Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam takie pytanie czy węże chłodnicy górny i dolny powinny byc twarde.Ostatnio wymieniałem płyn w chłodnicy układ odpowietrzyłem ogrzewanie działa bez zarzutu niema żadnych problemów z autem,temp90stopni czyli wszystko ok.Na przykład po przejechanej trasie jak auto sie rozgrzeje górny i dolny waż jest goracy tak jak powinno byc.Ale czy powinny byc twarde węże w sensie jak próbowałem scisnąc to tylko troszke idzie go zdusic sa twarde.Czy nie powinny byc miekie :?: Z góry dziekuje :lol:
Opublikowano

Czym wieksza temeratura w ukladzie tym zwieksza sie objetosc cieczy - fizyka. Weze robia sie twardsze ale nie az tak jak opisujesz.

Zobacz jedna rzecz. rozgrzej auto i nie gasza go wysiadz z samochodu i zobacz jak wygladaja weze, pozniej zgas auto poczekaj chwile i zobacz znow. jesli bedzie duza roznica i weze nagle ztwardnieja to moze byc uszczelka pod glowica lub sama glowica. Do plynu dostake sie gaz;/ Jesli gazu bedzie sie dostawac coraz wiecej to po zgaszeniu silnika cisnienie bedzie tak wysokie ze moze Ci wywalic plyn.

http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Opublikowano
Jeżeli chodzi o płyn nie ubywa,a olej jest zawsze taki sam poziom wiec płyn sie nie dostaje.Niema mazi pod korkiem ani na miarce.Dzisiaj w trasie zatrzymałem sie na chwile zeby dolac płyn do spryskiwaczy i i przez przypadek nadusiłem na weże były gorace ale twarde silnik był wyłonczony.Zrobie jak mówisz
Opublikowano

Węże zawsze będą twardniały jest to układ ciśnieniowy, kwestia słowa "twardość" ja po przejechaniu 600km miałem twarde ale mogłem je ugniatać.

Może też zależy to od uścisku jaki się posiada w dłoni :)

tel. 514.99.46.99
Opublikowano (edytowane)
Węże zawsze będą twardniały jest to układ ciśnieniowy, kwestia słowa "twardość" ja po przejechaniu 600km miałem twarde ale mogłem je ugniatać.

Może też zależy to od uścisku jaki się posiada w dłoni :)

Jeżeli chodzi o uścisk to chyba nie mam problemu hee.Zdusiłem jakies 2,3centymetry,ale zrobie jak kolega Tomson wyżej pisał i dam znac :lol:

Edytowane przez ŁYSY.BMW.E36
Opublikowano
Daj znac ja jutro sprawdze jak to wyglada dokladnie u mnie.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Opublikowano
Jest ok mają być twarde, panuje tam ciśnienie po za tym korek masz 2 bar wiec jak będzie większe to powinien upuścić (o ile jest sprawny oryg. i odpowiedni do tego układu o ile węże są w dobry stanie gdyż mogą popękać sobie :) )
tel. 514.99.46.99
Opublikowano

A ja się nie zgodzę z kolegami. Też przez to przechodziłem i też po wymianie płynu oraz termostatu. Wcześniej nigdy węże do tego stopnia nie były twarde. Po wymianie natomiast były twarde prawie jak kamień. Więc nie piszcie że to normalne bo nie jest.

 

Wymień korek od płynu albo poluzuj odpowietrznik to tego stopnia, żeby węże dawały się zgnieść. Przy zbyt wysokim ciśnieniu jak opisujesz może coś puścić. Bo do tej pory system był przyzwyczajony do mniejszego ciśnienia. Jak to nie pomoże to nie dokręcaj na maksa korka od płynu (pozostaw pewien luz na ujście nadmiaru powietrza.

 

Pozdrawiam

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano
A ja się nie zgodzę z kolegami. Też przez to przechodziłem i też po wymianie płynu oraz termostatu. Wcześniej nigdy węże do tego stopnia nie były twarde. Po wymianie natomiast były twarde prawie jak kamień. Więc nie piszcie że to normalne bo nie jest.

 

Wymień korek od płynu albo poluzuj odpowietrznik to tego stopnia, żeby węże dawały się zgnieść. Przy zbyt wysokim ciśnieniu jak opisujesz może coś puścić. Bo do tej pory system był przyzwyczajony do mniejszego ciśnienia. Jak to nie pomoże to nie dokręcaj na maksa korka od płynu (pozostaw pewien luz na ujście nadmiaru powietrza.

 

Pozdrawiam

KOREK działa jak zawór bezpieczeństwa i utrzymuje właściwe ciśnienie w układzie (zależnie od typu silnika są rożne korki i upuszczają przy różnych cisnieniach). Układ chłodzenia jest ciśnieniowy - powód: przy wyższym ciśnieniu płyn wrze później (dla 1 bar woda wrze w ok 110*c). Z powodu uszkodzonego korka w połączeniu z np uszkodzonym termostatem bardzo często dochodzi do poważnych awarii np rozerwania chłodnicy, węży lub uszczelki pod głowicą.

Pomysł z jeżdżeniem z niedokręconym korkiem jest .... sam sobie dopowiedz.

Jeżeli chcesz mieć bardziej miękkie węże zmień korek który upuszcza przy niższej temp.

Na pewno jednak spadnie sprawność ogrzewania kabiny jak nie będzie odpowiedniego ciśnienia.

tel. 514.99.46.99

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.