Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powitać wszystkich userów i fanów BMW.

Od wczoraj jestem właścicielem 735 E38 z 2000r. automat

 

Czy ktoś może mi powiedzieć co to może być?

Jak jadę i już mam skrzynię rozgrzaną i zatrzymuję się na światłach, to od chwili zatrzymania auta (po jakiś 10 sek ) słychać taki stuk jakby skrzynia zmieniała bieg. Dźwięk podobny jest do lekkiego stuknięcia np.: ręką o maskę, tylko że bardziej basowy.

Zauważyłem również że jak zatrzymuję się na światłach i daję odrazu na neutral to ten stuk też się pojawia.

Przed kupnem auta byłem w serwisie BMW w wawie i wszelkie testy pokazywały że skrzynia nie ma uszkodzeń ani błędów.

 

Co to może być ?

Opublikowano
Zauważyłem również że jak zatrzymuję się na światłach i daję odrazu na neutral to ten stuk też się pojawia

Rób tak dalej a skrzynia napewno padnie. Kolego w czasie postoju np na światłach nie przełączaj na ,,N" skrzynia nie ma wtedy chłodzenia. Pozatym po co to robisz? Noga na hamulec i wystarczy. Może ten dźwięk spowodowany jest właśnie tym że na postoju mieszasz drążkiem pomiędzi ,,D", ,,P" i ,,N"? Jak normalnie jadąc na ,,D" zatrzymujesz auto i trzymasz na hamulcu nie ma prawa ze skrzyni wydobywać się żaden dźwięk. Wszelkiego rodzaju dźwięki nie wróżą nic dobrego............ :cry2:

Czasami takie jakby puknięcie lub tympodobne daje puszczenie hamulca po zatrzymaniu się - dźwięk ten wydobywa się z przednich zacisków zazwyczaj jak już tarcza lub klocki są słabe więc może o to Tobie chodzi. Warto też sprawdzić poduszkę pod skrzynią.................................................Pozdrawiam!

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Podpinam się, bo mam chyba to samo. Pojedyńczy stuk po zatrzymaniu się. Czasami jeszcze na D, czasami już na N/P, a czasami nawet po wyłączeniu silnika. Uderzenie lekko czuć na podłodze. Brzmienie raczej niemetaliczne. Czy to mogą być jakieś tuleje, skoro naprężeń już nie ma? A może wydech? Najbardziej obawiam się, że to skrzynia. Działa OK, błędów brak, olej wymieniony. Auto to E38 z M62b44tu i automatem 5hp24 z końca 98r (po FL).

 

PS natknąłem się na podobny problem na forach daewoo, i tam doszli do konkluzji, że lpg dopala się w tłumiku... Dodam więc, że lgp nie mam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.