Skocz do zawartości

problemy z silnikiem M57 - bardzo proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Na początek dane:

M57 525d CR - przebieg 256tyś.

 

Po powrocie z trasy silnik pracował do końca normalnie. Drugiego dnia od samego zapalenia silnik pracował max na 3 lub 4 gary. Oczywiście kopcił jak cholera i strasznie nim rzucało. Po wizycie u 4 mechaników w końcu znalazłem odpowiedniego z dobrym komputerem i wyskoczył błąd 4go wtrysku (wartość +6) oraz błąd instalacji i wysokiego ciśnienia podawania... .

..ale to nie koniec problemów. Mechanik z dużym doświadczeniem zrobił jeszcze jeden mały test. Poodpinał wszystkie złączki od wtrysków i zaczął kręcić silnikiem. Ewidentnie było słychać jak "przeskakuje" jak by nie miał ciśnienia w jednym cylindrze. Nie wiem jak to opisać, ale tak jak by co drugi obrót silnika stwarzał mu wielki problem. Czyli jest to usterka mechaniczna.

Dodatkowe dane z komputera.

Ciśnienie pompy wstępnej 4bar.

Filtr paliwa oczywiście jest nowy

Ciśnienie na listwie 385bar.

Moje pytanie jest następujące. Co mogło spowodować uszkodzenie zarówno wtrysków jak i uszkodzenie mechaniczne spowodowane brakiem ciśnienia w cylindrze?

Mamy kilka podejrzeń:

-mógł przeskoczyć łańcuszek na rozrządzie

-wyszczerbiony zawór

Proszę o sugestie i pomysły.

Pozdrawiam

Z.

 

PS. i jeszcze jedno małe pytanie.

Dowiadywałem się o zakupie silnika innego i są na rynku praktycznie 3.0.też M57. Czy zmiana silnika z 2,5 na 3,0 jest problematyczna? Jakie problemy napotkam po drodze?

Opublikowano

w sumie to pozostaje sprawdzić kompresję

może być przepalona uszczelka między cylindrami

może być urawny zawór

no i może być dziura w tłoku ale to by było poznać po tym że olej by sikał nawet z bagnetu

Opublikowano

Co do przyczyny uszkodzenia mechanicznego to sprawdź czy masz klapki sterujące przy kolektorze ssącym. Jeśli tak to zobacz czy się któraś nie urwała - jeśli tak to poleciała w silnik i mogła narobić różnych szkód.

Co do przekładki silnika na 3.0d to sądzę, że nie będzie z tym jakiejś wielkiej rzeźby bo bebechy są praktycznie takie same, sam silnik identyczny tylko różnią się pojemnością, oprogramowaniem i być może trochę turbiną (ale to trza by sprawdzić po numerze części). Tak więc przerzucenie silnika nie wiąże się z jakąś rzeźbą mechaniczną a większość gratów spokojnie przerzucisz ze swojego silnika i będzie to pasowało (przepływki, EGRy, itp, itd). Pewnie trzeba będzie inne oprogramowanie wrzucić i może kilka jakichś dosłownie pierdół.

Pzdr.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Ja miałem podobny motyw, tylko problem był na szóstym garze. Zawory się pozacinały i brakowało kompresji. Korekcje mogą ci pokazywać wysokie wartości bo jak brakuje komprechy to wtryski chcą nadrobić. Telepało min jak diabli i nie miał mocy o kopceniu nie mówiąc. Wymieniłem silnik i na razie jest OK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.