Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, zalozylem niedawno temat "750 nie zawsze odpala na zimnym" auto stoi juz drugi tydzien na diagnostycznej i okazalo sie ze nie zawsze jest pradna pompie paliwa, przy czym nie dzialaly wycieraczki oraz wiatrak klimy, podobno kanaly odplywowe byly zapchane i zbierala sie woda ktora wszyastko w podszybiu zalewala. Do wymiany jest komputer silnika bosh 0 261 203 473, zawiozlem juz im kupiony od kumpla.

 

Pytanie moje dotyczy swiec i oleju, ktory chce teraz zmienic, nie wiem jaki byl olej wczesniej lany (wlasciciel mowil ze magnatec 10w40 ) lecz w serwisie powiedzieli zeby nalac castrol edge 5w40.

 

Co do swiec to dedykowane do v12tki sa NGK v-line 30 platynowe za 35zl szt lecz kupilem v-line 15tki gdyz juz czeka nowka sekwencja na wstawienie i gazownik ktorego znam bardzo dlugo powiedzial zebym nie kupowal platynowcyh swiec bo przy gazie i takczesciej trzeba bedzie wymieniac i lepiej dwa razy wymienic zwykle niz jezdzic dluzej na jednych platynowcyh.

 

Ci w serwsie powiedzieli ze na swiecach niededykowanych auto nie bedzie chodzic. Co wy sadzicie o tym?? pozdrawiam

Opublikowano
Witam, silnik będzie palił na każdej świecy, która ma tą samą ciepłotę co oryginalna. Ponadto rezystancja świecy musi mieć 1kOhm, przynajmniej tak jest w M70, musisz sprawdzić dokładnie jak jest u Ciebie. Te silniki są bardzo delikatne, uważam, że nie ma sensu zakładać gazu, bo szybko się zaczną kłopoty z temperaturą. Wymień od razu na nowy termostat oraz wisko, polecałbym również wymienić pompę i zalać nowym płynem. Sprawdź dokładnie poziom płynu czy się nie zmniejsza, nie waha, czy nigdzie się nie zapowietrza. Zmień uszczelki w zaworach ogrzewania, ponieważ tutaj ten układ lubi zaciągać powietrze. Problem tych silników to generacja dużej ilości ciepła, którą zwiększysz zasilaniem gazowym, musisz mieć stuprocentową pewność, że układ chłodzenia jest ok(zauważ jaki żar bije z silnika po dobrej przejażdże). Te silniki przegrzewa się tylko raz i nie ma głowic. Ponadto z zasilaniem gazowym możesz mieć kłopoty z rdzewieniem katalizatorów, a nowe wiadomo kilka tysięcy, nie dopuszczam możliwości, że wstawisz rurki. Sprawdź sondy lambda również, ewentualnie wstaw nowe, nie są drogie, a do sekwencji niezbędne. Do gazu również założyłbym nowe kopułki, palce i przede wszystkim przewody, pewnie nie są zmienione od nowości. Mogą być janmor, już trochę na nich jeżdżę i jest ok. To by było na tyle, nie chciałbym, żebyś mnie odebrał jako zagorzałego przeciwnika gazu, niestety te silniki się do tego nie nadają.
pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.