Skocz do zawartości

BMW Z4 z USA ?


b303

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, przymierzam sie do zakupu Z4 roadster w USA i w zwiazku z tym mam do Was pare pytań :)

 

Najprawdopodobniej będzie to egzemplarz z 2003r 2.5i albo 3.0i. Coś mi się o uszy obiło, ze wersje amerykańskie miały mniejsze moce silnika (172KM w 2.5i i cos okolo 210KM w 3.0i). Czy to jest prawda?

Jeżeli tak to czy jest to uzależnione jedynie od programu silnika który można zmienić czy mechanicznie cos jest zmienione?

 

Druga sprawa to to, że mam zamiar używać Z-czwórki w polsce przez cały rok. Jak wyglada jazda w zimie i czy to wogole możliwe z miekkim dachem?

Zawsze mnie też ciekawiło czy w środku jest dużo głośniej (w porownaniu do coupe) podczas jazdy z zamknietym dachem?

 

Z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim cie zjedzą za pytanie o zimę i miękki dach ;) to ci powiem, że każdy robi to co lubi, można zostawić auto w garażu albo jeździć nim przez całą zimę, problem jedynie taki, że w tym przypadku napewno trzeba zdecydowanie częściej czyścić i konserwować dach. Kosmetyki są do tego ogólno dostępna, im wyższa jakość tym dłuższy i lepszy efekt. Napewno w Z4 jest zdecydowanie głośniej niż w cuope i powie ci to każdy użytkownik, czasami powyżej 100km/h jest nawet ciężko rozmawiać przez telefon. Co do silników nie wiem nie znam się i się nie wypowiadam, pogadaj ze Swistarem on przerabiał ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdzilem, z racji braku drugiego pojazdu, przez 4 ostatnie sezony w zime. Wnetrze z racji malej pojemnosci, nagrzewa sie blyskawnicznie.

Co do glosnosci jezeli masz uszczelki w idealnym stanie to nie ma tragedii. W mojej 3-litrowce uszczelki sie niestety minimalnie skurczyly i szyba podchodzac do gory rozwiera je co jest zrodlem halasu (patenty w stylu pianka z Castoramy w lato dzialaja na krotko - ciagle otwierasz/zamykasz dach i sie to wyrabia).

Ten sezon jest pierwszy kiedy zetka "stoi" i juz mnie to wkurza bo bym polatal:)

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to czy bedzie w srodku cieplo po 2 czy po 10min to mnie jakos mocno nie interesuje, bardziej mnie ciekawi czy dach wytrzyma zime (czy nawet pare zim) poniewaz Z4 staloby w garazu tylko 2 z 7 nocy w ciagu tygodnia. Oczywiscie zakladajac ze bym go dobrze konserwowal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dach jest policzony na co najmniej 10 lat.

Chyba, ze znajdziesz sie w strefie gradu :norty: Wtedy wymieniasz go od razu - kiedys widzialem nad Jeziorem Garda jak wszystkie cabriolety zwozlili po mega opadzie gradu, ktory przebijal przyczepy kempingowe na lawetach.

Stosowanie kosmetykow/impregnacja jeszcze bardziej wydluzy ta zywotnosc.

Jezeli nie bedziesz go obdzieral z lodu/szronu ostrym narzedziem to nic mu sie nie stanie.

Bardziej na jego trwalosc wplywa obcieranie o ostre elementy wewnatrz pojazdu.

Wg mnie na dach znacznie wiekszy wplyw ma czestotliwosc otwierania/zamykania niz opady deszczu/sniegu.

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5i - 184hp

3.0i - 225hp

.

1 HP=1,0139 KM

czyli 225 hp x 1,0139 = 228, 12 KM

w mojej 3.0 jest wpisane 170 kW

1 Kw = 1,3596 KM

czyli 170 kW x 1,3596 = 231,132 KM

Jakieś przekłamania są :mrgreen: ale nie ma co się martwić :norty:

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

whp - moc na kolach po amerykansku

rwhp- moc na tylnych kolach po amerykansku

hp- moc na silniku po amerykansku

 

choc fakt faktem u nich wszyscy porownuja raczej moc na kolach.

 

225HP na kolach nie moze rownac sie 231KM na silniku (za male straty).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko chcialem dodać cos na temat dachu miekkiego. Tak wiec ja auto kupiłem z dachem wmiare dobrym stanie i uzywalem Zetki na poczatku w zimie bez hardtopu. Stało sie tak, ze wiadomo na poczatku snieg na dachu podczas jazdy sie to poroztopialo. Pozniej mroz i u mnie na rogach porozprówało materiał. Stało sie to w ciagu tylko jednej zimy tak wiec mysle ze jazda z miekkim dachem to dla bogatych albo takich ktorym nie przeszkadza ze przecieka ;]
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dach jest policzony na co najmniej 10 lat.

Chyba, ze znajdziesz sie w strefie gradu :norty: Wtedy wymieniasz go od razu - kiedys widzialem nad Jeziorem Garda jak wszystkie cabriolety zwozlili po mega opadzie gradu, ktory przebijal przyczepy kempingowe na lawetach.

Stosowanie kosmetykow/impregnacja jeszcze bardziej wydluzy ta zywotnosc.

Jezeli nie bedziesz go obdzieral z lodu/szronu ostrym narzedziem to nic mu sie nie stanie.

Bardziej na jego trwalosc wplywa obcieranie o ostre elementy wewnatrz pojazdu.

Wg mnie na dach znacznie wiekszy wplyw ma czestotliwosc otwierania/zamykania niz opady deszczu/sniegu.

 

Właśnie ja nie zdzieralem lodu z dachu itd. podczas jazdy ogrzewanie roztapialo u mnie lod i woda gdzies glebiej wlazila :/

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

SIEMA. jestem całkowicie nowym użytkownikiem forum jak i z4

posiadam z4 z 2003r. z usa

miałem 16'' kółka ale kupiłem niedawno nowe 18'' i na przód mam 8j a na tył 9 j

opone na przód 235/45/r18 na tył 265/40/18

lecz problem tkwi w tym że na przód zakładam ale są za duże ?!?!?! wtf ?

czy możliwe że na przód felga ma być max 7j ???

wiecie może jakie są max-ymalne rozmiarówki ?

jak widzicie w niżej zam. linku próbuję je teraz sprzedać :( choć są śliczne :(((

http://allegro.pl/opony-felgi-18-dystanse-sruby-bmw-bbs-5x120-i1778785467.html

 

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc ja też mam z4 z usa 2003r i u mnie oryginalne koła są takie:

przód 8j ET47,opony 225x40x18, tył 8,5j ET50, opony 255x35x18.

Raczej winą u Ciebie nie jest rozmiar opony a ET alufelgi.

Jeśli Cię interesują moje alusy to mogę sprzedać ( na pewno nie ocierają )

viewtopic.php?f=160&t=146919

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.