Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

Mam okazje kupic z 2010 roku lekko uzywane 23i za ok 140.000PLN :norty:

Moje 3.0si ma juz 5 lat. :shock:

Niby wszystko super, jezdzi ekstra, maly przebieg ale zmienilbym na cos nowszego (w sumie 2.0i i 3.0si jezdze juz 5 lat :cool2: )

Nowa zetka coraz bardziej mi sie podoba.

Zastanawiam sie czy oplaca sie doplacac te 60.000pln (pewnie po czesci w kredycie) do nowszej sztuki (mysle ze za swoja wezme max 80.000pln).

Zeby nie bylo, ze teraz kupie w sumie roczne 23i a potem wejdzie Z4 z nowym silnikiem 2.0T 245KM (tym ktory oferuja juz w X1) z mala akcyza, cena startowa od 130.000pln i osiagami jak 3.0si :mad2:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
najpierw sprzedaj za 80kola swoją si :norty: bo chyba wiesz jak łatwo się takie auta sprzedaje :mrgreen:

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Opublikowano

No kurcze chyba 30% ceny po 5 latach da sie wziac? Nowa przeciez 240 kosztowala.

Chociaz sam juz nie wiem...E91 rok mlodsze, a nawet 80 nie moge wziac, a tez z Polski i podobny przebieg 60kkm

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Nowa zetka coraz bardziej mi sie podoba.

 

Nigdy nie rozumialem ludzi z takim podejsciem. To nie podoba Ci sie az tak ze czujesz ze MUSISZ ja miec , a mimo to chcesz dolozyc sporo kasy (na dodatek kredyt ? :| ) zeby tylko miec nowszy samochod ?

 

Ja tez bym nie zmienial.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Moim zdaniem bylby to finansowy bezsens ale jak sie czegos pragnie to trza brac. Sam wywalilem do smieci ok 35 tys by pojezdzic autem ktore teraz sprzedaje ;( z zalem.

Jednak co do nowej Z rozmawialem w lokalnym serwisie z szefem te hnicznego jakis czas temu i on twierdzil ze nowe Z jest znacznie bardziej awaryjne niz poprzednik. Od 2003 do 2009 reperowali mniej Zetek niz od 2009 do 2011 a dlaczego :) poniewaz w okolicy jest sporo zetek i to w roznym wieku Mysle ze moga miec pojecie o czym mowia.

Droga sprawa to moc jakoz nie widze przesiadki do auta ze slabszym silnikiem :( wciskasz a tu nic jakos. Plan jest taki ze sam pewnie sie przesiade ale raczej na 3.5

Pozdrawiam i zycze duzo radosci z nowego autka

Opublikowano

1. Wciskanie w fotel jest przyjemne, ale ja jezdze prawie caly czas po miescie i dochodze do zdania ze wolalbym 23i w automatcie niz 30i w manualu. Wystawiona w Autoreducie za 85k pln i zobaczymy...

2. Co do kredytu to chyba normalny kierunek. Na zachodzie 90% aut sprzedaje sie w kredycie/leasingu. Miedzy innymi moze dlatego w Polsce sprzedaje sie tylko 1 auto na 120 mieszkancow...

3. Komentarz dotyczacy awaryjnosci dotyczy wszystkich aut, nie tylko BMW. Dla mnie to ze kazdy nowy samochod psuje sie bardziej niz jego poprzednik jest normalne.

Krotszy czas na projekt/testy/coraz wieksze koszty pracy/rosnace ceny materialow szczegolnie stali/miedzi/skory odbijajace sie na poszukowaniu tanszych rozwiazan w zestawieniu z relatywnie podobnymi cenami aut teraz i kiedys (np relatywnie do cen mieszkan) i zwiekszajaca sie iloscia modeli u kazdego producenta musza sie odbic na pogarszajacej sie jakosci. Nie uciekniemy od tego i nie ma co biadolic.

 

Wracajac do silnika turbo... wzialem Peugeota RCZ 1.6 Turbo 200KM do testow by zobaczyc jak sie takim silnikiem jezdzi (chodzilo mi o w miare mocne R4 Turbo a ten silnik wspolnie zrobiony z BMW daje juz jakis poglad)

Oczywiscie nie ma porownania bo to przedni naped, auto 2+2, nadwozie zamkniete etc.

Ale juz da to poglad jak bedzie jezdzilo BMW 2.0T 245KM...moze byc tylko lepiej...

