Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie,

 

Wczoraj kupiłem E46, pierwsze BMW, dziś piszę pierwszy post na forum z prośbą o poradę. Niezły początek ;)

 

Najpierw objawy, potem co zrobiłem, potem pytanie.

 

Objawy

Pierwsze sygnały pojawiły mi się wczoraj. Podczas jazdy, jak mi się wydawało przy gwałtownym przyspieszaniu, na moment totalna utrata mocy i zapalająca się kontrolka ładowania akumulatora. Stało się to dwa razy. Za każdym razem może sekundę może pół. W ten dzień pojeździłem może z pół godziny (to może mieć jakieś znaczenie potem).

 

Dziś natomiast próbowałem przejechać 40km do sąsiedniego miasta. Niestety po drodze podobna rzecz, gaśnie silnik, zapala się kontrolka ładowania, po chwili ESP i inne elektroniczne, potem ciśnienie oleju. Jakoś z rozpędu udało mi się wjechać w jakieś boczne coś. Odpalam i pali. Próbuję zatem jechać dalej. Po 500m to samo, znowu zjechałem gdzieś fuksem. Teraz po odpaleniu gaśnie od razu. Tak po 10 minutach po odpaleniu chodził powiedzmy 5m i gasł. Potem jeszcze dwa razy może tak i dałem spokój.

 

Testy

Po zwiezieniu pod dom sprawdziłem prąd w teście OBC (test 9 Battery Voltage). Na wyłączonym 12.4. Na włączonym zaczął od 13.9 i stopniowo rósł tak że po powiedzmy minucie było ok 14.3. Przy dodawaniu i ujmowaniu gazu woltaż utrzymany na tym poziomie który aktualnie "obowiązywał" (czyli jak bez obrotów było 14.3 to na obrotach też). Przy zapalaniu świateł woltaż na chwile spadał i potem dochodził do normalnej wartości powiedzmy te 14.3.

Przy drugim teście po gdzieś 15 minutach miałem bodaj 12.5 i od razu ok 14 na chodzącym silniku. Reszta to samo, trzyma stabilnie.

Po wyłączeniu było chyba 12.7 i dość szybko spadało, w powiedzmy 40 sekund do 12.5.

Przy uruchamianiu rozrusznikiem spada do ok 10.7.

 

Jeszcze jedna wskazówka jest. Auto stało na placu długo i rozładował się tam akumulator. Po chwilowym podładowaniu wszystko paliło ładnie itd. Wyczytałem jednak szukając na forum że może być takie coś że przy słabym akumulatorze alternator jest za bardzo obciążony i coś tam niedobrego się dzieje. Dlatego nasuwa się podejrzenie że może jest słaby akumulator. Tego dlaczego miało by tak być, tj. dlaczego alternator ma kłopoty przez słaby akumulator, szczerze mówiąc nie rozumiem stąd ten wpis.

 

Na akumulatorze nie znalazłem "oczka" do testu pojemności. Sam akumulator ma oznaczenia BMW ale nie mogłem wykapować gdzie jest rok. Na przewodzie od masy jest naklejka z listopadem 2002 czyli pewnie datą produkcji auta (pierwszą rejestrację mam kwiecień 2003) ale to pewnie nie ma związku z akumulatorem.

 

Jeszcze może robię zmyłkę i nie ma to związku z prądem a z innej przyczyny najpierw gaśnie silnika a potem zapala się ładowanie jako pierwsze po prostu.

 

No i pytanie.

Czy zaryzykować i wymienić akumulator zanim pojadę na warsztat by sprawdzać sprawy związane z alternatorem? 12.4 to za "Sam Naprawiam" za mało.

Pytanie najważniejsze: czy w E46 z 2003 można normalnie odłączyć akumulator bez problemów z komputerem czy czymkolwiek? Co tracę po odłączeniu akumulatora (liczniki mierzące czas do przeglądu, liczniki komputera, inne)?

 

Co myślicie że może być?

