestety nic nie wykazało.

Jak myślicie co to może być?

Czy moje auto ma tą pompkę paliwową w progu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz wersję przed liftem czyli jednostka 136kw i w nich nie ma pompy w progu. Jeżeli będziesz trzymał paliwo powyżej połowy baku i samochód będzie normalnie odpalał to na 99% pada ci pompa w baku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie. Jeśli ją słychać i po kilku sekundach jej praca [dźwięk] zaczyna się wzmagać tzn przyspieszać to pompka w baku jest OK. Moim zdaniem problemem jest cofające się paliwo z VP44 w kierunku baku i stąd też dłuuuugie kręcenie aby pompa wyparła najpierw powietrze, a później wytworzyła wystarczające ciśnienie do "złamania" wtryskiwaczy i rozpoczęcia podawania paliwa... co znowu najczęściej kończy się rozładowaniem aQ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki za informację, niestety ja w TISie nie mogłem tego znaleźć. Czy orientuje się ktoś czy można zamontować pompkę z E39? Te do E46 są zaj...ście drogie, natomiast pompka od e39 z tym samym silnikiem jest do wyrwania za około 150 zł. Numer katalogowy mają inny...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżę post, bo niestety problem się nie rozwiązał. Wymieniłem pompkę w baku, pompka sprawna sprawdzona na manometrze, niestety nadal jak mam mniej paliwa występuje problem z rozruchem.

Macie jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli na 100% jesteś pewny, że pompka w baku jest dobra i układ paliwowy jest szczelny, to zostaje pompa wtryskowa Vp44. Czyli jak masz paliwo poniżej połowy to najprawdopodobniej na przewodzie powrotnym puszcza paliwo do baku czyli nie trzyma zawór zwrotny w niej,tak mi się wydaje. Możesz jeszcze spróbować zamontować zaworki do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym zwrotne i zamontuj je na obu przewodach czyli zasilani i powrót . Jak to nie pomoże to zostaje pompa wtryskowa do regeneracji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.