Skocz do zawartości

320d automat - problem z momentem obrotowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wita

Moje auto słabo przyspiesz w dolnym zakresie obrotów.

Problem polega na szybkim ruszeniu ze startu, auto do 2500obrotów praktycznie nie jedzie dopiero po osiągnięciu 2500 obrotów dostaje "kopa" co np w zakręcie powoduje uślizg tylnej osi.

W praktyce powoduje to niebezpieczne sytuacje jeśli chcę szybko ruszyć np na rondzie.

Auto posiada skrzynie GM 5L40

Ostatnio zrobiłem pomiar na hamowni i wyszło ze max moment obrotowy to 337Nm przy aż 2900 obr

dla porównania przy 2000 obrotów auto ma tylko 180 Nm gdzie auta ze skrzynią manualną osiagają już moment max.

Osoba przeprowadzająca pomiar powiedział ze to normalne dla tego typu skrzyni i że skrzynie ZF montowane w Audi sa pod tym względem dużo lepsze w przenoszeniu momentu obrotowego.

Zastanawiam sie czy to nie jest wina Lock'up w mojej skrzyni, który jest wyraźnie odczuwalny dopiero przy ok 120km/h. Wcześniej miałem Audi ze skrzynią 5hp19 i tam Lock'up zapinał wyraźnie przy prędkości 60 km/h.

Z informacji wyczytanych w internecie wynika ze skrzynie GM nie maja tak mocna spiętego Lock'up i delikatne dodanie gazu powoduje natychmiastowe przełaczenie na sprzegło hydrokinetyczne.

 

http://img707.imageshack.us/img707/2953/dscn3406f.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez Kazuk73
Opublikowano

A może złym tropem idziesz? Masz jednostkę napędową słynną z takich kaprysów jak późne wstawanie turbiny np powyżej 2500obr. Odpowiedzi na forum co może to powodować jest wiele. Np przewody podciśnienia, elektrozaworki podciśnienia sterujące zaworem EGR i turbo, nieszczelny zawór EGR i inne, ale to polecam sprawdzić w 1-szej kolejności.

 

EDIT: Skoro twierdzisz, że jak dostaje auto kopa to dochodzi do uślizgu tylnej osi w zakręcie, to znaczy, że ze skrzynią i sprzęgłem chyba wszystko w jak najlepszym porządku :D . Ale to moje zdanie nie mam automatycznej skrzyni, więc może się mylę.

Opublikowano

Mam to auto dopiero 2 tygodnie

Zanim je kupiłem byłem na diagnostyce i podobno jest wszystko dobrze.

Na hamowni powiedział że te skrzynie tak mają. Jednak patrząc na wykres wyraźnie widać brak mocy w dolnym zakresie obrotów. Twoja sugestia ma sens myślę że warto będzie sprawdzić przewody podciśnienia.

Opublikowano
Przewody jeśli nie są nowe to warto je wymienić bo ze starości kruszą się zapychając filterki w elektrozaworkach podciśnieniowych od środka. Diagnostyka komputerowa nie wykazuje błędów elektrozaworków jeśli będą w nich zapchane filterki. Skutek jest tylko taki jak opisujesz, czyli auto dostaje dopiero mocy powyżej 2500obr kiedy to zaczyna dmuchać turbina. Diagnoza komputerowa, ale mam tutaj na myśli live data, może wykazać zbyt późne wstawanie turbiny, które skutkowałoby objawami jakie opisałeś. Więc radze wymienić przewody podcisnienia i za jednym zamachem elektrozaworki od EGR i turbo nie jest to duży koszt, a jak to będzie powodem to dopiero poczujesz jak fajnie autko potrafi jeździć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam 320d w automacie i lockup zapina na stałe na ostatnim biegu jak tylko przekroczy 100km/h w trybie S zapina przy 80km/h na 4 biegu.

Niestety po wciśnięciu gazu rozpina i obroty wchodzą na 3tyś i jest kop w plecy.

przy ruszaniu moc oddawana jest równomiernie,

przy równej jeździe np 50km/h mocne dodanie gazu powoduje wkręcenie obrotów w okolice 2700 i gwałtowne odejście - nie mam żadnej zwłoki.

od 0-100 u mnie wygląda tak

http://www.youtube.com/watch?v=0s453ye6Q4M

Pozdrawiam
Opublikowano
Mam 320d w automacie i lockup zapina na stałe na ostatnim biegu jak tylko przekroczy 100km/h w trybie S zapina przy 80km/h na 4 biegu.

Niestety po wciśnięciu gazu rozpina i obroty wchodzą na 3tyś i jest kop w plecy.

przy ruszaniu moc oddawana jest równomiernie,

przy równej jeździe np 50km/h mocne dodanie gazu powoduje wkręcenie obrotów w okolice 2700 i gwałtowne odejście - nie mam żadnej zwłoki.

 

 

Jakie masz obroty silnika na 5 biegu przy 100km/h ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawsze zapina na stałe od 2000obr na 5 biegu = 100km/h

A na S na 4 biegu też przy 2000 obr = 80km/h

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.