Edytowane przez dzi
Opublikowano
Spróbuj odłączyć akumulator na jakieś 15 minut. Jeśli zapalałeś auto z rozładowanym akumulatorem to przy spadku napięcia komputer mógł dostać "głupawki". Przy ponownym podłączaniu akumulatora zwróć uwagę czy masz wyłączony zapłon (najlepiej wyciągnąć kluczyk)
Opublikowano
Rozumiem że brak aku przez 15 minut powoduje reset kompa? Jakieś straty czy ryzyka z tym związane?
Opublikowano
Noo, zegarek Ci się skasuje :D Gdyby było ryzyko to bym o tym wspomniał. Większym ryzykiem jest odpalanie auta z taką ilością elektroniki z rozładowanym akumulatorem.
Opublikowano

Rozumiem.

 

Czyli póki co myślę że zrobię reset i prawdopodobnie (sprawdzę ile daje napięcia i jaki jest stary) zmienię akumulator.

 

Tyle że dalej nie będę miał pewności że naprawione, no ale jeśli się nie powtórzy to można liczyć że to to.

Opublikowano
Jeśli Ci reset nie pomoże to szkoda kombinować, trzeba podpiąc komputer i sprawdzić błędy. Nie ma innej możliwości.
Opublikowano

OK, dzięki.

 

Tak w ogóle po porannych przemyśleniach w towarzystwie wychodzi że to jest po prostu gaśnięcie silnika. Fakt że się pojawia ładowanie akumulatora jest już jako wynik. No i przez to że gaśnie gwałtownie to pewnie nie świece czy przewody wysokiego napięcia tylko coś albo z komputerem albo coś grubszego z silnikiem...

Opublikowano

W sobotę zrobiłem reset komputera i wymieniłem akumulator. Stojąc pochodził 30 minut, potem dwa razy do pobliskiego sklepu, dziś do pracy i z powrotem, potem jeszcze trochę i nic. Dopiero gdy podjechałem bardziej na trasę i przejechałem tak z 10 minut to sytuacja się powtórzyła.

 

Związek może być też z deszczem bo i wtedy i dziś pada.

 

Tak czy siak jadę na warsztat.

 

edit:

Aha, tak w ogóle to nowy akumulator przy kręceniu silnikiem wg wskazań OBC schodzi gdzieś do 8.7V nawet :/ Okaże się że siekierkę na kijek zamieniłem.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Napiszę dla potomnych.

 

Magii nie było. Komputer pokazywał błędy na czujniku położenia wału korbowego i jednego wałka rozrządu. Rzecz powtarzała się za każdym razem przy zagrzaniu się silnika więc podejrzenie padło na czujnik położenia wału (wałka był wymieniany wcześniej ale skądś się brały błędy). Po wymianie czujnika położenia wału problem zniknął.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Od jakiegoś czasu mam ten sam problem.

 

Mechanik właśnie wymienia czujnik prędkości obrotowej wału korbowego.

 

Mam nadzieję, że problem zniknie :)

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie mam ten sam problem z tym że u Mnie pokazuje jeszcze wałki. Czy jest to możliwe ze od czujnika położenia wału wyrzuca błędy od czujników wałków rozrządu?

 

Screeny z INPY:

http://img41.imageshack.us/img41/820/przechwytywanieva.png

http://img833.imageshack.us/img833/8370/przechwytywanie1w.png

http://img534.imageshack.us/img534/619/przechwytywanie2h.png

http://img691.imageshack.us/img691/6828/przechwytywanie3i.png

http://img812.imageshack.us/img812/303/przechwytywanie4y.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Też miałem dużo błędów na wałkach. Jednak po skasowaniu i doprowadzeniu znowu do tej sytuacji zaraz po był tylko błąd czujnika wału.
Opublikowano

witam sytuacja rozwiązana, wymieniony czujnik położenia wału, do wymiany trzeba zdejmować kolektor ssący. Jakieś 2h zajmuje wymiana. Koszt czujnika Febi 130pln, natomiast w ASO 420pln... Na febim zrobione już ponad 2000km sprawuje się rewelacyjnie.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.