To teraz opis:

Moc - jest pod dostatkiem, auto nawet przy 200km/h ma jeszcze sporo pary (np w Z4 2.0 juz od 180 robi sie bieda)

Elastycznosc - czasy przyspieszen 80-120 IV i V bieg takie same jak w 3.0si :cool2: czyli ok 6 i 7.5 sekundy

VI bieg da sie wrzucic przy 50km/h i auto pieknie ciagnie

Dzwiek - nie ma tragedii. brakuje gangu R6, ale nawet przy 4 cylindrach da sie zrobic ladnie brzmiace auto. Pewnie BMW zrobi jeszcze lepsza robote

 

P.S. A tak przy okazji...Szpan wiekszy niz w Z4, mi o to nie chodzi, ale jakos sie dziwnie czulem jak kazdy wlepial oczy.

Za autem ogladaja sie nawet ludzie w BMW. Pozdrawiam 2 panie w X6 i 3coupe, ktore nie mogly oderwac wzroku :norty: od bialej perly i 19 calowych grafitowych felg :cool2:

Beste Maschine der Welt
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odswiezam stary watek, minelo dwa lata i w koncu decyzja zapadla....z tym, ze za znacznie mniejsze pieniadze :cool2:

Dzis udalo sie odebrac E89 23i. :oops:

E85 30si '07 do sprzedania - wiec jak macie znajomych ktorzy szukaja fury z oryginalnym lakierem, ze smiesznym przebiegiem 30.000km to walcie na priv. :norty:

Do E85 mam hardtop i nowiutenkie kola letnie od Z4M

Co do porownania dwoch samochodow:

E89 in plus:

- komfort - od razu zalozylem 17tki i zime - czuje sie jak w F10 :shock:

- super fotele sportowe, osadzone nisko (normalne fotele w E85 sa wysoko) - niestety przez tyle lat jezdzenia e85 nie udalo mi sie dostac tanio foteli od M :(

- nie czuc ciezkiego 6-cylindrowego silnika z przodu (w E85 2.0 jest fajnie wywazony, ale juz z 3.0si ma sie wrazenie jakby z przodu siedzialo V8)

- cisza - nawet w porownaniu do E85 z hardtopem w samochodzie jest cicho - co najmniej jak w E90

- lepszy uklad kierowniczy (choc wg mnie w E85 z 2.0 litrowym motorem jest jeszcze lepszy

- gadzety takie jak navi CIC z mozwliwoscia personalizacji ustawien (kierunki, zamykanie zamkow)

- duzo wiekszy bagaznik przy zamknietym dachu

- wykonczenie i faktura materialow (choc juz odstaje w porownaniu do F30/F10)

- schowki - miejsce na telefon, schowek na karty/monety, wiekszy schowek "na rekawiczki"

- szerzej rozstawione kola, z bardziej "atrakcyjnym ET", w E85 da sie to poprawic dystansami, kolami od Z4M

- samochod jest zawieszony wyzej - dzisiaj to wyszlo przy podnoszeniu samochodu do zmiany opon na podnosniku

- ma czujniki parkowania z przodu co przy rownie dlugiej masce bardzo pomaga

- optycznie bardziej wywazony - z uwagi na dluzszy tylny zwis (+12cm, ten sam rozstaw osi)

- mozna pojechac na narty, bez zakladania bagaznika na klape (otwor jest tak maly ze raczej snowboard nie wejdzie)

 

E89 in minus:

- dach sklada sie dwa razy dluzej

- bagaznik po zlozeniu dachu malutki i "nieustawny"

- czuc duzo wieksza mase - brak wrazenia jazdy gokardem jak w E85

- silnik 2.5 oczywiscie duzo slabszy bo przy 100kg wiekszej masie, co mimo krotszej skrzyni ogranicza mocno osiagi (chociaz przy takiej ilosci fotoradarow w Wawie...)

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Niestety R6 sa tylko wolnossace - oczywiscie mowie tu o budzecie 100-100 kPLN, 35i i 35is poza zasiegiem cenowym. Z4 potwornie trzyma cene - jest tansze w zakupie od E93 a po 3-4 latach wiecej warte. :evil:

Za dobra 28i trzeba dac 150-160 kPLN (fotele sport, navi, czujniki, pare innych dodatkow) :(

Temat E93 juz przerabialem - to co dyskwalifikuje ten samochod to elektryczne fotele, a kazde elektryczne fotele w BMW oznaczaja pozycje jak na stolku (przerabialem to juz w E60). :mad2:

Poza tym E93 to tez to pojazd dwuosobowy...ewentualnie trzy-osobowy jezeli ma sie zone/partnerke ktora wytrzyma z tylu - moja wytrzymala, ale nawet najlepsze filtry nie uchronily jej przed poparzeniami - z tylu jest sloneczno-wiatrowe inferno :norty:

Zeby jechac 4-osobowa rodzina w E93 trzeba miec 1.60m :roll: wzrostu zeby posadzic kogos za soba, a wtedy kazdy dlugi urlop odpada, chyba ze tylko z karta kredytowa. :wink:

Wniosek taki, ze lepszy roadster, a dzieciaki do babci :mrgreen:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

No to gratuluję zakupu. Widzę, że nie sprzedałeś jeszcze swojej e85.

