Skocz do zawartości

Różnice między skrzynią auomatyczną i automatyczną sportową


insane

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę odgrzeję temat...

 

W sportowej skrzyni jest jeszcze funkcja Launch Control.

 

Ruszanie za pomocą Launch Control

Podczas pracy silnika:

1. Nacisnąć przycisk lub wybrać za pomocą przełącznika przyjemności jazdy funkcję Sport+.

Na tablicy przyrządów wyświetlane jest wskazanie TRACTION i świeci się lampka kontrolna układu DSC OFF.

2. Ustawić położenie skrzyni biegów S.

3. Lewą stopą mocno wcisnąć pedał ha‐

mulca.

4. Pokonując opór w punkcie maksymalnego wciśnięcia pedału gazu, wcisnąć go je‐ szcze mocniej.

Na tablicy przyrządów pojawia się symbol flagi.

5. Ustawiona zostanie prędkość obrotowa do ruszania. W przeciągu 3 sekund zwolnić pedał hamulca.

Przed ponownym użyciem układu Launch Control należy odczekać ok. 5 minut do ostyg‐ nięcia skrzyni biegów.

Launch Control dostosuje się przy ponownym wykorzystaniu do warunków otoczenia, np. mokrej nawierzchni.

Pozdrawiam

Jack182

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Trochę odgrzeję temat...

 

W sportowej skrzyni jest jeszcze funkcja Launch Control.

 

Ruszanie za pomocą Launch Control

Podczas pracy silnika:

1. Nacisnąć przycisk lub wybrać za pomocą przełącznika przyjemności jazdy funkcję Sport+.

Na tablicy przyrządów wyświetlane jest wskazanie TRACTION i świeci się lampka kontrolna układu DSC OFF.

2. Ustawić położenie skrzyni biegów S.

3. Lewą stopą mocno wcisnąć pedał ha‐

mulca.

4. Pokonując opór w punkcie maksymalnego wciśnięcia pedału gazu, wcisnąć go je‐ szcze mocniej.

Na tablicy przyrządów pojawia się symbol flagi.

5. Ustawiona zostanie prędkość obrotowa do ruszania. W przeciągu 3 sekund zwolnić pedał hamulca.

Przed ponownym użyciem układu Launch Control należy odczekać ok. 5 minut do ostyg‐ nięcia skrzyni biegów.

Launch Control dostosuje się przy ponownym wykorzystaniu do warunków otoczenia, np. mokrej nawierzchni.

 

Testowałeś to w 520d/525d?

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad rok temu na angielskim forum przeczytałem ze nie ma różnicy, ja miałem bez panelu z przyciskami obok lewarka skrzyni, dołożyłem przycisk zakodowałem i mam sport sport+

2 godz roboty.

Porównywałem z kolegi autkiem o rok młodsze ten sam silnik, skrzynia sport- zero różnic działa tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie czytam temat i nie rozumiem - przy czym tu w ogóle tryb sport+ do sportowej skrzyni biegów. Nazwijmy rzeczy po imieniu. Mówię tryb sport+ nie ma nic do sportowej skrzyni biegów.

 

Ma tylko tyle, że pozwala odpalić skrzynie w launch control mode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja właśnie czytam temat i nie rozumiem - przy czym tu w ogóle tryb sport+ do sportowej skrzyni biegów. Nazwijmy rzeczy po imieniu. Mówię tryb sport+ nie ma nic do sportowej skrzyni biegów.

 

Ma tylko tyle, że pozwala odpalić skrzynie w launch control mode.

i do Launch Control nie ma nic wspólnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz ustawienia Normal/sport/sport+ to nie masz regulowanego zawieszenia i nic ci się nie zmienia :)

Dla tych co mają EDC, po wyłączeniu całkowicie trakcji wszystkie ustawienia są normal przed FL i comfort po FL.

Moglbys mi to wyjasnic, bo nie wiem, czy dobrze rozumiem.

Wg VIN mam EDC, skrzynie sportowa oraz te wszystkie ustawienia - ale prawda jest taka, ze jakos nie odczulem usztywniania sie zawieszenia, natomiast odczuwalna jest zmiana sposobu pracy skrzyni biegow.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg VIN mam EDC, skrzynie sportowa oraz te wszystkie ustawienia - ale prawda jest taka, ze jakos nie odczulem usztywniania sie zawieszenia, natomiast odczuwalna jest zmiana sposobu pracy skrzyni biegow.

 

Ja też nie, więc sam nie jesteś ;) Inaczej mowiac mam te same odczucia co Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglbys mi to wyjasnic, bo nie wiem, czy dobrze rozumiem.

