Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Jako szczęsliwy posiadacz przyjemnego silnika benzynowego - po pierwszych dniach wielkiej euforii - zauważyłem kilka elementów, które co prawda nie przeszkadzają jakoś szczególnie, ale chciałbym je rozwiązać.

 

Czy moglibyście polecić kogoś kto się zna na tych autach i będzie w stanie mi pomóc. Z Poznania / okolic. Dla mnie najważniejsze jest, żeby ktoś się naprawdę znał na elektronice tego auta. Większość rzeczy wynika z tego, że mam wersję USA. Aha - jako że auto nie ma gwarancji jakoś nieszczególnie pilnie wybierałbym się do ASO. Poza tym - ASO powiedziało, że cytuję "nie mają możliwości zrobienia czegokolwiek bo to wersja USA".

 

Auto to E70, silnik 4.8, wersja USA.

 

1. Pierwsza rzecz - jako że były przerabiane tylne światła, to coś jest przestawione w kablach. I za każdym razem jak wsiadam do auta, to wyskakują mi dwa błędy tylnego oświetlenia. Nie wiem czy w ogóle nie jest podłączone, czy też coś jest nie tak. Wszystkie światła działają poprawnie. ASO to potwierdza także. Komunikat sugeruje lampy te na części bagażnika - "wzmocniony stop" załączający się przy awaryjnym (?) hamowaniu.

 

2. Kolejna rzecz - specyfikacja (po VIN) wskazuje, że mam skrętne reflektory. Niestety nie skręcają.

 

3. Przednie lampy chyba nie do końca zostały dostosowane. A mój wniosek wynika z tego, że przy włączonych światłach mam zapalone na stałe lampy od kierunkowskazów.

 

4. I najważniejsza rzecz - serwisowanie - takie normalne tylko wymiany oleju, inne płyny. Gdzie można to zrobić - tak żeby od razu odpowiedni wpis był w komputerze - typu wykasowanie konieczności wymiany oleju i ustawienie kolejnego "przebiegu" do wymiany.

 

5. Podłączenie do komputera przez kogoś kto się zna na tym modelu i marce - tak aby wyeliminować ryzyka, że o czymś nie pamiętam i tak naprawdę porządne sczytanie czy wszystko jest OK, czy może jakiś nowszy soft powinien być wgrany, itd.

 

W dużym skrócie - chciałbym porządnie zadbać o auto, ale ASO generalnie jakoś nie cieszy się moją zbytnią sympatią z kilku powodów: 1) zasadniczy powód to ich stwierdzenie, że wersji USA to oni nie umieją, 2) poczytałem na forum opinie o różnych ASO, które niestety nie sa zbyt zachęcające.

 

Pozdrawiam,

T.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze; co to k...a [<-ostrzeżenie by Mod] za ASO? mieciu czy smorawina? co, komputer im odmówi współpracy z wersją amerykańską, pochodzącą z USA tak samo jak i europejski model? w tym wypadku to tylko złą wole i zwykły strach można im zarzucic. masz moje ulubione zagadnienia do zrobienia, aż mnie ręce swędzą żeby doprowadzic ci to auto, niestety na chwilę obecną jestem lekko niedostępny :( i co jeszcze mogę ci dodac to unikaj jakichkolwiek wizyt u nieudaczników z tym autem, tylko fachowa wiedza i łeb na karku, znaczek na klacie jak już powyżej to wyszło, niekoniecznie. poszukaj dobrze specjalisty w polsce - jest ich kilku, przoduje małopolska (daleko :( ) ale i tak lepiej się umówic ze spokojem u takiego speca - najlepiej jak tylko od x - i pojechac na odpowiednią diagnoze, programowanie itd. nawet i 300km. niestety nie umiem polecic ci kogoś...
Opublikowano
602370538 dzwoń do kolesia powiedz o problemie mieści się w zgierzu woj łódzkie zna sie na rzeczy sam u niego serwisuje swoje E70 i jestem zadowolony...
Opublikowano

1. Pierwsza rzecz - jako że były przerabiane tylne światła, to coś jest przestawione w kablach. I za każdym razem jak wsiadam do auta, to wyskakują mi dwa błędy tylnego oświetlenia. Nie wiem czy w ogóle nie jest podłączone, czy też coś jest nie tak. Wszystkie światła działają poprawnie. ASO to potwierdza także. Komunikat sugeruje lampy te na części bagażnika - "wzmocniony stop" załączający się przy awaryjnym (?) hamowaniu.

