Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam 2 problemy:

 

Przy ostrzejszym ruszaniu podczas puszczania sprzęgła i dodawania gazu(czasami, nie zawsze) zaczyna walić całą budą. Jakby zachwile miała się rozpaść. Czasami również zdarza się to kiedy na 1 biegu nagle wcisnę mocno pedał gazu. Czy to może być podpora wału? Czy szukać czegoś innego?

 

Drugi problem(podejrzewam że bardziej złożony). Samochod to 316 z 86' roku. Gaźnikowe m10. Falują mocno obroty na luzie. Ale to tak że od 1tys do 1,5 tys a czasami i do 2tys! NIe dzieje się to zawsze (czasami ładnie trzyma obroty poniżej 1tys) i raczej niezależnie od temperatury silnika. Obroty falują reglarnie - z czestotliwością stałą - gdzieś tak jedno wachnięcie na sekunde. Co ciekawę podczas hamowania silnikiem czuć jak auto regularnie dodaje sobie gazu(delikatnie) z tą własnie częstotliwością - denerwuje to strasznie. Podejrzewam że problem leży gdzieś w gaźniku właśnie. Ale może ktoś się spotkał z takim problemem?(obroty znam bo mam dołożony obrotomierz)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

AD1 Tuleje belki lub mocowanie dyfra.

AD2 Jak masz gaźnik to współczuje. Może zacinać się ten sterownik od przepustnicy, taka gruszka z prętem miedzy gaźnikiem a przegrodą czołową. Ale najlepiej jak byśsobie ściągnął książkę "sam naprawian e30" i tak jest dokładnie opisane co i jak i do jakiego gaźnika.

Pozdrawiam

Opublikowano
Ogólnie sprawdź poduszki i podporę wału choć ta druga powinna mieć charakterystyczny stukot gdzieś na wysokości ręcznego i katalizatora. Jeśli jedziesz slalomem i cichnie a potem pojawia się znowu jest to objaw podpory :cry2:
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Falowanie obrotów może być spowodowane brudnym silniczkiem krokowym (zakładam że w M10 też jest).

Zazwyczaj wystarczy wymontować go, dokładnie usunąć zabrudzenia / nagar benzyną ekstrakcyjną i zamontować. 20-30 minut roboty nawet dla kogoś kto z mechaniką ma niewiele wspólnego. :wink:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Też mam taki sam silnik co Ty. Jest zagazowany. Obroty w tych silnikach to tragedia. :)

Tak samo skaczą mi one. Podczas tych skakań słyszę charakterystyczne "pykanie" spod maski. Podejrzewam, że to ten sterownik elektroniczny. Trudna sprawa jest z tymi silnikami.

Tak przy okazji... powie mi ktoś gdzie znajdę ten silniczek krokowy?

Opublikowano
Wlasnie fajnie by bylo zeby ktos napisal gdzie to jest bo sam bym sobie to zrobil bo od czasu do czasu faluja mi obroty a na benzynie trzyma 2,5 nawet 3 tys obr a czasami jest 0,9
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma silnika krokowego w gaźniku. Jest taki nastawinik przepustnicy. Takie ustrojstwo z dużą wtyczką oraz taki małe gówno. Kurcze muszę porobić zdjęcia i wrzucić bo tak to ciężko tlumaczyć. W "sam naprawiam" jest to dokładnie opisane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.