Skocz do zawartości

[E87] 120d Brak mocy/Spadek mocy/Szarpanie


bubatcz

Rekomendowane odpowiedzi

Wita, mam taki problem jade autem i powiedzmy zapne 3 bieg rozpedze sie do 50km/h i utrzymuje ta predkosc to auto lekko zwalnia i przyspiesza jak by chciał jechac a nie mogło gdy daje gazu jest oki jak odpuszcze tez oki tylko przy stałej predkosci tak troche szarpie nawet co to moze byc pomorzcie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem coś podobnego, przy stałej prędkości i niskiej prędkości obrotowej tj. ok 1200-1500 rpm.

Mechanik, mówił że miał takie przypadki, opisał mniej więcej i się pokrywało, więc zasugerował turbinę, myślał o jakimś "ząbku", że niby potrafi się przyciąć na niskich obrotach i nie pompuje.

Po rozkręceniu okazało się że wszystko ok, wyczyścili z grubsza i trochę powiem szczerze go odmuliło.

mówił że jak by coś się działo to żeby przyjechać, wyczyszczą dokładnie i powinno być ok.

Od tamtego czasu, a było to jakiś miesiąc temu, czasem szarpnie coś, (u mnie daje znać, ponieważ mam automat, jak by trzeba było mu dać minimalnie gazu, jak by za mała prędkość obrotowa na redukcje) ale ogólnie to "szarpanie" ustało. Kiedyś może się wybiorę, niech przeczyszczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to was zmartwię, mam 118i z 2008, kupiony nowy w salonie, te same objawy, najpierw traci moc co jakiś czas lekko zwalnia, potem to może trwać długo zaczyna sie zapalac lampka awarii silnika. Już 11 razy byłam z tym problemem w serwisach. Oto neverending story, mam nadzieję, że was to nie czeka, ale najgorsze jest to że BMW się kompletnie olewa, szukam osób, które mają podobny problem, żeby coś z tym zrobić:

HISTORIA NAPRAW BMW

1. 15.01.2008 r. data pierwszej rejestracji i kupna w FUS Auto Poland Warszawa

2. 29.05.2008 r. lampka awarii silnika zapala się – odholowany do INCHCAPE Motors Warszawa– twierdzą, że to nie awaria, tylko błąd komputera, kasują błąd nie dokonują żadnej naprawy.

3. 04.12.2008 r. lampka awarii silnika zapala się, odholowano do INCHCAPE Motors – twierdzą, że to nie awaria, tylko błąd komputera, jw.

4. 04.02.2009 r. lampka awarii silnika zapala się i nie gaśnie, w FUS Auto Poland – wymieniają cewkę

5. 19.03.2009 r. lampka awarii silnika zapala się, odholowano do INCHCAPE Motors – twierdzą, że to nie awaria, tylko błąd komputera

6. Kwiecień 2009 r. wysyłam do obu serwisów pisma z pytaniem, co się dzieje w samochodzie – brak odpowiedzi do tej pory

7. 20.05.2009 r. lampka awarii silnika zapala się, AUTO FUS – wymiana cewki

8. 08.04.2010 r. lampka awarii silnika zapala się – spowodowałam wypadek

9. 04.05 2010r. auto odholowane do AUTO FUS, wymiana cewki, naprawa blacharska

10. 10.06.2010 r. lampka awarii silnika zapala się, BMW AUTO FUS – nie wiem co zrobili

11. 24.06.2010 r. lampka awarii silnika zapala się i gaśnie – dostarczam auto do serwisu AUTO FUS wymiana cewki i innych części

12. 10.07. 2010 – lampka awarii silnika zapala się, przewieziony do Serwis BMW Łódź, wymiana cewki

13. 13.01.2011 – lampka awarii silnika zapaliła się, w serwisie BMW Tłokiński w Łódź przełożyli cewkę na inny cylinder

14. 22.03.2011 – lampka awarii silnika zapaliła się i nie zgasła. Wymieniają cewkę. Będą pytać w BMW Polska, czy mogę nie płacić za tę naprawę.

Co Wy na to? no i Admin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stalo sie, auto w serwisie :mad2:

Po podlaczeniu pod komputer pokazalo, ze turbina wylaczyla sie 20 razy :duh:

Qrde, o auto dbam, przy odpalaniu jak i gaszeniu silnika daje czas turbinie.

Jutro sie okaze (lub nie), co bylo przyczyna

O co kaman :shock:

Tak na marginesie, "słoñisłoñ", współczuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka dni grozy, stało się... turbina padła. :mad2:

Po wyjęciu okazało się że w ogóle czymś dostała, nic wielkiego ale łopatki lekko zadrapane na końcach, w każdym razie geometria już nie ta.

Rozmawiałem z mechanikiem, jako że auto było sprowadzane, to w zasadzie poza książką nie wiadomo jak było serwisowane. Mechanik mówił że zachodnie serwisy czasem pomijają wymianę filtra, jako że trudno dostępny i zanieczyszczenia mogły być jedną z przyczyn. Ogólnie turbina na wylocie to była tak zapaskudzona że aż miała taki nagar około 1 do 1,5mm. Chłopaki próbowali ją rozebrać, żeby przeczyścić, ale śruby tak się spiekły że po całonocnym "moczeniu" śrub, dwie puściły jedną delikatnie rozwiercili i pozbyli się resztek. Turbo w środku zapaskudzone.

Od dawna auto na niskich obrotach było jak by zmulone, teraz już wiem czemu. Ten popychacz który otwiera łopatki, sterowany przez elektronikę, jak go delikatnie naciskałem to miał jak by przycięcie, chłopaki mówili że powinien chodzić delikatnie i reagować na każdy ruch.

W każdym razie, poza turbo nic więcej do wymiany ufff..

Tak czy siak, nowa z BMW 5400zł, Mechanik dzwonił jeszcze do hurtowni tam cena 4200 ale z dostępnością problem i dopiero lipiec :shock: Masakra bo na początku roku spłukaliśmy się na nowe felgi i opony a teraz jeszcze to :duh: ale no nie było wyjścia..

Zadzwonił do BMW czy mają, oni że tak i 10% upustu dadzą... po zastanowieniu i przegadaniu sprawy, decyzja ok

No i znów zonk, jak zadzwonił jeszcze raz do BMW to tym razem zmiana decyzji.. powiedzieli 7% upustu i... wysyłamy im starą a oni wysyłają ją gdzie trzeba, regenerują i zwracają nam a my płacimy kwotę pomniejszoną o 7% 5022.. Powiem tak - to już nie pierwszy numer ze strony BMW od początku roku, min. tak nas załatwili z kompletem kół na lato, telefon czy mają i za ile, decyzja, telefon a oni już co innego

Mechanik wqrzył się i zadzwonił do kogoś od garretta, turbina ma być bezpośrednio od nich za 4200, tydzień czasu i będzie w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

Mam podobny problem ze swoja e87 118D 122km. Gdy wrzuce 4,5,6-bieg i docisne do końca gaz, samochod ma chwilowy spadek mocy i szarpie, do tego napalił mi sie check. Komputer wykazuje błąd CC-ID-31, na komputerze delphi jest przypisany jako by był to przepływomierz. Faktycznie jest u mnie jakis poklejony na sylikon...mechanik mowi ze moze to wywolac wlasnie chwilowe spadki mocy poniewaz przepływomierz w BMW pełni jakies 3 funcje, jeśli jedna padnie to wszystkie nie dzialaja... A więc szarpanie i spadek mocy to nie turbina ??? w tym tygodniu wymienie przepływomierz i się okaze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.