Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam pytanie ( samochód bmw 520 e34 m20b20 silnik ) . Jaki powinien być stan płynu w chłodnicy ? Jest zaznaczone na chłodnicy miejsce i pisze COLD , czyli co na zimnym powinien być stan tak jak wskazuje ? U mnie niby jest taki stan , ale czasami komputer pokazuje niski stan płynu chłodnicy .

 

Drugie pytanie , częściowo dotyczy też płynu . Jak autko jest na gazie i kopci dość mocno na biało ( tak jak normlane auta w zime na zimnym silniku ) to u mnie i w zime i w lato jest tak samo to wina jest tego , że może być padnięta uszczelka pod głowicą i przepala płyn ? Czy może to też mieć coś wspólnego np. z niewyregulowanym gazem , czy brak katalizatora itp... ?

http://img810.imageshack.us/img810/9430/20110302872.jpg


Przykazanie 11 - Myśl !!!

Opublikowano
Jaki powinien być stan płynu w chłodnicy ? Jest zaznaczone na chłodnicy miejsce i pisze COLD , czyli co na zimnym powinien być stan tak jak wskazuje ? U mnie niby jest taki stan , ale czasami komputer pokazuje niski stan płynu chłodnicy.

Dokładnie tak jak mówisz. Dolewasz wtedy płynu?

Drugie pytanie , częściowo dotyczy też płynu . Jak autko jest na gazie i kopci dość mocno na biało ( tak jak normlane auta w zime na zimnym silniku ) to u mnie i w zime i w lato jest tak samo to wina jest tego , że może być padnięta uszczelka pod głowicą i przepala płyn ? Czy może to też mieć coś wspólnego np. z niewyregulowanym gazem , czy brak katalizatora itp... ?

Na ciepłym silniku podczas dodawania gazu sprawdź czy zwiększa Ci się ciśnienie w górnym wężu(tym od termostatu do chodnicy). Jeśli zrobi się twardy to na 90% uszczelka od głowicy. Jeśli do tego dymi na biało to to prawdopodobieństwo rośnie. Lepiej zajmij się tym od razu bo dłuższa jazda ze zdemolowaną uszczelką może się skończyć bardzo nieprzyjemnie.

Gaz radzę wyregulować bo LPG wymaga trochę więcej od silnika niż benzyna i to też może wpływać na uszkodzenie uszczelki od głowicy.

Daj znać jak się sprawa toczy.

Opublikowano

Gaz jest wyregulowany elegancko , tyle , że jest to 1'wsza generacja gazu ( podawana do dolotu ) przez co myślę , że też może być mieszanka nie stechiometryczna

 

Co do płynu , to dolałem ze 2 razy , ale wydaje mi się , że poszło odpływem na glebe . Co do przewodu to kiedyś miałem taki problem , tak jak by termostat był zamknięty czy jaki grom nie wiem , albo jak by była zapowietrzona ( temp. oczywiście była w normie idealnie ) ale miałem taki temat , że ten górny przewód jak się dodawało gazu to się po prostu zaciskał ( tak jak by pompa ciągnęła za mocno i ściskała go ) , ale z tego co pamiętam to bawiłem się w odpowietrzanie i chyba już teraz tego problemu nie mam , chodź nie sprawdzałem dawno

 

Drugi jeszcze jest temat tego typu , że raz w zime podejrzewam , że mi odma przymarzła i konsekwencją tego oczywiście było wywalenie bagnetu , przez co trochę oleju wydostało się i po prostu ochlapało silnik , najważniejsze w tym było to , iż oleju na miarce przybyło ( oczywiście sprawdzałem już następnego dnia , bo czekałem aż to zleci jak tam się wszystko nim zarzygało ) no i wiadomo to , że odma przymarźnie i wywali bagnet no to niestety zdarza się czasami , ale ciekawi mnie to , że po sprawdzeniu na nastepny dzień oleju było ponad stan ( a przedtem było poniżej max ) i wydawało mi się jak by płynu w chłodnicy ubyło , czyli tak jak by uszczelka puściła jednorazowo ??!! :| dziwne ... Teraz mówię , raczej płynu on nie bierze , chodź może i trochę przepala , ciężko mi jest to określić przez tą popiepszoną chłodnicę z tym zbiorniczkiem wyrównawczym :/

 

Co Wy na to ?

 

Pozdro

Sebo

http://img810.imageshack.us/img810/9430/20110302872.jpg


Przykazanie 11 - Myśl !!!

Opublikowano
Oczywiście , że tak ( ozczywiście oprócz ogrzewania na tył [ norma e34.... ] :) układ odpowietrzałem na chłodnicy , wiem , że jeszcze gdzieś jest coś , ale nic więcej nie robiłem , jutro obczaje czy ten przewód zaciska czy nie

http://img810.imageshack.us/img810/9430/20110302872.jpg


Przykazanie 11 - Myśl !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.