Skocz do zawartości

3XX Zakup pierwszego BMW ( e36)


Junior89

Rekomendowane odpowiedzi

Na poczatek chcial bym sie ze wszystkimi przywitac, jestem tutaj nowy i mam nadzieje, ze nie pomylilem dzialow.

Pomyliłeś! Ten z E36 w nazwie nadaje się do wątków o E36. Przenoszę.

 

Nie ukrywam, ze od dawna chcialem miec BMW e36. Jednak brak funduszy mi na to nie pozwalal, plusem tego jest wczesniejsze posiadanie innych samochodow, przynajmniej moge miec jakie kolwiek porownanie. Kiedys mialem taka prace, ze musialem codziennie jezdzic kilkoma-kilkunastoma samochodami dziennie. Wiem czego moge sie spodziewac np A5 3.0 tdi lub 530d. Raz tylko jechalem e36 1.6 i to jako pasazer :) Slyszalem i czytalem duzo dobrych opinie na temat tego modelu, dobre silniki, swietnie sie prowadzi i nie gnije jak opel jesli nie byl bity lub zle zrobiony. Chcialbym sie dowiedziec waszych opinie na temat zawieszenia, hamulcow, silnikow ale tylko benzynowych od 2.0 w zwysz. Czytalem , ze lepiej jest kupic 2.5 bo spalanie podobne a osiagi o wiele lepsze, ta sama sytuacja miedzy 2.5 a 2.8. Kiedys cos slyszalem na temat bloku silnika, czy to nie 2.8 mial czasem aluminiowy blok? Czy to prawda, ze zeliwne bloki byly trwalsze od aluminiowyh? Nie ukrywam, ze glownie interesuje mnie silnik. Wiem, ze nie da sie miec dobrej ekonomi spalania serwisu i osiagow z M3. Jak z awaryjnoscia tych silnikow. Czy naprawde lepiej brac 2.8 od 2.5 dla lepszych osiagow? nie odbija sie to na awaryjnosci? Majac na posiadaniu 6-8 tys zl na sam zakup auta moge trafic na e36 w dobrym stanie? Wiemy wszyscy , ze auto popularne wsrod milosnikow ale i malolatow katujacych te auta na maxa. Mieszkam caly czas we wschodnich niemczech, moge i tutaj szukac auta ale nie jest mi to na reke w zwiazku z droga rejestracja i ubezpieczeniem w niemczech , do tego co rok podatek 200 euro. Przykladowo Vectra 2002 rok 1.6 benzyna kierowca pelne znizki 42 lata wiek 700 euro rocznie :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę tu pisać kolejnego elaboratu na temat spalania,ale opinia typu że 1.6 pali podobnie jak 1.8 a ten pali prawie tyle co 2.0,z kolei 2.0 pali tyle co 2.8 jest dla mnie niezrozumiała.Różnice w spalaniu najwyraźniej widać w mieście,bo na trasie jest faktycznie podobnie.

Druga sprawa to silnik M52b28 i M50b25 miały 192kM,jednak M50b25 to już dość wiekowy silnik,niezawodny ale z racji lat,przebiegu i traktowania ciężko będzie znaleźć egzemplarz w dobrym stanie.M52b28 to chyba najlepszy silnik(pomijając S50b32) montowany w e36,i modele z tym silnikiem dobrze trzymają cenę(6-8 tyś zł może być mało).Jeżeli chodzi o awaryjność,to problemy już raczej z osprzętem(z racji wieku) bo silnik jest niezawodny.Czasami mogą trochę oleju brać choć to gównie zależy też od stylu jazdy.Tak czy inaczej wszyscy zgodnie twierdzą że e36 tylko z 6-oma cylindrami.Na twoim miejscu rozglądnąłbym się za m52b20.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie sa roznie miedzy tym 2.5 192 ps a 2.5 170 ps? ktory z nich ma zmienne fazy rozdrzadu? Wolgole jaka jest miedzy nimi faktyczna roznica oprocz roznicy 22 ps. Podobno maja taki sam moment obrotowy. Czy , ktorys z nich ma lepsze osiagi? Jaka jest charakterystyka tych silnikow? Z jakich obrotow najlepiej sie zbiera itp. Wychodzi na to, ze powinienem polowac na wersje 170 ps bo to nowsza konstrukcja pozatym wydaje mi sie, ze te 192 ps beda bardziej dojechane z racji wieku no i jest ich wiecej. 2.0 nie chce. Zalezy mi na 2.5 lub 2.8 a najlepiej to na 3.2 ale koszty kosmiczne :D jak dla mnie :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.8 za te pieniążki sobie daruj bo mit o niezawodności BMW pryśnie jak bańka mydlana.Wszystkie silniki M52 i M50(z końca produkcji) mają Vanosa czyli zmienne fazy rozrządu,M52 są trochę oszczędniejsze od silników bez vanosa. Na forum niedawno ładne 323i(m52b25-170kM) sprzedało się za 17tyś zł i takie są mniej więcej ceny uszanowanych egzemplarzy.A jeżeli uda ci się kupić e36 z silnikiem 2.5 do 8 tyś do niemal pewne że szybko dołożysz do niego kilka tyś żeby doprowadzić go do normalnego stanu.Jeżeli koniecznie chcesz 2.5 to pozostaje ci tylko m50b25 z początku produkcji,dobry mechanik,dużo cierpliwości i kasy.Czy jest to warte takiego poświęcenia?
A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Junior89 to od wieku? z ciekawości, jaką Ty pracę miałeś że tak samochodami się woziłeś? "Kierowca" cyganów?