Wg VIN mam EDC, skrzynie sportowa oraz te wszystkie ustawienia - ale prawda jest taka, ze jakoś nie odczułem usztywniania się zawieszenia, natomiast odczuwalna jest zmiana sposobu pracy skrzyni biegów.

 

Ja mam u siebie regulowane zawieszenie i po przełączeniu na sport i sport + zawieszenie się usztywnia. Tak samo z kierownicą. Może masz poprzestawianą konfigurację trybu sport?

Natomiast po wybraniu trybu comfort + zawieszenie staje się mięciutkie jak w starym mercedesie. No może trochę przesadzam, ale zdecydowanie czuć, że jest bardziej "miękkie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moglbys mi to wyjasnic, bo nie wiem, czy dobrze rozumiem.

Wg VIN mam EDC, skrzynie sportowa oraz te wszystkie ustawienia - ale prawda jest taka, ze jakoś nie odczułem usztywniania się zawieszenia, natomiast odczuwalna jest zmiana sposobu pracy skrzyni biegów.

 

Ja mam u siebie regulowane zawieszenie i po przełączeniu na sport i sport + zawieszenie się usztywnia. Tak samo z kierownicą. Może masz poprzestawianą konfigurację trybu sport?

Natomiast po wybraniu trybu comfort + zawieszenie staje się mięciutkie jak w starym mercedesie. No może trochę przesadzam, ale zdecydowanie czuć, że jest bardziej "miękkie".

 

Wszystko zgadza się z opisem.

Sportowa skrzynia biegów wygląda tak na liczniky tryb S1... + sportowe wskaźniki

 

http://i.piccy.info/i9/3dc429ef229e95daa85e85b0f75a86ff/1456846987/73884/990964/IMG_20160227_121944_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2016-03-01-15-43/i9-9482788/800x450-r/i.gif

 

http://i.piccy.info/i9/4767c66cb6a763f94919bc06b451ba13/1456847068/74287/990964/IMG_20160227_120759_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2016-03-01-15-44/i9-9482795/800x450-r/i.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba nie w 2012 roku?

Bo ja nie mam ani jednego, ani drugiego.

 

Moglbys mi to wyjasnic, bo nie wiem, czy dobrze rozumiem.

Wg VIN mam EDC, skrzynie sportowa oraz te wszystkie ustawienia - ale prawda jest taka, ze jakoś nie odczułem usztywniania się zawieszenia, natomiast odczuwalna jest zmiana sposobu pracy skrzyni biegów.

 

Ja mam u siebie regulowane zawieszenie i po przełączeniu na sport i sport + zawieszenie się usztywnia. Tak samo z kierownicą. Może masz poprzestawianą konfigurację trybu sport?

Natomiast po wybraniu trybu comfort + zawieszenie staje się mięciutkie jak w starym mercedesie. No może trochę przesadzam, ale zdecydowanie czuć, że jest bardziej "miękkie".

Nie wydaje mnie sie, zebym mial cos przestawione - ktos powyzej odczuwa to identycznie, jak ja.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wszystko zgadza się z opisem.

Sportowa skrzynia biegów wygląda tak na liczniky tryb S1... + sportowe wskaźniki

 

 

Jeżeli mam :

- oznaczenie pod obrotomierzem S... ( po przełączeniu lewarka skrzyni w lewo ) ,

- łopatki przy kierownicy ,

- wskaźniki mocy i momentu na wyświetlaczu navi ( oczywiście jak sobie to skonfiguruje )

 

... to mam tą skrzynie sportową czy nie ??? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Wszystko zgadza się z opisem.

Sportowa skrzynia biegów wygląda tak na liczniky tryb S1... + sportowe wskaźniki

 

 

Jeżeli mam :

- oznaczenie pod obrotomierzem S... ( po przełączeniu lewarka skrzyni w lewo ) ,

- łopatki przy kierownicy ,

- wskaźniki mocy i momentu na wyświetlaczu navi ( oczywiście jak sobie to skonfiguruje )

 

... to mam tą skrzynie sportową czy nie ??? :mrgreen:

W rozszyfrowaniu VIN wszystko jest napisane :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Biorąc pod uwagę, że łopatki można było tylko połączyć z tzw. sportową skrzynią to mam sportową :mrgreen:

S2TE AUTOMATIC GETRIEBE MIT SCHALTWIPPEN

u sportowej skrzyni inny kod :lol: :lol: :lol: :lol: lopatki pozostają lopatkami ))))))))))))))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.