Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od paru tygodni mam problem z moim automatem. Przymierzałem się do wymiany uszczelki, filtra i oleju w skrzyni, ale odpuściłem i odstawiłem do mechanika po kilku próbach odkręcenia śruby spustowej oleju. Mechanik zmienił co trzeba, ale po przyjeździe do domu zauważyłem, że cieknie mi świeżo zalany olej, więc pojechałem z reklamacją. Mechanik oczywiście spuścił olej jeszcze raz, odkręcił misę i stwierdził, że w paru miejscach uszczelkę wessało ciśnienie w skrzyni (rzeczywiście było widać, że w miejscach w których przychodzą śruby uszczelka była zassana do środka), po czym założył wszystko jeszcze raz i zapewnił, że będzie ok. Rzeczywiście przez parę dni było w porządku, ale dziś znów zauważyłem wycieki i zastanawiam co jest źle. Byłem osobiście i oglądałem jak mechanik ponownie wykonuje tą całą sekwencje wymiany oleju i moim zdaniem wszystko było w porządku. Może uszczelkę przed założeniem trzeba czymś nasmarować? Bo skoro wszystko było założone dobrze to jakim prawem jest ona zasysana i cieknie? :mad2:
Brokatrot Metallic
Opublikowano
Jeżeli masz porządną uszczelkę i odpowiednio dokręconą miskę, to wszystko powinno być dobrze, tam nie ma jakiegoś gigantycznego ciśnienia. Uszczelka Elring lub oryginał. Oczywiście miska musi być zdjęta i umyta, tak samo przylga w skrzyni.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Oglądam uszczelki tej firmy na allegro i są niby do mojego silnika i rocznika, ale nie pasują kształtem. Ja ma taką uszczelkę i cieknie tu gdzie zaznaczyłem na zdjęciu ( w te miejsca przychodzą śruby).

 

http://img816.imageshack.us/img816/6143/14868966522.jpg

Brokatrot Metallic
Opublikowano

no aktualnie nie mam jak tego spisać ale jestem na 100% pewien że mam 5cio biegową skrzynie automatyczną 5HP18 bo z tego co pamiętam tak pisało na tej tabliczce gdy patrzałem na nią pierwszy raz. Poza tym patrząc na schematy tej skrzyni widzę, że kupiłem filtr identyczny jak na schematach i filtr pasuje, uszczelka z resztą też pasuje idealnie ale dlaczego przecieka? Poniżej jeden ze schematów 5HP18, widać na nim kształt tej uszczelki czyli kupiłem dobrą. Nie mam wątpliwości co do modelu skrzyni.

 

http://img849.imageshack.us/img849/7806/beztytuutx.jpg

Brokatrot Metallic
Opublikowano

Kolego, skrzyń 5hp18 jest od cholery rodzajów (oznaczenie modelu, to 1056 000 XXX) , niektóre elementy pasują do wszystkich modeli 5hp18, a niektóre nie. Nie powiem Ci, jak jest w wypadku uszczelki misy, czy się różnią czymś, ale mówiąc, że chodzi Ci o skrzynię 5hp18, to jak powiedzieć, że chodzi Ci o "samochód marki BMW" :D

 

 

Edit/ Sprawdziłem, nie różnią się kształtem misy. To może po prostu misę masz gdzieś przygiętą, albo trafiła się trefna uszczelka?

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
No na to by wypadało :mad2: Bo nie widzę innej przyczyny tych wycieków. Dzięki za pomoc, postaram się sam powalczyć. Pozdrawiam
Brokatrot Metallic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.