Skocz do zawartości

318i - nierówna praca silnika


maly13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z mooim autem na wolnych obrotach chodzi nierówno falują obroty,zmieniałem silniczek krokowy ,przepływke,cewke ale to niepomogło.Dzisiaj odkryłem że jak psikne przy kolektorze ssącym od strony listwy paliwowej to obroty sie podnoszą i zaczyna lepiej chodzić.Może mi ktoś doradzić co to może być. Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam

falóją :arrow: falują

Edytowane przez maly13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy takich objawach szukałem kilka miesięcy, wydałem sporo kasy na elektryków a przyczyną okazał się zawór odmy. Wcześniej sprawdzałem sam przewód gumowy łączący pokrywę zaworów z zaworem odmy, był OK i dawałem sobie spokój. W końcu rozebrałem zawór - zdjąłem plastikowy dekielek z góry i okazało się że membrana gumowa w środku jest popękana.

 

Radzę to sprawdzić.

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część nr 1 : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP31&mospid=47661&btnr=11_1514&hg=11&fg=15

 

Trzeba odkręcić 2 śruby imbusowe od dołu, zdjąć wąż gumowy nr 3, wymontować ten zawór odpowietrzający (zawór odmy - część nr 1), podważyć jego górną część - plastikową pokrywę (od góry jest taki trójkątny daszek z dziurką) i zajrzeć do środka. Trzeba użyć siły bo siedzi mocno. Jeśli membrana jest OK to składamy - można na klej, nic się nie dzieje, przyczyna nierównej pracy silnika musi być gdzie indziej.

 

Jeśli membrana jest porwana lekko - można wyczyścić i pokleić silikonem lub czymś podobnym. Przez nieszczelną membranę kolektor ssie lewe powietrze i olej z silnika.

Jeśli jest porwana bardzo - kupujemy cały nowy zawór , na Allegro ok 160 zł.

 

Wersja "economy" :twisted2: - między otwór w zaworze a otwór na kolektorze ssącym dajemy np. krążek z grubej gumy, zaślepiamy w ten sposób dziurę w kolektorze ssącym żeby nam auto nie łapało lewego powietrza które powoduje nierówną pracę silnika i zakręcamy zawór na te 2 śrubki. Skutki uboczne ; w korkach śmierdzi spalinami z przedmuchów ze skrzyni korbowodowej (zawsze są jakieś nieszczelności na tłokach).

Wąż gumowy (nr 3) idący od pokrywy zaworów do zaworu odmy oczywiście puszczamy wolno - inaczej nie będzie odpowietrzania skrzyni korbowodowej i będzie wypychało nam olej uszczelkami. Można go przedłużyć i puścić pod auto, będzie mniej śmierdziało spalinami z przedmuchów.

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie obstawiam odme o ile waz jest widoczny i z dziury w nim slychac syczacy dziek o tyle odma niestety bez wyjecia nie do ocenienia

 

na szybko zdejmij korek oleju i zobacz czy dmucha jak dmucha to zawór potocznie zwany odma koszt z wymiana w aso 200ZL zamiennik produkuje 1firma ale wciaz jest niedostepny wiec nie polecam bo nie sprawdzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.