Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
U mnie dodatkowo puka przy gwałyownym przyspieszaniu i puszczaniu gazu.Jak wejdziesz pod spód to sprawdż też czy nie ma luzów na krzyżaku.Ja dopiero za 2tyg. się za to zabieram,nie robiłem tego nigdy-wszystko okaże się w kanale, ale myślę że bez wyjęcia całego wału sie nie obejdzie.
Opublikowano

Hmmm czy ten element na pewno jest odpowiedzialny za pukanie??

Jest to element gumowy z metalowymi tulejami w środku, jego zużycie raczej nie powoduje pukania tylko szarpanie. Nie ma możliwości, żeby ten tłumik drgań skrętnych (bo tak się nazywa), a raczej jego metalowe tuleje stukały, tuleje są na sztywno przykręcone do mostu i do wału, czasem wymiana tego tłumika sprawia, że pukanie na jakiś czas ustaje ale to nie dlatego, że ten tłumik stukał tylko, że nowy tłumik tłumi drgania i te stuknięcia.

Jak kupiłem mojego Mercedesa to ten tłumik drgań skrętnych wału był tak zużyty, że powyżej 100km/h wał wpadał w takie wibracje, że budą trzęsło jak pralką przy wirowaniu, dosłownie. Na dodatek podczas ruszania były wyczuwalne lekkie szarpnięcia, wymieniłem ten element i auto do 200km/h jedzie gładko i poszarpywanie też ustało.

Stukanie podczas popuszczania i przyciskania na przemian sprzęgła to raczej albo luzy na jakimś elemencie przeniesienia napędu, jest wiele takich miejsc:

krzyżak wału

tylny most

przeguby

luz na poduchach tylnego wózka, przy mocnym dodaniu gazu albo przy zrywniejszym ruszeniu dość mocno potrafi stukać

luz na zawieszeniu tylnego koła

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
Po wymianie nic się nie zmieniło :( Mechanik mówi, że są luźne jakieś 2 osie ale mam sobie dać z tym spokój, bo nic się nie stanie i tylko przestanie stukać. Ja jednak będę wiercił dalej aż zrobię ;)
Opublikowano
Te dwie osie to może półosie, albo przeguby się rozlatują i raczej samo nie przestanie stukać.Możesz napisać ile za ten łącznik i czy mechanior musiał wyjmowac wał?
Opublikowano
Tak dokładnie półosie. Samo nie przestanie ale mówi, że nic się nie stanie. Nie mam żadnych problemów z ruszaniem, zmianą biegów itd. tylko to pukanie na 1 i 2 biegu. Nie wyjmował wału. We dwóch jakoś sobie poradzili. A cena 130 zł.
Opublikowano
Dzięki za info.-jeszcze się za to nie zabrałem, cenę za ten łącznik w sklepie zaśpiewali mi 280zł, podobno orginalny.Słyszałem od jednego mechanika że przy wale gdzieś na wieloklinie jest jakaś śruba(regulacja)która po dokręceniu likwiduje luz,nie wiem- jak sprawdzę to dam znać. POZDRAWIAM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.