Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ;)

Chciałbym wymienić olej we wspomaganiu, bo trochę go ubyło i kierownica lekko skrzypi przy maksymalnym skręcie w lewo lub prawo. Co należy zrobić, żeby usunąć cały olej z układu >>nie tylko ze zbiorniczka<<?? Cz pod zbiorniczkiem znajduje się jakiś korek spustowy?? Ile oleju muszę kupić by ponownie zalać cały zbiornik?? Na korku mam zieloną naklejkę z jakimiś literkami >> CFH, cz jakoś tak- nie pamiętam<< i 7.1. Jaki jest koszt orientacyjny??

 

z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi ;)

pozdrawiam :D

Opublikowano
witam, dosyc ciekawa sprawa z tym olejem bo to nie zwykly czerwony ATF tylko zielony CHF,stosowany jest do systemu samopoziomowania czyli nivo... Olej CHF produkuje Pentosin badz Comma sa dwa typy 11.s i 7.1 jezeli masz nivo to wchodzi okolo 2,5 litra, sam niedawno kupowalem w serwisie bmw koszt 80zl litr.. Moze byc tak ze masz tylko zbiornik po nivo, sprawdz czy z tylu sa silowniki gruszki przewody bo to jest cale tylne zawieszenie hydrauliczne. Zalanie nivomatu czerwonym ATF grozi rozszczelnieniem ukladu. Olej mozna spuscic z rodzielacza ktory znajduje sie w okolicach tylnego dyferencjalu. Moze ktos wczesniej zmienil amory na zwykle, ale znaczenie ma rowniez pompa wspomagania, sprawdz jaki kolor ma plyn w zbiorniku. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.