Skocz do zawartości

Złamana dzwignia zaworu.!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Dzisiaj złamały się dzwignie zaworowe na pierwszym tłoku . Czy możliwa jest ich wymiana bez ściągania głowicy. M30B35. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Opublikowano
Witam. Dzisiaj złamały się dzwignie zaworowe na pierwszym tłoku . Czy możliwa jest ich wymiana bez ściągania głowicy. M30B35. Proszę o pomoc.

 

Jeśli chodzi o ten pierwszy najbliższy przodowi auta to moim zdaniem się nie da :( Co inne gdyby chodziło o ten pierwszy przy kabinie. A kiedy ostatnio ustawiałeś zawory bo mojemu znajomemu coś takiego się stało jak długo ich nie ustawiał?

Opublikowano
Po regulacji ok 10 000 km. Jak ośki wysuną się w strone kabiny to wystarczy pare centów . Tylko czy to jest możliwe i jak się zabrać za to.
Pozdrawiam
Opublikowano
Jeśli sam nigdy tego nie robiłeś lepiej udaj się do mechanika,jakbyś chciał mam dźwigienki w bdb stanie do m30.Poprostu zmęczenie materiału,twój przypadek nie jest wyjątkiem.
Nur bmw e32
Opublikowano
Dzwigienki kupiłem nowe. W pracy mam serwis samochodowy tylko nigdy nie wymieniałem w takim silniku gdzie klawiatura nie wychodzi do góry. Prosze o porady.Pozdro
Pozdrawiam
Opublikowano
Ok,w takim razie musisz ściągnąć głowicę,śruby głowicy przebiegają przez wałek na którym są umieszczone dźwigienki.O ile mnie pamięć nie myli w m20 da się to zrobić bez ściągania głowicy,w m30 nie.Chyba,że odkręcisz śruby głowicy z jednej strony,ale ja bym nie ryzykował.
Nur bmw e32
Opublikowano
Zgadza się , głowica prawie wyjęta . Zostały tylko śruby od głowicy. Konstruktorzy BMW nie pomyśleli o samej wymianie dzwigienek tylko o rozbiórce połowy silnika .Dramat.
Pozdrawiam
Opublikowano
Jeśli sam nigdy tego nie robiłeś lepiej udaj się do mechanika,jakbyś chciał mam dźwigienki w bdb stanie do m30.Poprostu zmęczenie materiału,twój przypadek nie jest wyjątkiem.

 

tylko czy to aby na pewno zmęczenie materiału a nie zła regulacja. Czy czasem nie jest tak że jak się ustawi między mimośrodem a trzonkiem zaworu 0,3 mm to nie będzie dobrze tylko trzeba na wałku ustawiać ok 0,23 mm.

Opublikowano
Też mi się tak wydaje że było żle wyregulowane. Czy to prawda że w silnikach M30 luz zaworowy zwiększa się po rozgrzaniu silnika ?

 

chyba tak bo na ciepłym ma być 0,35 na zimnym 0,3 poza tym jak mierzyłem raz na lekko ciepłym silniku a potem (nie nie ruszałem) zmierzyłem jeszcze raz to luz się zawęził. Dzieje się tak dlatego że jeden materiał się bardziej rozszerza drugi mniej a luz to różnica między nimi.

Opublikowano
Po dokręceniu glowicy okazalo sie ze mechanik zapomniał dać podkładkę pod srubę nr 4. Głowica została dokręcona z siłą taką jak podaje instrukcja czyli 60Nm i po 20 minutach 80Nm. silnik jeszcze nie został odpalony. Czy brak tej podkładki bedzie miał jakis negatywny wplyw na prace silnika? pozdrawiam.
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.