Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i jak to bywa znowu mam problem z moją e36-tką. Kilka dni temu gdy jechałem na gazie gaz strzelił w kolektor dolotowy, i zaczęła gasnąc na wolnych obrotach, po otworzeniu maski okazało się że spad wąż od podciśnienia. Po założeniu okazało się że auto nie pali na jeden gar na benzynie i na gazie, zacząłem od wymiany świec ale to nie to, iskra jest na tym garze, kable też sprawdziłem i to nie to, nie pali na 2 gar licząc od szyby. Kolejny mój trop myślenia to myślałem że może wtrysk wisi ale po przełączeniu na gaz też nie pali na jeden gar.

 

Nie wiem co go boli czy kompresja ucieka na tym garku czy może coś jest z modułem lub czujnikiem położeniu wału i nie daje w odpowiednim momencie iskry. Może jakiś wąż jest odczepiony macie jakieś pomysły bo moja wiedza sie pomału kończy.

 

Silnik to M43 1.8

Opublikowano

Być moze coś się oderwało w dolocie i przytkało wlot do tego cylindra, ale to ostateczne hipoteza.

Najprawdopodobniej masz przebicie na cewce lub przewodach. Jeżeli strzelił na gazie to znaczy ze iskra przeskoczyła w złym momencie. Może to być powód ze nie pracuje na jedynym cylindrze. Zauważ ze po założeniu świecy i przewodu są one bardzo blisko głowicy i może w najsłabszym miejscu mieć przebicie.

Sprawdź czy nie spadł ci jakiś wężyk od podciśnienia bo przez to moze za ubogą mieszankę wrzucać na któryś cylinder.

Ogólnie, lepiej nie jeździć z uszkodzonymi przewodami i cewkami na gazie. Grozi to poważnym uszkodzeniem dolotu i unieruchomi Ci silnik na środku skrzyżowania.

Opublikowano
Ma ktoś jakieś inne pomysły. Dzisiaj dowiedziałem się że jeśli przewód wysokiego napięcia ma zły opór to może spowodować to że iskra będzie za słaba i przy ciśnieniu jakie panuje w cylindrze nie zapali mieszanki paliwowo-powietrznej, także spróbuje przełożyć kable i się dowiem jak po przekładce nie będzie palił na inny gar niż teraz.
  • 1 rok później...
Opublikowano
kolego masz silnik M40? bo ja mam podobny problem i już kilku mechaników szukało przyczyny ale bez skutku jak na razie
Opublikowano
kolego masz silnik M40? bo ja mam podobny problem i już kilku mechaników szukało przyczyny ale bez skutku jak na razie

"Przeca" napisał, że ma M43.

Nie pamiętam, czy tam jest kopułka rozdzielacza, czy cewki, ale ja bym zaczął od tego.

 

pozdr.

Mariusz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.