Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie.

Interesuje mnie zrobienie SWAP'a z M20B20 na M50B25. Co będę musiał kupić? Jestem ciemny w tych sprawach bo to moja pierwsza Buma. Mniej więcej na jaki koszt muszę być przygotowany i czy by się znalazł jakiś chętny z okolic Bydgoszczy który podejmie się takiego wyzwania. Dodam iż teraz silnik zasilany jest gazem i chciałbym aby tak pozostało. Rozważam też sprzedaż całego samochodu i kupnie 525i lub 535 ale R6 w gazie. Czy ma ktoś może jakieś opinie na ten temat i czy pchać się w 535 wiedząc że różnica mocy między M50B25 a M30B35 wynosi tylko 19 KM.

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Z tego co wiem, to M30 jest najbardziej pancernym silnikiem z wszystkich montowanych w E-34, nie do zajeżdżenia. Spali Ci więcej niż M50, ale będzie na pewno trwalszy. Edytowane przez HugoEmPe

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Jeśli chcesz aby swap nie był widoczny gołym okiem i niekoniecznie w papierach to możesz śmiało wymieniać na B25. Co do gazu to byłyby potrzebne zmiany bo instalacje do 2l nie całkiem pasują do większych silników(np.wtryski mogą być za słabe a swego czasu były dzielone na kategorie: do 2l poj. silnika, 2+ do 3l i 3l+). Co do różnicy w osiągach B25 a B35. Może to tylko kilkanaście KM różnicy ale w momencie obrotowym jest duża.

Wszystko zależy od tego, co zamierzasz osiągnąć i czy będziesz rzeczywiście potrzebował tak mocnego silnika na codzień.

Opublikowano

No akurat różnica między m20b20 a m50b25 jest bardzo widoczna nawet na pierwszy rzut oka :D

Gdybys swapował na m20b25 to wówczas faktycznie zmian nie widać :) Albo jak bys swapował z m50b20.

Co do tematu pod tytułem co potzreba to jest tego sporo na forum, w sumie i w jednym i w drugim przypadku (m30b35 albo m50b25) zetaw wygląda podobnie:

Silnik

Skrzynia

Wał

Dyfer

Połosie

Osprzęt

Dolot

Wydech

Chłodzenie

Wiązka silnika

Zegary

Ja na Twoim miejscu celował bym w m30b35, pali troszke więcej ale to najbardziej pancerny silnik i praktycznie nie do zamordowania a z m50 to już różnie.

Po drugie... koszty swapu to zakup całego dawcy (angola albo rozbitka) więc jeśli do tej sumki dołożyć to co możesz uzyskac ze sprzedarzy swojej to lepiej kupić od razu 3.5 i nie bawić się w swapy. No chyba że trafisz okazję :)

Opublikowano
No akurat różnica między m20b20 a m50b25 jest bardzo widoczna nawet na pierwszy rzut oka :D

Gdybys swapował na m20b25 to wówczas faktycznie zmian nie widać :) Albo jak bys swapował z m50b20

Ah, sorki - moja wina. Nie doczytałem dokładnie o jakie modele w swapie chodzi :duh:

Opublikowano
Zgadzam się z zerosuper dużo pracy, sam to kiedyś przerabiałem, nic nie pasuje inne wtyczki, kolory kabli, mocowania np. łożyska podpory wału, itp, itd, ale wybór należy do ciebie, faktem jest jednak to że, nie ważne na jaki motor się zdecydujesz na pewno odczujesz różnicę i to dużą, a czym większa różnica tym większy banan :) :D :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.