Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wpadłem na taki pomysł, żeby zrobić w swoim BMW doświetlenie drogi do domu tak jak mają nowsze auta, żeby można było spokojnie wracać do domu oświetloną drogą przez halogeny samochodowe, zamiast pełzać po omacku, przewrócić się o doniczkę, wpaść w błoto, jeszcze gorzej gdyby grabie leżało pod butem to wtedy byłoby ciekawiej z genitaliami albo guzem na czole.

 

Więc wziąłem się do roboty i kupiłem potrzebne materiały:

- Rurka termokurczliwa,

- Przekaźnikowy licznik czasu (http://www.dantom.com.pl/index.php?products=product&prod_id=24)

- Diody Prostownicze na +12V i na masę,

- 3 metry kabla,

 

#Etap pierwszy:

Zaczynamy od demontowania osłony takiej nad kolanami pod kierownicą, musimy jeszcze wyjąć wyłącznik świateł, ponieważ w nim są guziki od sterowania halogenami i wtyczka z kablami, a w niej kabelki, będą interesować nas dwa pierwsze kabelki od góry czyli żółto fioletowy i żółto szary, trzeba jeszcze zdemontować schowek, aby dojść do modułu komfortu, będą w nim piny z kabelkami lub bez które zamykają lub otwierają auto z pilota, tzn. sterują centralnym zamkiem.

 

#Etap drugi:

Bierzemy do ręki lutownicę, cynę, koszulki termokurczliwe, ostry nożyk i zapalniczkę lub opalarkę (kto woli).

 

1. Dolutowujemy diodę prostowniczą paskiem do guzika halogenów na przewodzie żółto fioletowym, zabezpieczamy koszulką termokurczliwą, a do kabelka żółto szarego (idącego do halogenów) dolutowujemy kabelek i zabezpieczamy koszulką termokurczliwą, który potem będzie szedł do przekaźnikowego licznika czasu.

 

2. Zasilanie PLC (przekaźnikowego licznika czasu). Do styku (+) podpinamy stałe zasilanie 12V (od was zależy skąd weźmiecie, najlepiej od kostki obok modułu komfortu, bo one są zabezpieczone bezpiecznikami, które znajdują się pod maską, a do styku (-) podpinamy masę z karoserii nadwozia.

 

3. Sygnał wysyłany do modułu komfortu z centrali alarmowej. Jeśli jest to sterowanie minusowe (-) to w takim razie podciągamy dodatkowe kabelki z modułu komfortu;

 

- Auta do 1994 roku mają na pinie otwieranie nr 4, a zamykanie na pinie nr 17 znajdujące się w żółtym 26 polowym złączu,

- Auta po 1994 roku mają otwieranie na pinie 25, a zamykanie na pinie nr 24 w białym złączu konektorowym znajdującym się na wsporniku złącz i modułów nad głośnikiem po stronie pasażera,

 

Teraz jak znaleźliśmy piny dorabiamy 2 dodatkowe kabelki z diodami prostowniczymi paskiem do modułu komfortu i dolutowujemy je do kabelków idących z centrali alarmowej do modułu komfortu (piny podane wyżej), a drugi koniec tych kabelków łączymy razem i dolutowujemy je do PLC do pinu (-S).

 

4. W PLC do styku (COM) podpinamy stały prąd 12V, a do styku (NO) dolutowujemy kabelek idący prosto z kabelka żółto szarego, który dorobiliśmy w pkt. 1.

 

5. Pokrętłem na PLC ustawiamy czas od 1 do 50 sekund (przez ten czas jaki ustawimy nasze halogeny będą oświetlać drogę do przytulnego domciu).

 

Nasze halogeny będą świecić tylko po otwarciu lub zamknięciu auta wyłącznie z pilota, nie z zamków w drzwiach ani z zamka w bagażniku. Jest jeszcze trik jeśli powoli wyłączymy stacyjkę to nic się nie dzieje, a jeśli średnio szybkim ruchem ją wyłączymy to zapalają się na wybrany przez nas czas, zamknięcie auta nie przedłuża czasu świecenia halogenów jeśli zostały aktywowane przez szybkie wyłączenie stacyjki.

 

6. Schemat:

http://i36.tinypic.com/syqse9.jpg

 

7. Film:

http://www.youtube.com/watch?v=C3-8TQIbkbs

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.