Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko nowy tu jestem.

Kupiłem 520d 2006r na do widzenia sprzedawca powiedział, abym udał sie do jakiegoś mechanika co mi wyjmie "przekłądki" z kolektora albo nie wiem jak to nazwac takie małe blaszki co sie ruszaja jak gazy dodam. Ponoć BMW zaleca wymianę co 100 000 km ja mam 140 000 i niem wymieniane.

Sprzedawca mówił, ze nie ma sensu wymieniac całgo kolektora tylko zlecic wyjecie tych blaszek i będzie śmigać.

 

Czy ktos może coś doradzić bo nie wiem czy to ropbic.

Opublikowano

Nie wiem tylko, czy w 520d jest coś takiego bo w 530d i 525d bywają i zaniedbane są częstą zmorą właścicieli a kiedy wpadną oderwane w silnik to potrafią narobić w silniku bałaganu a i jeszcze czasem turbinę szarpną.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Siemanko nowy tu jestem.

Kupiłem 520d 2006r na do widzenia sprzedawca powiedział, abym udał sie do jakiegoś mechanika co mi wyjmie "przekłądki" z kolektora albo nie wiem jak to nazwac takie małe blaszki co sie ruszaja jak gazy dodam. Ponoć BMW zaleca wymianę co 100 000 km ja mam 140 000 i niem wymieniane.

Sprzedawca mówił, ze nie ma sensu wymieniac całgo kolektora tylko zlecic wyjecie tych blaszek i będzie śmigać.

 

Czy ktos może coś doradzić bo nie wiem czy to ropbic.

 

Najlepiej wykręć kolektor i sprawdź stan słynnych klapek. Jeśli będą w opłakanym stanie to kup nowy kolektor.

Niestety wywalenie klapek ma wpływ na silnik, tzn np. zmniejsza elastyczność przy niższych obrotach, twardsza praca silnika, większe szarpanie przy gaszeniu co wpływa również na zużycie poduszek silnika. Myślę że dla żywotności dpf wywalenie klapek też może zaszkodzić.

Jak nie masz na razie kasy, a klapki wyglądają źle to je usuń, później kup nowy kolektor.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

 

Najlepiej wykręć kolektor i sprawdź stan słynnych klapek. Jeśli będą w opłakanym stanie to kup nowy kolektor.

Niestety wywalenie klapek ma wpływ na silnik, tzn np. zmniejsza elastyczność przy niższych obrotach, twardsza praca silnika, większe szarpanie przy gaszeniu co wpływa również na zużycie poduszek silnika. Myślę że dla żywotności dpf wywalenie klapek też może zaszkodzić.

Jak nie masz na razie kasy, a klapki wyglądają źle to je usuń, później kup nowy kolektor.

skąd wziołeś taką opinię ?

ci co klapki wywalili zawsze mówią że poprawiła się elastyczność silnika w dolnych zakresach

a silnik pracuje równiej i niema tego dymka między biegami

no a jaki wpływ ma to mieć na gaszenie ?

wywaliliśmy u brata a i moi kumple też klapki wywalili więc moja opinia nie jest wyssana z palca

co do kontrolowania ich stanu to też nic nie daje gdyż pękają ośki przepustnic i puki nie szczelą to nie ma objawów chyba że sama blaszka przepustnicy ma ewidentny luz na mocowaniu z ośką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

...a bmw wymyśliło sobie te słynne klapki tak dla zabawy :mrgreen:

 

Proponuję przeczytać cały temat i samemu wyciągnąć wnioski. Oto link z obszernym tematem klapek:

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=55225

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ja już gadałem z 3-4 znajomymi, którzy wywalili klapki i nie widzą po tym zabiegu ŻADNYCH różnic - także w spalaniu. Co do tych klapek to one są głównie po to, żeby się paliwo lepiej spalało. A po co? Głównie po to, żeby zadowoli ekologów pod względem normy emisji spalin. Jedyne co może się zmienic to ewentualnie skład spalin ale to i tak trzeba by na stacji kompem zbadac.

Pzdr.

P.S. U mnie fabrycznie już siedzi kolektor BEZ KLAPEK czyli takie niezbędne to one nie są.

Opublikowano
Ja już gadałem z 3-4 znajomymi, którzy wywalili klapki i nie widzą po tym zabiegu ŻADNYCH różnic - także w spalaniu. Co do tych klapek to one są głównie po to, żeby się paliwo lepiej spalało. A po co? Głównie po to, żeby zadowoli ekologów pod względem normy emisji spalin. Jedyne co może się zmienic to ewentualnie skład spalin ale to i tak trzeba by na stacji kompem zbadac.

Pzdr.

P.S. U mnie fabrycznie już siedzi kolektor BEZ KLAPEK czyli takie niezbędne to one nie są.

nie przegadasz bo na sporcie gadali ...

myśle że warto poczekać aż się jakaś urwie - remont silnika 10-12 patoli

jak inżynierowią są tacy mądrzy to po co ich poprawiacie ????????????????

czemy zamiast homologowanych z e39 kół 15 cali zakładacie 18" a nawet 19 calowe ????????????

czemu zamiast plastikowej obudowy termostatu kupujecie aluminiową ?????

jak chcecie to mam pare fotek z wyjmowania klapek

Opublikowano

Siemanko,

dzięki za info.

Ja kupiłem autko od typka naprawdę ogarniętego jeśli chodzi o BMW.

Kolo dorobiony handlujący nimi bez emocji ale z zaangażowaniem. Brzmiał bardzo pozytywnie i rzeczowo.

Powiedział, że nie ma absolutnie żadnych różnić jedyne co może być to poleci wiecej dymu z rury wydechowej przy szybkim ruszaniu.

I też wspominał o ekolodii :)

Mówił też o tym, żeby kupować tylko olej polecany przez BMW i absolutnie nie żałować na niego kasy bo ponoć BM-ki tego nie lubią.

 

Powiem Wam szczerze, przesiadłem sie z Peugeot Partner 1996r na 520D 2006r i już wiem, że kocham ten samochód.

 

Wracając do tematu z oszczędności wyjmę blaszki.

 

Dzieki za zainteresowanie :)

Opublikowano

Możesz ewentualnie się jeszcze popytać jaki wpływ może mieć wyjęcie blaszek na filtr DPF bo u Ciebie już zdaje się jest takowy. Jedynie to może mieć jakieś znaczenie bo bez DPFa to śmiało można te klapki wywalać. Aaaaaa jeszcze jedno - ogólnie to słyszałem, że klapki są najczęściej w wersjach z automatyczną skrzynią biegów ale czy jest to reguła czy nie chyba tylko fabryka wie.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.