Skocz do zawartości

325xi skrzynia rozdzielcza - dziwne szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wracając z urlopu samochodem zaczęło strasznie trząść, głównie przy przyspieszaniu pod górę i nasilało sie. Dojechałem do warsztatu gdzie zdiagnozowano padniętą skrzynię rozdzielczą. Udało mi się na szczęście kupić uzywaną na allegro, machanik stwierdził że jest ok, że w przeciwieństwie do tej która miałem nie ma luzu na wyjściu na przedni dyfer i że ogólnie jest sztywna. Zamontowali i było ok a nawet świetnie bo zniknęly stuki przy zmianie biegów.

Po kilku dniach jednak szarpanie wróciło, jest ono wyczuwalne na kierownicy, pedale gazu i jakby z przodu samochodu ale nie tak silne jak poprzednie. Dodatkowo dziwne jest, ze nie pojawia sie to od razu a doipiero po okolo 15 minutach jazdy. Gdy samochod "odpocznie" to problem ustaje i znowu pojawia się po chwili.

Zupełenie nie wiem co myśleć, zwłaszcza że nigdy nie miałem 4x4... prośba do Was o pomoc.

Pozdrawiam, Piotrek

ps samochod odstawię dzisiaj z powrotem do warsztatu ale chciałbym tez usłyszeć jakieś przemyślenia... ewentualnie może znacie kogoś kto dobrze zna się na 4x4 bmw albo wogóle na 4x4 i zajrzałby też do bmw?

Pozdrawiam,

Piotrek

Opublikowano
Sprawdź przeguby w przednich półosiach. Najczęściej sa przyczyną drgan podczas przyspieszania.
Opublikowano
Sprawdź przeguby w przednich półosiach. Najczęściej sa przyczyną drgan podczas przyspieszania.
Opublikowano
No przeguby na pewno mają już luzy i na pewno bede musiał je wymienić. Ale moje wątpliwości dotycza tego czy przeguby powinny powodowac drgania przy przyspieszaniu na prostych kołach. Zawsze mi się wydawało że raczej na skręconch. Poprawcie mnie jeśli się mylę...

Pozdrawiam,

Piotrek

Opublikowano

Mechanik stwierdził ze to moze sprzeglo. Wymienil sprzeglo i kolo dwumasowe. Rzeczywiscie bylo to do zrobienia ale problemu to nie rozwiązało. Dzisiaj znowu zawróciłem z wycieczki bo trzęsie nadal. Teraz to już prawie na pewno półosie i mam nadzieje że nie przedni dyfer. Jak jadę spokojnie to jest w mairę ok ale trochę skręcania i trochę obciążenia i zaczyna się.

Ja nie oczekuję od warsztatu rzeczy niemożliwych i na pewno mam świadomość że samochód się psuje, ale nie sa to czary i diagnoza nie może być aż tak skomplikowana.... czy znacie może zatem w okolicach warszawy jakiś warsztat który specjalizuje się w X-ach? Wiem że jest ich mało ale może po prostu ktoś zna je lepiej niż inni?

Z góry Wam dziękuję,

Piotrek

Pozdrawiam,

Piotrek

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

I rzeczywiście okazały się półosie, dzięki. Głównie przeguby wewnętrzne ale wszystkie miały luzy zarówno przy obrocie jak i poprzeczne.

Samochód ten kupiłem niedawno i stwierdziłem że skoro jeszcze kilka lat ma pojeździć to nie będę bawił się w regeneracje tylko wymienię na nowe obie półosie.

Przy okazji koszt to ok 1700zł szt. więc taniej niż myślałem, mogę dać namiary na sklep lub warsztat w takiej cenie dla zainteresowanych.

Przy tej okazji zniknęły również stuki przy zmianie biegów, więc pomimo wydatku jestem szczęśliwy i czekam na śnieg ;)

Pozdrowienia

Pozdrawiam,

Piotrek

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

To Cię trochę ponaciągali...

 

Mnie spotkało to wczoraj. Nagle zaczęło tak telepać autem, że nie dało się jechać nawet 30km/h. Więc laweta. Okazało się, że wewnętrzny przegub "wyskoczył". Czas naprawy bardzo krótki, wymienione zabezpieczenie i jest super! Wszystkie wibracje poznikały jak ręką odjął.

Opublikowano
Tanio nie było... ale u mnie były w zasadzie luzy na wszystkich przegubach. Tak niestety kupiłem a poniewaz jeszcze trochę musi pojezdzic to zdecydowałem sie na wymiane calosci zamiast regeneracje.

Pozdrawiam,

Piotrek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.