Skocz do zawartości

520i touring - problem z hamulcami i czymś ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam następujące problemy - może ktoś z Was spotkał sie z podobnymi...

 

1. Z niewiadomej mi przyczyny drga buda - na postoju czuć to głównie - jest to niemiarowe i zdarza się od 'widzimisie' silnik pracuje wg mnie równo - efekt jest na benzynie i lpg

Najbardziej czuć to na fotelu

- poduszki sprawdzone wszystkie

- świece, cewki, fajki cewek, lambda wymienione - myslałem że to wina zapłonu <?>

- podpora wału, łącznik wału - sprawdzone - brak luzu

 

2. Jakiś czas temu na stacji diagnostycznej (na rolkach) na hamulcu przednim lewym wykazywało bicie ( w pewnym momencie łapał lepiej hamulec - w innym gorzej i było to miarowe). Teraz podczas jazdy przy mocniejszym wciśnięciu pedału hamulca czuć że jakby w pewnym miejscu hamuje a w pewnym nie

 

- wymieniłem tarcze +klocki myślałem że to wina krzywych tarcz

niestety efekt jest taki sam

- koła są wyważone 2 krotnie - felgi proste

- abs się świeci i nie działa od kiedy posiadam auto a objaw występuje od powiedzmy 2 miesiecy

 

 

3. W czasie jazdy od 80km/h drży coś <?> co czuć na budzie - przy odpuszczeniu gazu objaw ustępuje

 

 

Nie mam już pomysłu a strasznie mnie to irytuje - myslałem nad tym ja i pewien mechanik ale nic nie udało sie wymyślić. Niestety inny nie ma czasu. Może Wy pomożecie ?

Opublikowano
Witam, jeżeli drga na postoju to tylko od silnika. Drgania przy 80 km/h to co innego, głównie od zawieszenia przedniego, chyba, że wtedy masz określone obroty silnika i będzie to od silnika. Sprawdź, czy tak samo drga na innym biegu przy 80km/h. Jeżeli na innym biegu identycznie to zawieszenie z przodu. Jeżeli różnie to silnik albo wał, ale piszesz, że wał sprawdziłeś. Silnik z całą pewnością nie pali na któryś cylinder. Napisz czy masz rurę wydechową czarną od sadzy, jeżeli tak to masz spalane paliwo w wydechu, czyli brak zapłonu. To że wymieniłeś cały układ zapłonowy nie znaczy, że nie padł sterownik silnika, a on wysterowuje cewkami. Jeżeli się okaże, że wydech masz czysty i obwódka z sadzy się nie robi, to może brakować paliwa na którymś cylindrze, do sprawdzenia wstryski oraz ich sterowanie. Jednakże na początku zacząłbym od sprawdzenia kompresji, może uszczelka pod głowicą przepuszcza, albo zawory, piszesz, że jeździsz na gazie, może któryś zawór się wypalił. Silniki BMW stoją prawie jak skała podczas pracy, jeżeli się tylko trochę wahają to znaczy, że jest powód. ABS, do sprawdzenia cały układ elektryczny, od czujników w kołach, poprzez przekaźniki(nie należy zapominać o dwóch dodatkowych na pompie ABS). Zazwyczaj, jeżeli to nie czujniki w kołach to coś z elektryką. Może być też zawieszony w pozycji otwartej zawór w pompie ABS. Problem z hamulcami może być powodem uszkodzonej pompy ABS, to że pali Ci się kontrolka ABS, znaczy, że sterownik ABS jest wyłączony, ze względu na wykrytą niesprawnośc. Jednakże należy pamiętać, że pompa ABS jest cały czasu w układzie, jeżeli zawory w niej zyją własnym życiem, mogą ci blokować przepływ płynu w trakcie hamowania, a co za tym idzie różne pulsacje, drgania mogą się zdarzyć, ze względu na nierównomierne rozłożenie siły hamowania na wszystkie koła.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

w wydechu jest czorno :roll: i na analizatorze na pb jest bardzo bogato na lpg w normie

jest jeszcze jeden objaw - przy odpalaniu po nocy ( benzyna ) czasem jest tak że odpala i gaśnie - czasem zaskoczy za 2-3 razem i do póki sie nie nagrzeje silnik nagłe wciśnięcie gazu powoduje szarpaniem

delikatnie czasem słychać którąś szklankę - ale naprawdę trzeba sie wsłuchać

 

diagnostyka komputerowa podaje tylko błąd lambdy - a to może być spowodowane wszystkim

 

co do drgania przy ok 80 ( nie wiem jak wyżej bo ostatnio nie wyjeżdżałem gdzieś poza miasto )

od wiosny wymieniłem w zawieszeniu: (stuków nie słyszę aktualnie)

wahacz dolny lewy

wahacz dolny prawy

wahacz górny prawy

drążek kierowniczy środkowy

końcówka kierownicza zewnętrzna lewa

końcówka kierownicza zewnętrzna prawa

łącznik stabilizatora przód lewy

łącznik stabilizatora przód prawy

łącznik wahacza tylnego lewy

łącznik wahacza tylnego prawego

poduszka amortyzatora tylnego lewego

poduszka amortyzatora tylnego prawego

poduszka amortyzatora przedniego prawa

 

co do hamulców - to mnie najbardziej zastanawia - jutro pojade na rolki i sprawdzę na którym kole jest objaw

a jak się sprawdza czujniki i przekaźniki abs ? tudzież jego sterownik ?

