Skocz do zawartości

E32 730i m30b30 Muli a po ponownym uruchomieniu jest ok.


tool

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Szukałem odpowiedzi i znaleźć nie mogę. Może ktoś mi pomoże. Oznaczenie silnika to m30b30. e32 730i 89r. Mam taki problem. Gdy odpalam silnik chodzi normalnie odpala na pb i po jakimś czasie sie przełączy na lpg. Moc ma i nic złego się nie dzieje ale gdy sie rozgrzeje to zaczyna go mulić. Ale wystarczy że zgaszę silnik i ponownie odpalę problem znika. Chodzi dobrze. Nie jest to jakimś wielkim problem ale dość upierdliwym. Tak jakby coś po ponownym odpaleniu zaskoczyło i chodzi dobrze. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Silniczek krokowy (czy tam zawór dodatkowego powietrze) sprawdzałem i czyściłem. Przy zapłonie słychać jak zaskoczy i jak go dotkne to czuje że coś tam wibruje. Czujnik tem. sprawdzałem i według tabeli ma prawidłowe wartości przy różnych temperaturach. Mam oryginalną dobrą przepływkę. Żadnych stożków ani nic kombinowane. Istalacja lpg 2 gen z nowym reduktorem wyregulowana. Sonda ok. kable WN kopułka i palec zmienione razem z świecami ok 3 miesiace temu.

 

Co może być przyczyną? Jakiś sterownik czy ten silniczek krokowy. Dodam że na rano zdarza sie że pofaluje ale minimalnie tak od 700 do 800obr. Ale rzadko się to zdarza. spalanie mam normalne. Na trasie przy jeździe do 120km/h ok 12l w mieście 17-18l lpg.

 

Z góry dziękuje za pomoc. Będę wdzięczy i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lpg. Tak jakby nie wiem wzbogacał mieszankę i go muliło. Jakby zubożał to by strzelało. Ponoć instalacja jest dobrze wygerulowana. Jak go odpale na ciepłym jest ok. Tylko jak odpale na rano silnik chodzi na pb i przełączy na gaz to chodzi tak w miare ładnie i jak przejade na lpg ze 3 km aż silnik się nagrzeje to zaczyna go mulić i na ekomizerze spalanie mam dość duże. Normalnie mam na 3 biegu - 21l na 4 15l i na 5 10-11 przy równostajnej jeździe. Jak hamuje silnikiem to jest 0l. Jak go tak muli i dusi to na ekomirerze wszystko jest tak o pare litrów wiecej. Wtedy musze go zgasić poczekać pare sek i go odpalić i jest ok. Aha i czasem nie musze odpalać bo jest od początku ok. albo samo wskoczy w czasie jazdy i dostaje powera i w fotel wciska.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już napisałem wcześniej reduktor jest nowy z rezerwą na wiekszą moc niż mój silnik. I wyregulowany i niby dobrze wyregulowany. Myślałem że ktoś bedzie wiedział co jest z tym grane ale chyba trzeba jechać z tym gdzieś do speca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widac cos jest nie tak skoro nie chodzi gaz raczej ciezko ustawic za pierwszym razem zawsze jest tak ze trzeba cos skorygowac widac ustawil ci na zimnym bylo ok pojechales zagrzal sie i nie chodzi do speca zawsze trzeba tak czy tak do speca... nikt przez forum gazu ci nie zrobi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytasz co napisałem. Chodzi o to że przy jeśli jest zimny chodzi dobrze. jak sie nagrzeje chodzi źle ale jeśli go zgasze i odpale ponownie na ciepłym to już chodzi dobrze. Tak jakby coś było nie tak z czujnikiem tem. Czasem zaskoczy czasem nie i chodzi tak jakby miał za bogatą mieszankę. Jak go po jeździ zgasze i ostygnie to faluje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry wybór jak na benzynie ci działa dobrze to zmień a jak nie chce chodzić na benie to nawet sie nie pakuj w koszty czasem jest juz za puźno na sekwencje kiedy 2 gen narobiła szkód.

A teraz mi przyszło jeszcze do głowy że możesz sprubować z blosem jeśli go nie masz też już jakieś rozwiązanie. ale najlepiej sekwencja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam blosa. Silnik mam zdrowy. Sam zakładałęm gaz do silnika przytarganego z niemiec. Cały samochód z resztą. W poprzednim silniku padła pompa olejowa. BYło m30b35 a teraz mam m30b30. Głowice sprawdzaliśmy to wszystko ładnie wyglądało. Ciśnienie na garach też równe po 13-12 barów wiec chyba sie nadaje na sekwencje. Świece kable oleje wszystko wymieniam na czas. Bo wiadomo potem strzały i przepływki sie psują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale zaloze sie ze moc sporo gorsza i sam widzisz jakie problemy są ale inni i tak mają gorzej wali im w przepływki aż sie rozrywają jednemu kolesiowi aż maske podniosło po wybuchu i nadal jeździ cieszy sie ze sie toczy i ma 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie. No różnice czuć. Na pb lepiej jeździ. ale NA lpg trafedi nie ma. Vmax nie sprawdzałem ale od 0-100 to 11sek na lpg. Nie wiem jak powinno być. W sumie nie służy mi do ścigania. Najbardzije czuć różnice przy wyprzedzaniu na 5 biegu tak przy 100 -120 bo trzeba go tam ostro deptać. Ale jeszcze troche i będzie sekwencja bo to jednak musi być wtrysk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.