 

2. Kolejna rzecz - specyfikacja (po VIN) wskazuje, że mam skrętne reflektory. Niestety nie skręcają.

 

3. Przednie lampy chyba nie do końca zostały dostosowane. A mój wniosek wynika z tego, że przy włączonych światłach mam zapalone na stałe lampy od kierunkowskazów.

 

4. I najważniejsza rzecz - serwisowanie - takie normalne tylko wymiany oleju, inne płyny. Gdzie można to zrobić - tak żeby od razu odpowiedni wpis był w komputerze - typu wykasowanie konieczności wymiany oleju i ustawienie kolejnego "przebiegu" do wymiany.

 

5. Podłączenie do komputera przez kogoś kto się zna na tym modelu i marce - tak aby wyeliminować ryzyka, że o czymś nie pamiętam i tak naprawdę porządne sczytanie czy wszystko jest OK, czy może jakiś nowszy soft powinien być wgrany, itd.

 

Ad 1. Najprawdopodobniej masz w tylnych lampach po ich wymianie na europejskie podłączone światła mgielne (albo tylko wkręcone żarówki). Ponieważ w wersji USA one nie występują to komputer się wścieka...

Ad 2. Jesteś pewien? Pamiętaj że skręcają tylko na ust. automatycznym <-A

Ad 3. Możesz sam wyłączyć te "amerykańskie" obrysowe kierunkowskazy - setting -> lights -> i tam odptaszkować.

Ad 4. Do skasowania/zmiany terminów inspekcji i wymiany płynów potrzebujesz kogoś mądrego z komputerem, więc pozostaje punkt 5.

Opublikowano

Wszystkim którzy się wypowiedzieli - dziękuję bardzo! Szukam zatem kogoś kto zna się na X w promieniu powiedzmy 100 km od Poznania. Jak będzie dalej a będzie to ktoś naprawdę godny polecenia - to jestem gotów się wybrać. Tylko kto....?

 

Co do reflektorów: po VINie S524A ADAPTIVE HEADLIGHTS Adaptacyjne doświetlanie zakrętów.

 

Jutro rano sprawdzę wyłączenie tych "obrysówek" - czy się da ;-)

 

Pozdrawiam,

T.

Opublikowano

4. I najważniejsza rzecz - serwisowanie - takie normalne tylko wymiany oleju, inne płyny. Gdzie można to zrobić - tak żeby od razu odpowiedni wpis był w komputerze - typu wykasowanie konieczności wymiany oleju i ustawienie kolejnego "przebiegu" do wymiany.

 

Ad 4. Do skasowania/zmiany terminów inspekcji i wymiany płynów potrzebujesz kogoś mądrego z komputerem, więc pozostaje punkt 5.

 

Wracając do Twojego zapytania nr. 4 (i do mojej wczorajszej porady) - może jednak lepiej posłuchać się komputera, nie kasować jego wezwań tylko powymieniać/uzupełnić płyny i ew. przegląd zrobić? To jest dosyć drogie

auto i oszukując je można potem żałować...

Opublikowano

Misunderstanding - ja chcę dokładnie zrobić to co mi pokaże komputer. Tylko jak ktoś wymieni dajmy na to olej - to ten kto to zrobi musi wykasować / ustawić czy cokolwiek innego - do następnej wymiany. Żebym nie jeździł później cały czas z błędem ;-)

 

Co do wyłączenia obrysówek - w menu lights mam tylko następujące pozycje i żadna nie sugeruje obrysówek:

 

Triple turn signal

Daytime running lights

Pathways lighting - i tu czas

Welcome light

 

Pozdrawiam,

 

T.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co do wyłączenia obrysu, nie zrobisz tego z żadnego menu, nawet nie wiem czy jakieś programowanie pomoże, na szczęście bardzo łatwo się takie rzeczy przerabia w praktycznie wszystkich amerykańcach, najczęściej to kwestia przepięcia jednego kabelka
Opublikowano

Co do reflektorów: po VINie S524A ADAPTIVE HEADLIGHTS Adaptacyjne doświetlanie zakrętów.

 

Masz na reflektorach napisane BMW DYNAMIC XENON?

 

http://swiatla.arbiter.pl/files/g/2_860967791_IMG_0471_.jpg

http://farm1.static.flickr.com/126/401597444_5a0461d794.jpg

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano

Mam Dynamic Xenon. I działa. Dzięki za podpowiedź - że działa to tylko w trybie auto - mam na myśli światła ;-)

 

Pozdrawiam,

 

T.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.