 

myślę ze te problemy mogą być poniekąd powiązane ze sobą

Opublikowano
Witam, jeżeli jest na kompie błąd lambda control, to znaczy, że są złe odczyty z sondy, lub ona sama jest niesprawna. Niestety komputer jest mało precyzyjny w tych autach. Jeżeli z wydechu jest czarno to błąd układu zapłonowego, bo paliwo jest dostarczane. Jeszcze jedna podpowiedź, z rury powinno być słychać jednostajny dźwięk, zero popykiwania na ciepłym, jeżeli jest inaczej, to te popykiwania świadczą o wypadaniu zapłonów. Jeżeli są niejednostajne to wypadają różne cylindry, często związane z sondą lambda. Jeżeli są okresowe i taktowe to znaczy, że wypada zawsze ten sam cylinder. Musisz jednak pamiętać, że błąd lambda control może być spowodowany wszystkim co powoduje niepoprawne spalanie mieszanki, a trochę tego jest. Rozumiem,że drgania są od zawsze, czy poawiły się niedawno. Napisz jakiej firmy włożyłeś to zawieszenie. Sprawdzenie ABS polecam na podstawie manuala Bentleya, może być od e32, układ ABS ten sam. Jeżeli nie masz wprawy elektronicznej/elektrycznej to oddaj auto do dobrego elektryka od BMW, u mnie jak padł ABS to nawet u dealera BMW Tłokiński, po całym dniu się poddali, a ja poźniej znalazłem usterkę w dziesięć minut.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

oxygen sensor heating - błąd którego sie nie da skasować - ale lambda pracuje w normalnym zakresie :roll:

 

wiem że błąd lambdy moze być spowodowany wieloma rzeczami :(

co warto sprawdzić ? co odpowiada za zapłon ?

 

 

co do drgań to pojawiły sie również niedawno - wcześniej sporo tras robiłem i nie było takiego czegoś

nie wiem jakich marek były części - ale była to średnia półka

Opublikowano
Błąd dotyczy przerwanego obwodu grzania lambdy, to że pracuje w całym zakresie nie znaczy, że odpowiednio monitoruje skład tlenu, należy sondę wymienić. Napisałeś, że wymieniłeś, w takim razie gdzieś jest niesprawność w układzie grzania sondy, przerwane przewody lub przekaźnik. Jeśli chodzi o drgania to może to być wina jakiegoś luzu w zawieszeniu lub układzie kierowniczym, jak i problem rozjechanej zbieżności.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Według komputera - sonda działa w odpowiednim zakresie ale błędu skasować sie nie da :?:

Elektryki nie rozumiem zbytnio - jak sprawdzić przekaźnik ?

 

co do pkt 3 - objaw ustąpił - sam z siebie :roll:

 

ad.2

Zastanawiam sie co odpowiada za rozdział sily hamowania miedzy osiami ( jest korektor ? )

Zauważyłem że objaw czuć w przypadku średniej siły wciskania pedału - przy bardzo delikatnym hamowaniu czuć minimalnie (albo w ogóle nie czuć :?: ) Ostre hamowanie nie znosi samochodu i czuć też mniej. Wymysliłem coś takiego

- przy ostrym hamowaniu dociążamy przednią oś i tylne hamulce słabiej, lub prawie w ogóle nie powinny hamować ( tylko jak z tym korektorem siły hamowania ? jest ? nie ma ? co odpowiada za rodzział siły ?)

 

Może tylne tarcze skrzywiłem ? zgadzało by się jeśli rzeczywiście jest zmienna siła na tylnych hamulcach dozowany przy zmianach dociążenia osi (stąd przy ostrym mniej czuć a przy średnim bardziej :?: )

 

Ktoś poprawi mój tok myślowy ? (tak mi wpadło na myśl, dlatego piszę choć nie wiem)

Opublikowano

No właśnie u mnie w Touringu 520i 95r też występuje problem przy hamowaniu jak u Ciebie. Lekkie hamowanie przy niedużych prędkościach do 60/h w miarę równo hamuje. Problem już przy nieco większych prędkościach. ABS poprawnie działa, auta nie ściąga, a shamować go powyżej 100/h to nie lada wyczyn. Mechanicy nie wykryli kompletnie żadnych luzów w przednim zawieszeniu, wymienili jedynie tuleje tylnej belki ale to oczywiście nie miało żadnego wpływu na opisany wyżej problem. Przed zimą na pewno wymienię tarcze mam nadzieję że to pomoże. :? Występuje również bicie na kierownicy w okolicach 100-110/h :roll: . Poprzednio miałem E34 sedana z 90 roku i ten wóz hamował fantastycznie Tarcze i klocki ATE.

Napiszcie ktokolwiek, komu udało się tego typu problem rozwiązać.

Opublikowano
Panowie nie wiem czy trafnie myśle ale sprawdzcie Łożyska ! bicie przy prędkościach x może być spowodowane zurzytym łorzyskiem... co do chamulców sprawdzcie czy zaciski dobrze odbijają (bądź dociskają) bo może być to wina tego że zacisk nie odbija i wam chamuje (szarpie) szczelność układu chamulcowego innymi słowy... może pomogłem jeżeli tak napiszcie...

Grubo albo Wcale...

FWD Is For GAY :P

http://www.youtube.com/user/Pienio21?feature=mhum#p/a

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.