Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,właśnie zmieniłem silnik w mojej E30 z M40 na M44. Czy ktoś się orientuje jak podłączyć wiązke silnika z M44 do gniazda które wychodzi ze skrzynki bezpieczników w M40?

Dodam ze mam zamontowany kpl. silnik oraz całą wiązke wraz ze sterownikiem z wykodowanym EWSem.

Opublikowano
Jesli nie pasuje, nie działa to trzeba ze schematem przerobic wtyczki :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Wtyczki mam od jednego i od drugiego. Orientujesz się gdzie znajdę schemat do M44, najlepiej z opisanymi wszystkimi pinami, bo szukałem już na forach i nic.

Znalazłem tylko opis pinów we wtyczce wychodzącej ze skrzynki bezpiwczników.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Silnik, który jest zamontowany obecnie to M44 1.8is z E36 97r. z przebiegiem ok 160tyś.km. z GB Oczywiście po małym remoncie, który zrobiłem przez zimę. Podjęto próbe montażu, niestety po wsadzeniu go we właściwe miejsce okazało się, że s/b nie chce się spasować z silnikiem. Wyjęto silnik i s/b w celu skręcenia wszystkiego na wierzchu i tym razem niestety nie dało się, brakowało ok 1-1,5 cm. Użyto profesjonalnego narzędzia jakim jest szlifierka kątowa. Pierwsze cięcie wałka sprzęgłowego okazało się za krótkie i ścięto go jeszcze raz, tym razem się udało i można było zamontować całą jednostkę na miejscu. Silnik miałem prawie z całym osprzętem. Trzeba zmienić miskę olejową na tą z M40 ,(w innym miejscu jest zamontowana belka zawieszenia) rozrusznik, chłodnica, łapy zawieszenia silnika, skrzynia biegów, kompletne sprzęgło wraz z kołem zamachowym ( w M44 jest koło dwumasowe), łożysko wałka sprzęgłowego, muszę jeszcze zamontować czujnik temperatury płynu chłodzącego, bo w e30 jest inny zestaw wskaźników i nie pokazuje mi teraz temperatury. Zamontowany jest katalizator wraz z portkami oczywiście od M44 bo ze starym niechciało mi się walczyć. Najwięcej zabawy było z instalacją elektryczną, ale udało się ogarnąć, skrzynka bezpieczników została stara i połączyliśmy nową wiązkę ze starą, w nowej było 25 pinów w starej 12 i połączono tylko te potrzebne. Potrzeba oczywiście mieć do nowego silnika całą wiązkę wraz ze sterownikiem silnika i mieć wykodowany EWS. Przepływkę oraz cewkę. Mam tylko mały problem bo nieznam się za bardzo na oznaczeniach tylnych mostów, a w tej chwili, jadąc na 5 biegu przy 3000 obr/min mam na liczniku Uwaga-90km/h. także jeśli ktoś ma jakiś pomysł to z chęcią posłucham.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.