Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
panowie posiadam e38 w 3L dieslu ale chcialbym zmienic na e65 rowniez w dieslu np,740 tylko na maksymalnym wyposazeniu, mozecie mi pomoc co tam sie znajduje na co zwracac uwage i czy warto kupic e65??a moze 745 i dac dobry gaz ??
Opublikowano
Nie polecam 740d są wadliwe. Tak samo jak roczniki do końca 2003 mają problem z elektroniką. Polcecam w rocznikach od 2004 730d lub 745d po lifcie. Gazu nie uznaję. Pozdrawiam
Opublikowano

Co do E65 to osobiście nie polecam diesla.3,0 jest za słaby a 4,0 stosunkowo kłopotliwy. Zwolennikiem gazu nie jestem więc dla mnie najlepsza opcja 735 benzynka .Dodam,że miałem wszystkie te autka łącznie z 745 benzynka i naprawdę najlepiej wychodzi jak dla mnie 735.Co do problemów to posiadałem modele przed 2003 jak również po i nie znalazłem specjalnych różnic czy kłopotów.Jest to samochód ,który trzeba dokładnie sprawdzić i tyle.Samochód w dobrym stanie nie będzie problematyczny bez względu na rocznik.

Koszty użytkowania diesla będą większe łącznie z ceną zakupu do tego oczywiście będzie z większym przebiegiem-takie samochody nie jeżdżą do kościoła .W dieslu miałem spalanie średnie ok.10,9l ;w 745i 13,6 a w 735i tylko 10,6 (dane consum.2 na 10tys km.)Przy czym koszty roczne 730 to ponad 10tys PLN !(serwis) 745i,735i podobny okres czasu i przebieg wydałem tylko na obsługę i części eksploatacyjne jakieś 2 tys. więc ... Obecnie mam 735 z 2001 i też nie sprawia problemów. To oczywiście moje zdanie wyrażone nie z powodu sprzedawania obecnej e65 tylko z doświadczenia.Co do wymiany z e38 to e65 jest troszkę gorzej wykonane (takie czasy) ale komfort ,funkcjonalność i bezpieczeństwo jest nieporównywalne!Jeździłem różnymi samochodami ale on jest najlepszy pod wieloma względami.Co do trakcji to jedynie ustępuje A8 Quattro ale resztą je przewyższa.Pozdrawiam i powodzenia.

Opublikowano
Nie polecam 740d są wadliwe. Tak samo jak roczniki do końca 2003 mają problem z elektroniką. Polcecam w rocznikach od 2004 730d lub 745d po lifcie. Gazu nie uznaję. Pozdrawiam

...ja mam e65 745i z konca 2002 roku i co do elektroniki nie moge sie zgodzic jesli samochod nie byl utopiony itp nie bylo kombinacji z elektryka....nie moge podzielic opini ze roczniki przed 2003 mają problemy j/w...znajomy ma 735 z roku 2001 od ponad 5 lat i jak do tej pory nic z elektronika mu sie nie dzialo...

Opublikowano
Dokładnie tak! Problemy będą w każdym "grzebanym" ,utopionym czy poskładanym z 5 innych. Naprawdę miałem kilka e65 i nie podzielam takich opinii.
Opublikowano
Ja miałem benzyny 3.0v8 e32,3.5v8 w e38 , a obecnie e65 w 3.0d .Gazu nie toleruje zbytnio więc decyzja padła na 3.0d i zupełnie nie żałuję 500nm robi wrażenie i nie mam nic do zarzucenia tej jednostce napędowej ,zbiera się rewelacyjnie i w ogóle jest super. E65 to nie sportowe auto tylko reprezentacyjna limuzyna :D Jak będę chciał poszaleć to kupie jakiegoś kadeta 2.0 gsi 16v i będzie git :cool2:
Opublikowano

Nie wiem czemu niektórzy uważają że 3.0D jest słaby! max 235km/h i przyspieszenie 8,1. Jak na 2tonowe auto to rewelacja... Wczoraj byłem w trasie i przy spokojnej jeździe wyszło mi 7 l na 100km przy 110KM/h.

Ja osobiście polecam 3,0D... A jak komuś będzie mało mocy to zawsze można zmienić mapę mocy i zyskać dodatkowo 20%...

