Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miesiąc temu pojechałem do mechanika, ponieważ uważałem że auto za dużo pali - według licznika 14,2, według dystrybutora 1,5litra mniej. Jak na diesla, to chyba dużo. Miałem wcześniej wymieniany łańcuch i regenerowane wtryski, ustawiany kąt wtrysku.

 

Jak się okazało w nowym warsztacie, ustawiony kąt wtrysku był nieprawidłowy. Według mechanika było 0,50 czegoś tam,a powinno być 0,90. Zawiozłem więc do niego auto, ustawił kąt wtrysku i przy okazji zorbiłem zawieszenie. Po wyjechaniu z warsztatu, gdy auto zachowywało się bardzo fajnie, wydaje się, że ma większego buta i zaczęło mniej palić 12,3 litra.

 

Niestety po rozgrzaniu się silnika, auto przymuliło. Wygląda to w ten sposób, że wciskam pedał do podłogi, wskazówka od poboru paiwa idzie na full, prędkość ledwo przekracza 20km/h, baaardzo powoli rosnąc, a obroty tylko na okolicę 1800-2500 obrotów. Auto rozpedza się od 0-60 w jakieś 15-20 sekund. Nie ma możłiwości na rondzie się gdzieś wcisnąć i uciec przed nadjeżdzającym autem. W momencie, gdy go przytrzymamam tak przez 15-20 sekund na pelnym pedale, auto wyje, ale nie jedzie, jednak kiedy juz przekroczy 60 km/h rozpedza sie i przez jakis czas jedzie prawidlowo przez okolo 5-10 minut i znow zamuła.

 

Prawidłowości jakie zauważyłem to:

 

- Dzieje się to tylko na w pełni rozgrznaym silniku, póki jest letni, auto jedzie ładnie

- Wydaje mi się, że zamuła zaczyna się załącząc w momencie gdy jade jednostajnie, bez przyspieszania, zaraz po hamowaniu

- Od pewnego czasu zdarza sie mu zamulac podczas jednostajnej jazdy bez hamowania i proby ruszenia. Jade np 80km/h, puszczam gaz, bo auto pędzi, po jakims czasie wciskam pedal, a auto wyje i nie jedzie.

 

Pod komputerem nie wywala żadnych nowych błędów, których bym nie miał przed naprawą, kiedy jeżdziło proawidłowo. Mianowicie problem z doładowaniem i przepływką. Przepływkę wymieniliśmy i żadnej poprawy. Kąt wtrysku ustawiony jest prawidłowo.

 

Co to może być? Dlaczego problemy pojawiaja sie dopiero na cieplym silniku?

 

Auto:

 

E46 320d 2000r

automat

Opublikowano
Jakis rok temu moja pompa byla w BOSCH DIESEL CENTER na sprawdzeniu. Panowie powiedzieli, ze uszkodzony jest program w pompie - koszt wgrania nowego 1000 pln. Przy takich objawach, co moglo sie stac z pompa? Czeka mnie jej naprawa? Wymiana na inna? Czego moge sie spodziewac?
Opublikowano
Skoro piszesz że auto wyje a nie jedzie czyli na obroty się wkręca z tego co rozumiem może to wina sprzęgła lub samej skrzyni ja bym tam poszukał przyczyny bo z tego co wyczytałem to automat jest. Wymieniałeś tam olej i filtr?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.