Skocz do zawartości

M30 2.5L - jaka skrzynia manualna?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jakie modele skrzyni manualnej 5-biegowej pasują do silnika M30 2.5L benzyna z E28 ?

Jakie są różnice między nimi ?

 

Mocowanie śrub w 4HP22 i silniku jest takie jak na fotce

 

Pozdrawiam :)

 

http://apt.tyszkiewicz.edu.pl/~nes/a1.jpg

Opublikowano

Ze zdobyciem skrzyni manualnej do M30 E28 możesz mieć problem - ale próbuj. Szukaj nie tylko pod kątem modelu auta, ale samego silnika 2,5 2,8 3,0 3,2 3,5 wszystko M30.

W E28 nie ma wyjścia ze skrzyni do podłączenia prędkościomierza, gdyż ten model ma już rozwiązanie elektroniczne ( impuls z czujnika na dyfrze ).

Tak więc możesz nawet założyć skrzynię z E34 i E32 z silnikiem M30 3,0 lub 3,5. Różnice pomiędzy skrzyniami starego i nowego typu rozpoznasz po ich budowie - stary typ to 3 elementowy korpus, a nowszy typ to 2 elementowy.

Podejrzewam, że zamierzasz wrzucić manuala zamiast automata, więc pamiętaj o długości wału i zweryfikuj przełożenia dyfra dla E28 z silnikiem 2,5 - 3,5 ze skrzynią automat i manual.

Opublikowano

O co chodzi z tym korpusem ? Ze obudowa sie sklada z 3 czesci: tej "buły", trzonu i zakończenia z wyjściem na wał, a nowsze mają bułę razem z korpusem ?

 

Pytam o konkretne modele, bo sprzedawcy czesto nie wiedza od jakiego to jest silnika, albo czy bedzie pasowac do mojego.

 

Kupilem - sic! - skrzynie z M20 przez Allegro, sprzedawca zapewnial ze blok silnika jest ten sam i ze podejdzie - niestety prawda okazala sie inna, teraz mam niepotrzebnego manuala z M20, razem z walem, sprzeglem itp.

 

Dlatego teraz szukam informacji na temat jaka DOKLADNIE ma byc skrzynia do M30 2.5L z E28 - producent/model - moze ktos wie ?

 

Co gorsza w ASO tez powiedzieli ze ta skrzynia podejdzie. Powiedzieli tez ze w E28 nie ma roznicy w dyfrze od manuala i automatu - ale po tym ze skrzynia to juz nie wiem czy mozna im wierzyc. Niby w jakims programie sprawdzali, ale nie wiem czy np. takie ETK obejmuje E28.

Opublikowano

Elementy skrzyni to ilość członów z jakich skrzynia jest skręcona ( kosz, środkowy korpus, tył skrzyni)

W starszych modelach były trzy elementy w których cały zestaw choinek i zębatek był osadzany w środkowej części. W nowszych skrzyniach są dwa elementy, gdzie cały zestaw montowany jest w tylniej części skrzyni. Pewnie nic Ci to nie mówi, ale skrzynie te rozróżnisz po tym z ilu członów taka skrzynia jest skręcona.

Co do skrzyni którą kupiłeś z M20 to faktycznie nie będzie ona pasowała do bloku - wielkość kosza, rozstaw śrub, wymiar śrub. Musi to być skrzynia z M30 nieważne jakiej pojemności.

Nie wiem jak Ci opisać skrzynie, którą masz kupić, gdyż wszystkie w starszych modelach były produkcji GETRAG i są one do siebie podobne z wyglądu. Rożniły się tylko koszem, wielkością, wyglądem paneli radiatora na obudowie pełniących również rolę wzmocnienia ścianki obudowy, wyjściem (samolotem) do przykręcenia przegubu elastycznego wału. Są to trudne cechy do opisania Ci. Zrobiłbym Ci zdjęcie takiej skrzyni starego typu, ale jak będę miał auto na kanale.

Co do przełożeń to sprawdziłem 3.45 i 3.64 niewielka różnica więc może zostać, a nie wykluczone że masz takie samo jak w manualu.

Opublikowano

Wiem mniej więcej o jakie różnice chodzi i elementy, ponieważ jakbynie było to sam ten automat 2 dni temu wymontowałem z samochodu :) No i mam tą małą skrzynię od M20..

 

Ta pierwsza z aukcji wygląda bardzo podobnie do mocowania tego mojego automatu, no ale z Poznania i odbior osobisty.

 

Chyba udalo mi sie dzisiaj namierzyc cos blizej, dokladnie do tego silnika ktory mam :)

 

Ale czy sa np. rozne wersje skrzyni do jednego silnika ? Jakies istotne roznice miedzy nimi ?

 

Getrag chyba ma oznaczenia cyfrowe przy modelu skrzyni, chociaz na tej od M20 nie moge znalesc.

 

Napisales,ze sprawdzales dyfer czy taki sam, a czy masz może mozliwosc sprawdzenia czy wał od M20 podejdzie mocowaniami i długością do skrzyni od M30 ? I jeszcze jedno pytanie: jak jest ze sprzęgłami w BMW: czy docisk i tarcza są takie same w skrzyniach od M20 i M30 ? Bo teraz nie wiem czy muszę kupić znowu cały kompletny zestaw, czy tylko skrzynię i koło zamachowe..

 

Pozdrawiam

 

W.

Opublikowano

Do silników M30 jak i do wsystkich starego typu dla BMW skrzynie produkowała tylko firma GETRAG, dlatego na niektórych nie ma oznaczeń.

W pożniejszych modelach wypuszczano skrzynie produkcji ZF całkowicie z wyglądu inne i przez ten okres mieszania skrzyń oznaczano jej producenta.

Same skrzynie do M30 niezależnie od tego czy stary typ, czy nowy różniły się także w kwestii przełożeń, ze względu na model auta w jakim wystepowały i pojemność silnika, ale te różnice są nieistotne. Polegały one jedynie na długości danego biegu i wielkości elementów wewnętrznych, np: rozmiaru kół zębatych, wynikających z mocy silnika jaką skrzynia ma przenieś na dyfer i koła.

Co do wału to jest to do sprawdzenia dopiero po wrzuceniu skrzyni i zmierzeniu jakiej długości jest potrzebny. Wał dobiera się przede wszystkim pod kątem modelu auto, a nie silnika. Istotne jest wielkośc samolotu na skrzyni, długość wału i umiejscowienie podpory wału tak, aby nie trzeba było zmieniać jej umiejscowienia w karoserii.

Sprzęgło z M20 nie pasuje do M30 jak i również koło zamachowe. M30 ma wymiar tarczy sprzęgłowej 240mm, a koło większe ( bardziej odległe umiejscowienie rozrusznika i inna płaszczyzna tarczy).

Opublikowano

Dziękuję za pomoc :)

 

Będę walczył dalej, zima się zbliża a auto stoi rozkręcone w garażu, fajnie by było nim jeszcze w tym sezonie trochę pojeździć. Już i tak mi plany wakacyjne awaria 4HP22 pokrzyżowała.

 

Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.