Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem polega na dziwnym odgłosie od 80-100km/h zaczyna się wycie-szum jakby z opon ale założyłem teraz nowe zimy UG7+ 205/55/16 i dalej to samo. Odgłos nasila się np na łuku w lewo , natomiast na łukach w prawo cichnie.

Stawiam na łożysko prawego koła ale może ktoś z kolegów tak miał i to był inny problem.

Opublikowano
Jeśli masz buczenie, które nasila się wraz ze wzrostem prędkości (jak masz manuala to wrzuć na luz przy 100km/h - nie powinno być żadnej różnicy - dalej będzie buczało), a do tego nasila się to przy wychyleniu w jedną stronę i słabnie przy wychyleniu w drugą to na 99,9% będzie łożysko. Nie wiem jak z tyłem, ale w z przodu wymaga to wymiany całej piasty (bo łożysko jest zintegrowane z nią). Ja wymieniałem na używkę (bo nie wiedziałem czy na 100% to sprawia problem) i kosztowało mnie to 100zł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Problem polega na dziwnym odgłosie od 80-100km/h zaczyna się wycie-szum jakby z opon ale założyłem teraz nowe zimy UG7+ 205/55/16 i dalej to samo. Odgłos nasila się np na łuku w lewo , natomiast na łukach w prawo cichnie.

Stawiam na łożysko prawego koła ale może ktoś z kolegów tak miał i to był inny problem.

 

Witaj

Miałem tak prawie tak samo, ale na oponach 225/45R17 Run on Flat. Opony miałem podjechane na zewnętrznych krawędziach bo poprzedni właściciel jeździł najprawdopodobniej z za niskim ciśnieniem - prawdopodobnie upuścił ciśnienie bo opony były strasznie twarde. Zmieniłem opony i było trochę lepiej.

 

Z szumem miałem identycznie jak ty, szum na łukach w lewo.

Uszkodzenia / zużycia łożyska w takim stopniu (szum na łukach) nie da się łatwo sprawdzić, nie było najmniejszych luzów na łożysku, nie szumiało po podniesieniu auta i kręceniu kołem. Wymieniłem z przekonaniem na 90% że to prawe łożysko (na łukach w lewo prawe koło jest bardziej obciążone).

Wymieniłem prawą piastę z łożyskiem i problem z szumem ustąpił.

Wymieniłem część nr 5:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU91&mospid=48836&btnr=31_0735&hg=31&fg=10

Cena w serwisie 876.46 zł

Ja kupiłem piastę z łożyskiem identyczną z oryginałem w opakowaniu Ruvilla (łożysko FAG) za 350zł.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Witam!

U mnie również pojawiły się niepokojące szumy w prawym przednim kole przy mocnym skręcie koła w lewo. Mechanik stwierdził, że łożysko nie ma luzów, ale nie znalazł też innych powodów szumów czy też hałasów przy skręcie kołami. Dlatego też pewnie i mnie czeka wymiana. Ciekawy jetem tylko Waszych przebiegów przy jakich poleciały łożyska? U mnie to 70 tys. km przebiegu. Trochę mało jak na BMW.

Opublikowano
ja mam 34tys 100% orginał . Piaste juz namierzyłem 260 zł po moich rabatach FAG , ale sa i tansze z łoźyskiem made in china .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.