Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

moja skrzynia biegow (automat, E61, 525d) przelancza biegi z malym szapnieciem i przy dojezdzie np. do swiatel tak jak gdyby wlaczal za szybko 1bieg powodujac szarpniecie.

Wyczytalem gdzies ze moze to byc spowodowane za mala iloscia oleju.

Podnioslem wiec samochod (rozgrzany), zapalilem silnik, poprzezucalem wszystkie biegi i zostawilem na P.

Po odkreceniu sruby do oleju (z boku skrzyni) leje sie tak jak gdyby byla cala skrzynia w oleju.

 

Czy powodem tego przezucania moze byc wlasnie za duzo oleju?

A moze cos zle sprawdzam, bo jakim to sposobem mogl ktos wlac za duzo?

 

Dziekuje i pozdrawiam

 

P.S. Wylaczenie NIC w EGS troche pomoglo

Opublikowano

Hm raczej jak odkręciłes korek to normalne że olej popłynie jak z beczki.

Mi w serwisie powiedzieli że poziom oleju w skrzyni automat ewentualnie to moge sobie sprawdzic po podniesieniu maski ,tuż obok wlewu płynu do spryskiwacza jest drugi korek .

Po odkręceniu poziom oleju powinien byc około 50mm ponizej wlewu wtedy jest ok. A jak nic nie widac to tylko zalanie układu nowym olejem ( zero dolewek).

Pozdro

Opublikowano
Przez boczny korek olej nie powinien się wylewać, może skrzynia była zbyt gorąca. Temperatura powinna wynosić ok. 40st. Natomiast olej poleci zawsze jak się odkręci ten korek od spodu.
Opublikowano

Cześć,

 

Miałem dokładnie taki sam problem. Samochód był jeszcze na gwaracji. Wizyta w ASO zrobili mową adaptacje i problem znikł. Sama adaptacja dużo nie kosztuje. W ASO mam znajomego który twierdzi że raz na jakiś czas jest dobrze nauczyć skrzynie od nowa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.