Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Następujący problem. Przed koniecznością wyjęcia chłodnicy celem jej zlutowania wszystko było ok. Po zlutowaniu, wymianie płynu i odpowietrzeniu przez ok. 2 tygodnie wszystko cacy, a tu nagle silnik łapie odpowiednią temperaturę, a nie przełącza na lpg i przy max grzaniu dmucha zimne do kabiny. Wydaje się oczywistym, że zapowietrzony, ale czasami ogrzewanie załapie i jest ok, a przełączy na gaz tylko jak podkręcę ogrzewanie na maxa i w pewnym momencie jakby nagle zaczyna dmuchać gorące powietrze i załącza lpg. Poza kolejną próbą odpowietrzenia, którą postaram się zrobić jutro, co to jeszcze może być? Dziwne, że przez ok 2 tyg po wymianie było wszystko ok, a teraz lipa.
Opublikowano

No dziwne, moze sie zapowietrzyl po prostu, np. jakis przewod puszcza, lpg i ogrzewanie w srodku jedyne co maja wspolnego to przewod doprowadzajacy plyn chlodniczy., bo pewnie trojnik zostal wsadzony w przewod idacy do nagrzewnicy.

Albo cos blokuje przeplyw cieczy.

Opublikowano

Podłączę się pod temat.

Po wymianie króćca wody, dolałem płynu, odpowietrzałem układ. Ogrzewanie działa, na lpg się przełącza.

Dziś dobrałem się do tej części, która jest między górną a dolna częścią kolektora, na której jest odma i podobno służy ogrzewaniu przepustnicy. Odczepiłem przewody płynu które doprowadzają i odprowadzają płyn i... zdziwiłem się bo płynu tam nie zobaczyłem.

Zatem, czy możliwe, że układ został nie do końca odpowietrzony? Czy da się coś z tym zrobić, bo dla mnie to dziwne że do nagrzewnicy dochodzi płyn, a tam sucho?

Czy w ogóle przejmować się tym że płyn nie ogrzewa przepustnicy, czy to odgrywa jakąś znacząca rolę dla doprowadzenia powietrza??

Opublikowano
u mnie po oględzinach do wymiany pompa wody i termostat, czyli nieciekawie i na tyle w tym temacie, ciekawe czy u kogoś zakończyło się podobnie
  • 2 lata później...
Opublikowano
kontynuując stary temat dodam, że okazało się że padła uszczelka pod głowicą; kiedyś pamiętam, że przegrzałem silnik i wystarczyło, efekt taki, że konieczny był remont a ten termostat i pompa wody, szczególnie termostat to nie jestem pewien, czy trzeba było robić, w każdym razie wymienione plus dodatkowo łańcuch jak już wszystko rozgrzebane, była szansa na wymianę na 1.8 ale silnik, który chciał mi ktoś wcisnąć miał wodę w cylindrach i delikatny nalot, trochę szkoda został 1.6 po generalnym remoncie, a te 15 koni by się przydało;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.