Ja na początku zostawiłem sobie e85 i trzymałem ją dla syna. Ale pomyślałem, że zbyt duży silnik na początek i pogoniłem ją.

Co do e89 23i to już mi sie znudziała, choć zrobiłem nią około 13tysi. Tak "delikatnie" rozgladam się za 35is ale nic nie ma :roll:

 

super fotele sportowe, osadzone nisko (normalne fotele w E85 sa wysoko)

zgadza się, rewelacyjnie się siedzi :wink:

nie czuc ciezkiego 6-cylindrowego silnika z przodu (w E85 2.0 jest fajnie wywazony, ale juz z 3.0si ma sie wrazenie jakby z przodu siedzialo V8)

Jakoś 3.0 wcale mi tak nie ciążyło w e85

cisza

prócz skrzypiących plastików od dachu :roll:

lepszy uklad kierowniczy

lepszy

gadzety takie jak navi CIC z mozwliwoscia personalizacji ustawien (kierunki, zamykanie zamkow)

nowszy model, nowsze gadżety :lol:

duzo wiekszy bagaznik przy zamknietym dachu

może nie aż tak dużo większy:

e89 pojemność 180-310l

e85 ------------------240l :mrgreen: (bardziej funkcjonalny)

wykonczenie i faktura materialow

przepaść między e85 a e89

schowki - miejsce na telefon, schowek na karty/monety, wiekszy schowek "na rekawiczki"

no jest tego sporo

samochod jest zawieszony wyzej

dlatego jak do wiosny nie znajde 35is to zmieniam zawieszenie na "gwint" i koła 19" :wink:

ma czujniki parkowania z przodu co przy rownie dlugiej masce bardzo pomaga

a z tyłu nie masz?

mozna pojechac na narty, bez zakladania bagaznika na klape (otwor jest tak maly ze raczej snowboard nie wejdzie)

snowboard nie wejdzie ale mi to nie przeszkadza, bo zimą nie chce mi się zZz jeździć :8)

 

E89 in minus:

dach sklada sie dwa razy dluzej

na pewno nie 2 razy dłużej, masz moduł komfortu? otwierasz i zamykasz dach z kluczyka? do jakiej prędkości możesz "operowac" dachem?

bagaznik po zlozeniu dachu malutki i "nieustawny"

to chyba największa kaszana ( ta mała szparka po złożeniu dachu) :duh:

czuc duzo wieksza mase - brak wrazenia jazdy gokardem jak w E85

również jest gokard lecz bardziej komfortowy.

silnik 2.5 oczywiscie duzo slabszy bo przy 100kg wiekszej masie, co mimo krotszej skrzyni ogranicza mocno osiagi (chociaz przy takiej ilosci fotoradarow w Wawie...)

204KM to nie rewelacja ale daje radę "na chwilę"

 

 

To chyba wolałbym E93..

fakt, szału nie robi 2,5 cm3 ale 204KM mozna też troszkę po śmigać :wink:

 

Ale e93 ja bym osobiście nie kupił(ciasne).

zZz to zabaweczka, bo po to została stworzona i jeśli chodzi o mnie to ja akurat w tym celu sobie zZz kupiłem.

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Opublikowano

Z czujnikami z przodu chodzilo mi o to ze w e85 takiej opcji nie bylo :x Tylne oczywiscie mam

Co do dachu w e89 sklada sie 20 sekund wiec dokladnie 2 razy tyle co w e85 (10 sekund).

Nie moge skladac dachu podczas jazdy ani w jednym ani w drugim chociaz wiem ze od 2011/2012 roku jest to juz mozliwe fabrycznie bez zadnych przerobek - wiec moze to kwestia programowania?

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Nie moge skladac dachu podczas jazdy ani w jednym ani w drugim chociaz wiem ze od 2011/2012 roku jest to juz mozliwe fabrycznie bez zadnych przerobek - wiec moze to kwestia programowania?

od poczatku produkcji e89 jest mozliwość bawienie sie dachem podczas jazdy. Fabrycznie jest to ustawione do małej predkości czyli do 6km/h ( u mnie działa) jest możliwość ustawienia aby dach można było otwierać i zamykać do prędkości 50km/h tak jak tu;

poczytaj sobie:

http://www.reinhold-engineering.de/pdf/BMW_Z4_E89_e.pdf

moduł taki kosztuje 300$$ :lol:

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.