Skocz do zawartości

320d M47 Problem z odpaleniem gdy 1/4 baku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Szukałem sporo, ale nie znalazłem podobnego problemu.

Moje autko to 320d M47 rocznik '00 230 tys. przebiegu.

Problem pojawia się gdy w baku jest ok 1/4 paliwa. Wtedy to muszę długo kręcić rozrusznikiem (nawet 40s) żeby odpalić. Problem pojawia się też gdy paliwa jest ok 1/3 ale samochód stoi na jakimś spadku.

Sprawdzałem błędy INPA, niestety nic nie wykazało.

Jak myślicie co to może być?

Czy moje auto ma tą pompkę paliwową w progu?

Pozdrawiam

Opublikowano
Kolego masz wersję przed liftem czyli jednostka 136kw i w nich nie ma pompy w progu. Jeżeli będziesz trzymał paliwo powyżej połowy baku i samochód będzie normalnie odpalał to na 99% pada ci pompa w baku.
Opublikowano
niekoniecznie. Jeśli ją słychać i po kilku sekundach jej praca [dźwięk] zaczyna się wzmagać tzn przyspieszać to pompka w baku jest OK. Moim zdaniem problemem jest cofające się paliwo z VP44 w kierunku baku i stąd też dłuuuugie kręcenie aby pompa wyparła najpierw powietrze, a później wytworzyła wystarczające ciśnienie do "złamania" wtryskiwaczy i rozpoczęcia podawania paliwa... co znowu najczęściej kończy się rozładowaniem aQ.
Opublikowano

Ja nie słyszę pompki w progu, jak mowilem problem jest tylko przy mniejszej ilości paliwa. Przy pełnym baku problem nie występuje.

Pompki w baku też nie słyszę.

Opublikowano
Ale Ty nie masz pompki podprogowej. Po przekręceniu kluczyka w drugą pozycję [kontrolek] powinieneś usłyszeć szum. Jeżeli nie ma żadnego dźwięku to Kolega wlodekbmw ma rację o padającej pompie w baku.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Odświeże temat, gdyż nadal z tym walczę. Czy ktoś wie jakie powinno być ciśnienie tej pompki w baku. u mnie po podłączeniu manometra pompka przestaje pracować.
Opublikowano

Dzięki za informację, niestety ja w TISie nie mogłem tego znaleźć. Czy orientuje się ktoś czy można zamontować pompkę z E39? Te do E46 są zaj...ście drogie, natomiast pompka od e39 z tym samym silnikiem jest do wyrwania za około 150 zł. Numer katalogowy mają inny...

Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odświeżę post, bo niestety problem się nie rozwiązał. Wymieniłem pompkę w baku, pompka sprawna sprawdzona na manometrze, niestety nadal jak mam mniej paliwa występuje problem z rozruchem.

Macie jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Kolego jeśli na 100% jesteś pewny, że pompka w baku jest dobra i układ paliwowy jest szczelny, to zostaje pompa wtryskowa Vp44. Czyli jak masz paliwo poniżej połowy to najprawdopodobniej na przewodzie powrotnym puszcza paliwo do baku czyli nie trzyma zawór zwrotny w niej,tak mi się wydaje. Możesz jeszcze spróbować zamontować zaworki do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym zwrotne i zamontuj je na obu przewodach czyli zasilani i powrót . Jak to nie pomoże to zostaje pompa wtryskowa do regeneracji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.