Skocz do zawartości

Ogrzewanie zanika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam mały problem z ogrzewniem w E30 320i 90r. Jeżeli silnik pracuje na wolnych obrotach to z ogrzewnaiem jest wszystko Ok, ale jeżeli dam silnika powyżej 3000 obrotów ogrzewnie zanika. Prosze o pomoc bo jak narazie nikt nie może mi pomóc.

Dotychczas sprawdziłem, pompe wody, zawór nagrzewnicy, termostat i jest OK.

Z góry dziekuje za odpowiedź.

Pozdr.

Opublikowano

A wymieniles termostat ? Mialem kiedys podobma sytacje w E36 i jednak termostat. Wydatek niewielki ok 25 zeta i wymiana jakie 3 min

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolega pisał że sprawdzał termostat, jeśli dobrze sprawdził to jest ok.

Ale co ma termostat do takiego przypadku u kolegi?

Najpier trzba posprawdzać całą instalacje grzewczą i jeśli w miare możliwych umiejętności, opisać dokładniej co i jak, wtedy łatwiej jest pomóc.

BMW wieczna miłość...
Opublikowano

Termostat odpowiedzialny jest za utrzymywanie temperatury silnika w takich stopniach w jakich jest praca termostatu. Każda BM-ka i każde auto ma dwa obiegi: duży i mały. Mały obieg w którym ujęte są ogrzewanie wnętrza i pozostałe urządzenia grzewcze pracuje zawsze podczas dochodzenia silnika do temperatury właściwej, natomiast duży obieg załącza termostat w chwili kiedy w małym obiegu temperatura zaczyna wzrastać powyżej właściwej temperatury jaką termostat ma utrzymywać. Otwiera on wówczas obieg przez chłodnicę.

Objawy u Ciebie wskazują na to, że na wolnych obrotach kiedy pompa wody nie tłoczy mocno obieg mały w pełni się nagrzewa pomimo otwartego w małym stopniu termostatu. W momencie dodania gazu pompa zaczyna tłoczyć mocniej przez co więcej płynu gorącego ucieka na chłodnicę, i w całym układzie następuje mocny spadek temperatury.

Tak więc pomimo tego że mechanik termostat sprawdzał, a jak sprawdzał tego nie wiemy, musisz go wymienić. Nie istotne jest tylko, czy w wyniku sprawdzenia termostat się otworzył, ale również przy jakiej temperaturze on zamyka.

Jest jeszcze jedna sytuacja kiedy zanika ogrzewanie, a mianowicie podczas przedostającej się kompresji do układu chłodzenia powodując zapowietrzenie układu, ale wtedy dochodziłoby również do przegrzewania się silnika a nie spadku temperatury na silniku.

Opublikowano
A tak przy okazji... w ktorym miejscu znajduje sie termostat w M40 1.8 E30? Bo nie mam czasu na jezdzenie po mechanikach a tez musze sprawdzic i ewentualnie go wymienic... Ja mam objaw taki, ze furka grzeje mi sie ponad kreseczke wskazujaca polowe i czasami potrafi dojsc nawet do nastepnej kreseczki...
Opublikowano
Termostat w M40 znajduje się pod kopułką rozdzielacza W/N. Zobaczysz taki korpus z wężem do dołu chłodnicy. Odkręcajac ten korpus od przedniego dekla silnika będziesz miał termostat jak na dłoni
Opublikowano

Może lekko nie na temat ale chyba nie opłaca się zakładać nowego :D

Piszczy mi nawiew w e30 !!

Jest to może nie szkodliwe ale denerwójące co by było mozna na to poradzić bez zbytniego rozbebeszania???

Może ktoś wie :lol:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mam podobny aczkolwiek nie do końca problem. Kiedy jadęi włączę ogrzewanie wszystko jest dobrze. Po pewnym czasie muszę podkrecić trochę pokrętło ogrzewania od strony kierowcy ponieważ zaczyna lecieć zimne powietrze od strony pasażera zazwyczaj leci wtedy gorące. Później jeszcze trochę i jeszcze... aż mi się skala kończy. Tak jest jak mam płyn na "kalt" a jak mam mniej płynu ods strony kierowcy jest OK natomiast zimniej jest od strony pasażera...
Bandite Motor Wagen
Opublikowano

Witam!

Właśnie w sobotę mój problem sie rozwiazał :D

Ktoś pozamieniał przewody grzewcze i były podłączone na odwrót.

Dzieki za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam Grzesiek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.