Skocz do zawartości

528i Czy dobrzę rozumiem otpowietrzanie, Pilnie pomocy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam 528i e39 1996r

Silnik wiadomo 2.8 193km pojedynczy vanos, miałem do wymiany termostat ponieważ był otwarty i dolny wąż robił się ciepły wraz z nagrzewaniem się silnika, a nie tak jak powinien przy 92 C.

I powiedzcie mi czy dobrze wykonałem ta wymianę, przeszperałem całe forum i nie wiem jak to mam dalej zrobić.

Zrobiłem to tak:

1.Odkręciłem Visko, spuściłem wodę tylko korkiem z chłodnicy, odkręciłem węże górny i dolny od obudowy termostatu, następnie odkręciłem obudowę termostatu.

2.wsadziłem nowy termostat Wahlera, zakręciłem z powrotem.

3.Odkręciłem korek główny przy chłodnicy i odpowietrznik przy chłodnicy , wlałem ten płyt co zleciał wcześniej dolałem koncentratu aby był lepszy , wlewałem płyn powoli aż niby miał wylecieć odpowietrznikiem , dmuchając delikatnie w korek powoli zaczął się pojawiać płyn w odpowietrzniku(zakręciłem odpowietrznik-płyn nie stał cały czas w odpowietrzniku, jakbym dmuchnął to by się podniósł do góry odrazu.)

4.Odpaliłem auto, odpowietrznik ten na chłodnicy zakręcony , tamten na termostacie zakręcony cały czas, główny korek odkręcony.

5.zapaliłem auto i nagrzewało się odkręcałem odpowietrzniki co jakiś czas raz ten na chłodnicy raz ten przy termostacie . temperatura trzyma pion (90) a co z tego jak wąż od termostatu zimny , czyli się nie otworzył.

 

-*Dodam że strumień jest ciągły przy na 2tyś obrotów czyli pompa działa .

 

I teraz moje pytania:

1.Czy nalewając płyn na zimnym silniku płyn ma wylecieć odpowietrznikiem przy chłodnicy i ma tam trzymać takie " małe lustro"

2. czy przy odpowietrzaniu korek główny "duży " ma być otwarty czy zakręcony?

3. Kiedy mam popuszczać odpowietrzniki i ew. który pierwszy ?

Proszę o rady bo już sam nie wiem co robić ?

pozdrawiam

Opublikowano

1.Czy nalewając płyn na zimnym silniku płyn ma wylecieć odpowietrznikiem przy chłodnicy i ma tam trzymać takie " małe lustro"

na zimnym i zgaszonym masz powolutku lać płyn aż będzie się przelewał odpowietrznikami

czyli lejesz aż będzie pełniutko w dużej dziurze po korku a następnie zakręcasz odpowietrzniki i odsysasz płyn do wlaściwego poziomu

Opublikowano

2. Ja odpowietrzałem na zakręconym korku.

3. Ja uruchamiam test7 podczas odpowietrzania i jak temperatura podskoczy do ok 100stopni, gaszę auto i upuszczam nadmiar powietrza odpowietrznikiem w obudowie termostatu. Oczywiście cały czas obserwując poziom płynu w zbiorniczku, ewentualnie dolewam, ale dopiero jak silnik ostygnie. Żmudna operacja, ale warto to dobrze zrobić, żeby później wszystko na tip top było.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.