 

Co do pytań przez Ciebie zadanych.... po co sie pytasz o silniki 2.5 i 2.8 skoro masz 6 tysiecy ZŁOTYCH z hakiem do wydania

 

Proponuję kubeł zimnej wody na głowę, żebyś ochłonął... bo chyba strasznie sie napaliłeś na szybkie BMW & silniki "2.0 zwysz" , niczym nastolatek na modelkę z czasopisma

 

 

O E36 poczytaj sobie tu

http://www.bmw-klub.pl/2010/07/29/skatowany-wizerunek/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaszBMW tak 89 to od wieku, nie napalilem sie jak na modelke bo gdybym sie napalil to bym je juz kupil, a kwota jaka chcialem wydac to 6-8 tys na sam zakup wiec ten "hak" to 2 tys zl, nie wiem czy to malo. Gdzie jezdzilem takimi autami? We wroclawiu pracowalem na pewnej myjni samochodowej, parking kla klientow mielismy kawalek od myjni i czesto ludzie umawiali sie , ze odbiora auto pozniej wiec tam je zostawialismy i jak by nie patrzec musialem dziennie robic 20 czasami 30 takich przejazdow przez 2 lata , wiem ze odcinki bardzo male ale zawsze to cos, zeby chociaz jakosc wykonania auta porownac lub zobaczyc jaka jest roznica miedzy bmw np 320d a mercedesem c220 cdi.

 

Nie potrzebny mi kubel wody kolego. Moze i jestem mlody ale mam pewna pasje i nie mam zamiaru jej niczym stopowac, gdybym byl "madry" inaczej kupil bym jakies 325 z allegro za 4-5 tys zl a reszte wepchal w szpachle spojlery i nakladki na pedaly. Nie mam takich zapedow. Co do szybkich aut , to jak napisalem wczesniej jezdzilem mocniejszym autem niz 325 tylko, ze uturbionym i z przednim napedem a bmw ma moc nie wiele mniejsza, moment obrotowy na poziomie 280 Nm a volvo mialo 350Nm ale trzeba bylo chwilke na ta moc poczekac, dlatego pytalem o charekterystyke silnika. Wiem, ze polowa moich znajomych jak i polowa ludzi, ktorzy by mnie widzieli w bmw powiedzialo by, ze mlody gniewny w bmw i napewno chodzi w dresie bo taka slawe juz ta marka ma . Jesli fundusze, sa za niskie moge dozbierac jeszcze ze 2 tys i dolozyc do tych 10 tysi. Jak nie znajde ladnego egzemplaza to znowu cos doloze w miedzy czasie. Myslalem, ze forum jest po to, zeby uzyskac odpowiedz i troche pomocy dla poczatkujacego z ta marka. Wczesniej bylem napalony na jakies volvo np C70 T5 lub S70R ale jakos mi przeszlo, ze wzgledu na koszt zakupu, pozatym serie "R" ciezko dostac. Chce E36 bo wedlug mnie to chyba najladniejsze BMW, E46 tez jest niczego sobie ale E36 ma poprostu cos w sobie, co zawsze mnie przyciagalo.

