Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich :)

 

Prosiłbym o pomoc w doborze właściwej instalacji gazowej (sekwencji) do mojej bawarki. Aktualnie "według licznika" mam 132k km, ale pewności co do tego przebiegu to nie mam. Rocznie z moich obliczeń wyszło, że będę robił około 20-25k km, więc mimo dość rozsądnego spalania 6,5l/100 w trasie i około 8,2l/100 w mieście, przy obecnych cenach benzyny zdecydowałem się na założenie instalacji. Szczegóły silnika poniżej:

 

Typ 316I (EUR)

Typoszereg E E46 (4FL)

Silnik M43/TU

Pojemność skokowa 1.90

Moc 77 (105KM)

 

Chciałbym abyści pomogli mi dobrać odpowiednią sekwencję do tego modelu, jaka firma :?: może jakiś konkretny zestaw jednej firmy :?:, a może jakiś podzespół lepiej z innej firmy zamówić. Na jaki mniej więcej koszt mam się szykować :?: Mieszkam we Wrocku i gdyby ktoś mógł od razu polecić jakiś konkretny warsztat, gdzie znają się na robocię to również będę bardzo wdzięczny za tego typu pomoc. Pozdrawiam :D

Opublikowano

Hehe, widzę, że Zenek Bębenek vel Pitec już Ci ładnie na pewnym forum to skonfigurował ;)

 

11 kwietnia jadę właśnie do niego na gazowanie. I pewnie taki właśnie zestaw zagości u mnie. Zenek to mój druh serdeczny i w sumie to nawet nie musiałbym wiedzieć co mi tam montuje - po prostu mam do niego zaufanie. Gość śmiga BMW już od dawna, i to nie jedną, a w Wlkp trudno o lepszego gazownika.

 

Nie wiem czy dla mojego motorku (N46) będzie zakładał to, co Ci polecał, czy coś tam zmodyfikuje, ale jak chcesz to w połowie kwietnia dokładniej Ci napiszę co i jak.

Opublikowano

STAG 300 ISA2 lub STAG 4 Plus

Reduktor Zeta N lub R01

Wtryskiwacze Hana H2000 B

Filtr Czaja FL01P

Wielozawór AT02

Rury Faro PCV

Węże Parker

Wlew pod klapką pełnowymiarowy.

 

No i markowy instalator :-)

 

 

Coś takiego na lpg-forum koledzy pomogli złożyć do tego autka.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

STAG 300 ISA2

Reduktor Zeta N

Wtryskiwacze Hana H2000 B

Filtr Czaja FL01P

Wielozawór AT02

Rury Faro PCV

Węże Parker

Wlew pod klapką pełnowymiarowy.

 

I taki właśni zestawik siedzi u mnie od tygodnia. Do tego butla na 53 l gazu netto.

 

Konwersja w Pitec w Poznaniu.

 

No jak na razie jestem pod sporym wrażeniem - nie czuję różnic podczas jazdy. Na autostradzie rozpędziłem dziada ile się dało - wynik jak na benzynie. Przyspieszenie (o ile o przyspieszeniu w 316i można mówić huehue) tak samo. Gaziarz twierdzi, że na konwersji straciłem 2-3 KM. Pewnie i tak, ale przy moim stylu jazdy tego i tak nie czuję.

 

Na gaz rano przełącza w 3 minuty. Po południu w 2 minuty. I to głównie kiedy jeszcze auto z parkingu / osiedla wyjeżdża. Gdyby z mety w trasę jechało mogłoby być pewnie jeszcze szybiej.

 

W wolnej chwili dziabnę jakieś foty i się pochwalę co i jak.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Może pora odświeżyć temat? Bo ostatni post z przed 2 lat. Jakie teraz części do lpg są dobre? Mam identyczny silnik jak autor ale niestety mniej niż 7,9l/100km na zegarze spalania mi nie pokazało odkąd mam samochód :/ i poważnie zastanawiam się nad lpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.