Skocz do zawartości

740i steptronic - w trybie awaryjnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Niestety nie znalazlem odpowiedzi w forum na problem z tematu.

Dlatego prosze tutaj o pomoc.

 

Znajomemu jakis czas temu automat wskoczyl w tryb awaryjny i moze poruszac sie z 3ciego biegu jedynie.

 

Co moze byc przyczyna tego stanu rzeczy i jaki bedzie ewentualny koszt usuniecia tej usterki?

Czy zwiastuje to jakies wieksze problemy za chwile?

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano
Przyczyn może być wiele, od starego oleju po uszkodzenia mechaniczne. Podłączenie pod komputer wszystko wyjaśni. Koszt od 500 zł za wymianę oleju do 5000 (albo i więcej) za remont skrzyni.
marek
Opublikowano

hymm, stary olej moim zdaniem odpada bo czy można mowić o takowym w skrzyni która ma ponoć 153tys przejechane?

 

podłączenie pod komputer na pewno nastąpi :D

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano

Nie piszesz jakie to bmw, ale jeżeli e38, to nie ma takich przebiegów jak 153 tyś km. Nie sugeruj się tym, co pokazują zegary.

Poza tym olej w skrzyni zaleca się wymieniać co 100 tyś km.

marek
Opublikowano

a przepraszam, chodzi o e38.

 

rzeczywiscie w przeibieg cięzko mi uwierzyć.

http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano
co do wymiany płynu w skrzyni to też nie jest tak do końca. Serwis (aso) gdy pojechałem swoją e38 stwierdzil że w skrzyni atutomatycznej zaleca się kontrolę stanu oleju ale nie wymianę. Dotyczyło to mojej księżniczki ktora ma 250tys. Wcześniej miałem intrepida i tam co 4 wymiana oleju w silniku była wymiana oleju w skrzyni więc analogicznie myślałem że jest w automacie w bmw a tu zonk. Nie powiem skrzynia pracuje bez problemów, nie szarpie i biegi zmienia idealnie. Więc moim zdaniem jeśli skrzynia działa ok to wg tego co mówili w serwisie i moich obserwacji lepiej tego nie ruszać.
Na BMW narzekają głównie ci, którzy nigdy ich nie mieli. Również ci którzy za parę groszy kupili wymęczoną Bawarkę i warsztat jest ich garażem.
Opublikowano
Na temat wymiany oleju w skrzyni było już sporo napisane, więc proponuję nie zaczynać od nowa. Jeżeli ktoś ma wątpliwości czy wymieniać, czy nie, to można o tym poczytać na forum.
marek
Opublikowano

po to jest forum żeby wymieniac sie pogladami !

mi w serwisie powiedzieli również ze nie wymienia się

lepiej jeździć godzinę jak lord niż całym miesiącem jak dziad
Opublikowano

Jak skrzynia pracowala przed wlaczeniem sie trybu awaryjnego ? Zmieniala biegi plynnie czy szarpnela czasem ? Na kick-downie miedzy 2a 3 biegiem slizgal sie ???

 

 

ps.Panowie co do wymiany oleju w skrzyni to WYMIENIA SIE GO tak samo jak umieszczony tam Filtr. Robi sie to ta samo jak w silniku i w moscie. Ten co nie wymienia ten potem naprawia - proste.

Opublikowano
właśnie o to chodzi ze działała normalnie, nie wykazywała oznak trapiących ją problemów :(
http://farm8.staticflickr.com/7143/6826155841_0459a462fa.jpg
Opublikowano
Moze byc ubywajacy poziom oleju , moze byc czujnik jakis. Jezeli wszystko chodzilo dobrze , nie szarpala to ja bym stawial na jakas elektronike. Bo gdyby to bylo cos od strony mechanicznej kierowca zaraz by to poczul. Juz dawno powinien byc podpiety komp i bylo by jasne :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.