Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Potrzebuje instrukcje jak przeprowadzić test EGR w BMW e60 530d. Nklepiej jakby to była instrukcja krok po kroku w anglojęzycznej INPIE. Jeśli ktoś miałby instrukcje do wszystkich testów to byłbym wdzięczny i sądzę że nie tylko ja.

Mam jeszcze jedno pytanie czy da się jakoś sprawdzić za pomocą INPy czy jest jakaś nieszczelność w dolocie, może na podstawie odczytu z jakiś czujników.

Proszę o wszelkie informacje na te tematy, na pewno wielu osobom się przydadzą.

Pozdrawiam.

Opublikowano
W INPA to raczej nic nie zdziałasz, jedynie będziesz mógł podglądać live data. Konkretne testy podzespołów można wykonać w DIS, jeśli znasz trochę angielski poradzisz sobie bez problemów.
Opublikowano

Właśnie przy silniku są tylko testy wiatraka chłodnicy, przekaźnika świec i pompki paliwa.

Problem mój polega na tym że silnik chodzi na wolnych obrotach dość głośno i wydaje mi się że to wina EGR. Zdjąłem rure która wchodzi w EGR i zarówno na zgaszonym jak i na zapalonym silniku grzybek jest w tej samej pozycji (zamknięty), podniesienie obrotów do około 2100 nic nie zmienia. Ma ktoś jakiś pomysł jak to sprawdzić inaczej niż DISem bo go nie posiadam ?

Mam jeszcze inny problem, wyskakuje mi błąd przepływomierza, ale zawsze da się go skasować i przez kilka, kilkaset kilometrów się nie pojawia. a jeśli się pojawi to zawsze około 2170 obr/min. Daje link do wrzuty gdzie wstawiłem screeny z inpy podczas przyspieszania przy różnych obrotach, oraz screen z korekcją na wolnych obrotach, niestety narazie nie sa one dostępne na wrzucie ale za pare godzin juz powinny być.

Jeśli ktoś mógłby mi coś napisać o moich wynikach to proszę o wyjaśnienie czy wszystko ok. Dodam jeszcze że auto jest po chipie na 265 KM a w standardzie miało 218KM.

Pozdrawiam i proszę o wypowiedzenie się znawców tematu.

Oto link: http://tooomala.wrzuta.pl/obraz/3PRUesvkjXS/cisni

Prosze przeglądać pliki w menu wrzuty.

Pzdr.

Opublikowano

Po 1-sze jeśli EGR jest zasyfiony to go wykręć i wyczyść. Sprawdź później na przewodzie podciśnieniowym idącym do EGR czy jest podciśnienie, powinno wyraźnie zassać ci palca, wszystko na wolnych obrotach bo przy wyższych obrotach EGR jest zamykany na stałe, żeby nie uciekało ciśnienie doładowania. Jeśli EGR będzie bardzo zasyfiony czujnik ciśnienia doładowania też będzie bardzo zasyfiony i warto go wyczyścić. Posprawdzaj także cały układ podciśnieniowy, może są już sparciałe wężyki podciśnieniowe.

 

EDIT. w INPA są opcje uruchamiania podzespołów, tak jak pisałeś wiatraka, turbiny, powinien być też EGR jest przynajmniej w M47. Ale konkretne testy podzespołów to tylko DIS.

Opublikowano

Witam.

Sprawdziłem EGR i nawet nie jest zabrudzony bardzo miał trochę sadzy i delikatny film olejowy ale prawie wszystko udało się wyczyścić za pomocą szmatki. Okazało się że recyrkulacja jednak działa ale cyklicznie czyli otwiera/zamyka w odstępach około 2 sek. nie wiem czy tak być powinno. Druga sprawa to taka że jak silnik był zimny i odłączyłem wężyk podciśnieniowy to zassał przez chwile powietrze i "zdechł" ,po przejechaniu około 25 km wszystko działa, więc nie wiem czy temp silnika ma wpływ na załączanie się EGRu czy po prostu coś niedomaga.

Chciałbym wyczyścić ten czujnik doładowania tylko nie wiem czy można się do niego dostać bez ściągania kolektora, czy wystarczy zdjąć plastiki w których są microfiltry klimatyzacji, bo domyślam się że ten czujnik jest tam gdzieś od strony szyby ?

Jeśli byłaby możliwość kolego trandolf abyś spojrzał na moje wyniki z wartościami mierzonymi i ocenił czy wszystko jest ok to będę wdzięczny.

Pozdrawiam.

Opublikowano
EGR tak właśnie działa co jakiś czas wpuszcza spaliny do kolektora dolotowego. Temp raczej nie ma nic do rzeczy jeśli chodzi o działanie EGR. Spaliny powinny być wpuszczane zarówno na zimnym jak i ciepłym. Nie rozumiem co to "zdechło" po odpięciu wężyka podciśnieniowego? Ty masz inny silnik - większy - ale wystarczy z tego co wiem wyciągnąć obudowę filtra kabinowego i już ręką powinieneś go namacać. co do screen-ów z INPA patrzyłem tam wcześniej i raczej wszystko OK. Sam zawór EGR jest szczelny bo jak widzisz tam są po 2 wykresy jeden to czego oczekuje sterownik silnika i to co zmierzył sterownik. Wszystko jest w normie i do niczego nie można się przyczepić. Co do błędu przepływki co jakiś czas sprawdź wtyczkę na przepływomierzu bo jeśli auto ma moc a pomiary w INPA są OK to przepływka też OK. Ale wpadł mi jeden pomysł co do tego, że ci silnik głośno chodzi ty masz 3.0 silnik i 6 garków ale to też diesel więc sprawdź koło pasowe tzw tłumik drgań skrętnych. Było trochę postów na forum na temat jak to sprawdzić i był nawet film jak silnik klepie jak to koło jest uszkodzone. I ostatnie nie podejrzewaj, że jest coś z dolotem nieszczelny czy coś bo INPA pokazuje, że ciśnienie jakie chce takie dostaje od turbawki. Świadczy to o tym, że kolektor też szczelny.
Opublikowano

Dzięki za szybka odpowiedź.

"Zdechło" tzn. przez chwile było podciśnienie a potem znikło. Koło pasowe sprawdzałem, mimo że wymieniłem je przy 160 tyś. a w tej chwili mam 180. Z tą nieszczelnością to chodziło bardziej o inną rzecz, kiedy jadę przypuśćmy na 4 biegu i wcisnę gaz to przy około 2300 obr/min pojawia się takie dziwne wycie jakby mostu, z tym że wcześniej słyszałem to z tyłu a teraz z przodu. Myślałem że to może być jakaś nieszczelność i kiedy turbo zaczyna pompować mocniej to się to ujawnia, chociaż nie do końca w to wierzę bo czasami to wycie jest mocniejsze, raz słabsze a czasami nie występuje wcale. Mój mechanik nie potrafi dojść co jest tego przyczyną bo zarówno w skrzyni jak i moście olej jest na odpowiednim poziomie, kolektor wydechowy jest nie uszkodzony. Ogólnie dziwna sprawa bo gdy przyspieszam to słyszę to z przodu a kiedy jadę ze stałą prędkością to z tyłu, jakby bardziej z lewej strony.

Dzięki jeszcze raz za pomoc.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.