Skocz do zawartości

523i - V Power Racing a silnik - prosze o opinie


oggy

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ponownie,

od czasu jakiegos zaczalem karmic auto V Power Racing. Roznice sa ewidentne - silnik pracuje ciszej i rowniej, jest duzo bardziej czuly na gaz. Spalanie spadlo rowniez sporo - w trasie schodze do ok 7 litrow, w miescie spala mi obecnie w granicach 10 z malym haczykiem. Pytanie tylko - w instrukcji auta pisza, ze zupelnie wystarczajacym jest paliwo 95 - i ze "100" oktanow nie powinno dawac roznicy odczuwalnej. Stad pytanie - czy "95" jest az tak chrzcone, czy skad sie te roznice biora?

Poza tym (powod umieszczenia postu w tym dziale) - czy owy V Power Racing moze miec jakis negatywny wplyw w dluzszej perspektywie na silnik - tak m52 jak i w ogole?

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - nie sądzę żeby stosowanie V Power Racing nawet w długiej perspektywie miało jakiś ujemny wpływ na silnik. To dość nowoczesne paliwo - czystsze, lepiej się spala, ma lepsze parametry termiczne spalania i bardziej kaloryczne. Co do tego, ze zauważasz różnice to nie ma się co dziwić - polskie paliwo jest w mniejszym (firmowe stacje w PL) lub większym stopniu (podwórko u Pana Kazia) chrzszczone. Nawet nie musisz zalewać V Power Racing. Jeśli będziesz w Niemczech zatankuj cały bak - nawet zwykłej 98 pojeździj i potem wróć do PL pojeździć na naszym paliwie - różnica będzie zauważalna. Ja tak miałem kiedy kupiłem swoje auto - przyjechało na kołach z Niemiec i miało trochę mniej niż pół baku zalane jeszcze ON z Niemiec. Zasuwało jak szalone - jak zatankowałem i pojeździłem trochę na naszej polskiej "perełce" (tankuję tylko na firmowych stacjach: BP, SHELL) to poczułem, że nie zbiera się tak jak jeszcze 2-3 tygodnie wcześniej kiedy je kupowałem (takei samo odczucie miał mój brat kiedy sprowadził osobiście z Niemiec swoje e60 530d i cale Niemcy przejechał na ich paliwie a potem przejechał pół baku naszej polskiej "perły").

Niestety - dopóki Orlen będzie miał monopol na dostarczanie paliw w PL (niestety Lotos nie jest zbyt mocnym graczem dla Orlenu aby był jakimś zagrożeniem/konkurencją dla Orlenu) to nie będzie się specjalnie starał aby to paliwo było tak samo czyste i kaloryczne jak paliwo niemieckie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porownanie mam o tyle, ze efekt na racingu jest mniej wiecej taki wlasnie jak na OMV'owym Super Plusie. Cena tez zblizona... a autko zachowuje sie o niebo lepiej.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.