 

 

Aha auto nie bedzie mi sluzylo do codziennego jezdzenia nim po miescie, mieszkam w Berlinie i czasami przejechanie miasta samochodem trwa nawet 2 godziny. Miesiecznie robie samochodem po Berlinie ok 1-2 tys km czyli srednio 15 tys rocznie . Gdybym chcial oszczednosci szukal bym TDI a jesli chcial bym jezdzic zeby jezdzic to kupil bym fiata bravo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dlatego, ze oplaty w niemchech sa zbyt wysokie, za bmw 316 z 98 roku 44 letni kierowca z pelnymi znizkami placi 150 euro co 3 miesiace czyli 600 rocznie a to jakies 2400 zl , trzeba doliczyc podatek drogowy 200 euro a to juz wychodzi 3200 rocznie. W polsce mam za to oc bez znizek i jeszcze by zostalo. Wersja druga kupic w DE a rejestrowac w PL, w grudniu kupilem na chwile mondeo mk2 zeby na swieta czyms do domu pojechac, a mam 920 km wiec wiadomo, ze autem bezpieczniej wygodniej i ogolnie lepiej ;) chcialem go zarejestrowac w pl i co ? zaplacilem akcyze na mnie ale nie wiedzialem , ze jak mam nie zaplacone mandaty w Polsce to w urzedzie skarbowaym mi problemy beda robic, a zeby to uregulowac musial bym kolejne 2 tysie wywalic. Teraz auto wrocilo do niemiec, stoi bez tablic i szukam kupca za smieszne 300 euro a dostaje telefony, ze zderzak jest do wymiany i trzeba zejsc z ceny no k**** nerwy mi sie koncza. Najlepiej zebym sprzedal za 100 euro i jeszcze tablice wykupil za swoje.

 

 

Nie wiem jeszcze co zrobie, moze i tutaj kupie a zarejestruje na kogos innego pozniej fikcyjnie go odkupie jako zarejestrowany w kraju, nie wiem czy mi to cos da. Chyba, ze zdarze posplacac dawne mandaty, polowa powinna sie juz przedawnic (tj chyba 3 lata)

 

 

Wracajac do tematu, czy wedlug Was lepiej faktycznie kupic w DE, wydac te 1500-2000 euro i kupic nawet tego 2.5 192KM ? Skoro w tej kwocie nie znajde 323i czy 328.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz otomoto,mobile.de,autoscout i możesz się zorientować co możesz kupić za swoją kasę.Druga rzecz że na tym twoje wydatki się nie skończą,325i za 2000 euro nie będzie ideałem,będzie pewnie warte swojej ceny czyli niewiele.Na twoim miejscu albo dozbierałbym kasy albo dał sobie spokój z R6.
A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzylem dzisiaj na wszystkie r6 na autoscout24 i widze ze juz za 600 euro mozna kupic e36 ale napewno bym nawet nie pojechal na jazde probna ;) za 2 tys euro jest w czym wybierac tyle, ze glownie 320i. Z Twojej odpowiedzi wnioskuje , ze za te pieniadze mozna kupic ladne e30 :?: tylko te archaiczne wnetrze, pozatym autko tez fajne, malo skomplikowane i ma swoja urode. Jezdzilem kiedys chwilke 325 eta chyba bo on mial ten silnik niskoobrotowy, moj wojek mial taki wynalazek przez pewien czas i powiem, ze niezle sie to odpychalo ;) Nie wiem moze sobie wogole odpuszcze BMW a kupie cos innego, szkoda tylko, ze sie napalilem na r6. :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majac na posiadaniu 6-8 tys zl na sam zakup auta moge trafic na e36 w dobrym stanie? Wiemy wszyscy , ze auto popularne wsrod milosnikow ale i malolatow katujacych te auta na maxa.

 

Kupisz porządne e36, ale 316i lub 318i. Wazne zeby bylo bez powaznych wypadków w historii i bez korozji.

Potem jak dozbierasz kasy, to wrzucisz sobie silnik 2.5 albo 2.8.

 

Bo kupno 323i czy tym bardziej 328i w tych kwotach jest mało mozliwe. Chyba ze jakies strasznie zniszczone auto, ale po co sie pakowac w cos takiego?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale trzeba bylo chwilke na ta moc poczekac, dlatego pytalem o charekterystyke silnika.

 

323i jest mocniejszy w dolnych obrotach silnika, bardzo przyjemny silnik do zwykłej codziennej jazdy.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.