Opublikowano

Twierdzenie ,że 3,0 jest słaby nie jest podyktowane tylko osiągami tego silnika w E65.Chodzi o to ,że 7-ka z tym silnikiem musi się troszkę wysilić żeby osiągnąć to co np.może 735i czy 745i.Efektem tego jest to,że spalanie diesla jest bardzo zbliżone do benzyny natomiast trwałość jednostki napędowej niższa. Jadąc w trasie spokojnie do 120km/h w 735i można ośiągnąć spalanie 8l! Oczywiście jest jeszcze kwestia przyspieszenia i kosztów ewentualnych napraw .Wiem ,że E65 to nie jest samochód sportowy tylko limuzyna i szaleństwo takim wozem zakrawa na idiotyzm ale osobiście lubie mieć odpowiednie osiągi np.do wyprzedzenia TIR-a.Nie jestem przeciwnikiem silnika 3,0 ale przedstawiam mój punkt widzenia na wszystko.Miałem taki samochód jak również wiele innych i dlatego mogę się na ich temat spokojnie wypowiedzieć. Ktoś kto chce kupić taki samochód musi się liczyć praktycznie ze wszystkim. Diesel ma z reguły sporo większy przebieg a wierzcie mi taki samochód rzadko się gasi. Koszty napraw są bardzo istotne bo w przypadku tego modelu nie są małe. Osobiście zawsze tańsze i to sporo na przestrzeni roku były modele z silnikiem benzynowym i biorę też pod uwagę zużycie paliwa. Nigdy nie miałem zajeżdżonego egzemplarza bo dysponuje wiedzą i sprzętem do diagnostyki ale jednak to zawsze pojazdy używane. Decyzja o zakupie zawsze należy do kupującego ale jeszcze raz powtarzam trzeba brać pod uwagę wszystko. Są oczywiście 730d ,które jeżdżą i jeździć będą długo ale biorąc pod uwagę większą cenę zakupu ,większe koszty serwisowania,zaawansowaną technologię i wrażliwość na jakość paliwa,większy realny przebieg,zbliżone zużycie paliwa i niestety mniejszą moc czyli większe obciążenie dla silnika ....

Podsumowując policz dobrze,pomyśl,przejedź się każdym z tych modeli,porównaj i decyduj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie oszukujmy sie, 730d wcale slabe nie jest, w codziennej jezdzie w korkach czy po zatloczonym miescie bedzie duzo przyjemniejsze i na pierwszy "rzut oka" mocniejsze niz 735i. Roznica 0.5s do setki na korzysc 735i to zadna roznica. Jezdzilem 730d i powiem szczerze, ze przy miejskich predkosciach (0-60) wielkiej roznicy do 745i nie zauwazylem. Jezdzi dynamicznie, milo, tylko klekocze :D

 

735i to moim zdaniem najgorszy wybor z mozliwych. 0.8l pojemnosci cudow przy spalaniu nie robi, szczegolnie ze mniejsza moc i moment oznacza, ze trzeba mocniej deptac w miescie, wiec spalanie bedzie bliskie 745i a w ekstremalnych przypadkach nawet identyczne lub troche wieksze. Jesli sadzicie ze bajka, polecam zapytac 1szego lepszego tunera, dlaczego auto po chipie pali troche mniej :)

A dodatkowe 50 koni piechotą nie chodzi. Jesli benzyna w E65, to tylko 745i.

 

740d to kosztowna w utrzymaniu zabawka, jesli padna 2 turbiny (a zawsze pada 1 po 2giej) to tanio sie to nie skonczy. Byle pierdola jak odma, ktora w 730d kosztuje jakies 260+PLN, w 740d wyjdzie Cie 1400 PLN. Spalanie tez male nie bedzie. Czy jest sens? Sam sobie odpowiedz. To nie jest niestety silnik do ekonomicznego jezdzenia.

Opublikowano

Jak już wspomniałem miałem w posiadaniu kilka e65 - nie chcę się kłócić ale dla mnie te 0,8l różnicy oznaczało średnie spalanie mniejsze o 3l.

Jak to jest dla kogoś bez różnicy to...

Miałem też Audi A8 4,2 i to dopiero paliło ! Średnie spalanie nigdy nie spadło poniżej 18l - przy tym 745i to ekonomik:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.