Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

STAN WYJŚCIOWY: Mój przełącznik szyby od strony kierowcy szwankował - przycisk otwierania działał bez zarzutów, jednak zamykanie wymagało cierpliwości - stopniowego naciskania i stosowania nacisku w różnych partiach tego małego przycisku, co było bardzo drażniące. Tak jakby coś tam w środku nie stykało za dobrze.

UWAGA: Ten opis może posłużyć także każdemu, kto chce wymienić żaróweczki podświetlające przyciski.

 

ZANIM ZACZNIESZ: Jeśli obawiasz się możliwości spowodowania zwarcia i masz pecha do prądu i kabelków, to odłącz akumulator (choć nie jest to niezbędne).

 

KROK 1:

Wyciągamy przyciski z auta. W tym celu podważamy śrubokrętem podstawkę przycisku i wyciągamy go z konsoli skrzyni biegów. Można to zrobić nawet palcami jeśli ktoś dysponuje twardą płytką paznokciową :D Pamiętajmy o zminimalizowaniu uszkodzeń przycisku i konsoli do absolutnego zera! ;) Gdy już wydłubiemy przycisk z konsoli wystarczy rozłączyć kostkę.

 

KROK 2:

Rozbieramy przycisk. Obejrzyjmy go dokładnie przed rozbiórką. Widać miejsca, gdzie obudowa zazębia się z podstawką przycisku. Widać też, że obudowa przycisku ma cieńszy jeden z dłuższych boków i to tam zaczynamy podważanie. Wsunąć mały śrubokręt od zewnętrznej (jak na zdjęciu) lub co kto woli i z wyczuciem (aby nic nie połamać) podważyć i wysunąć podstawkę ile się da. Następnie wysunąć ząbki z blokad na drugiej dłuższej ściance obudowy.

 

http://a.imageshack.us/img827/149/step1v.jpg

 

Następnie naszym oczom ukaże się taki widok:

 

http://a.imageshack.us/img687/230/krokdrugi.jpg

 

PRZYCZYNA:

Widać, że przycisk jest cały zaśniedziały i zabrudzony w środku, szczególnie po stronie podnoszenia szyby, dlatego nie łączy.

 

http://a.imageshack.us/img802/1707/przyczyna1.jpg

http://a.imageshack.us/img15/2108/przyciskg.jpg

 

KROK 3:

Czyszczenie. Benzyna ekstrakcyjna lub alkohol na pałeczce kosmetycznej poradzi sobie z osadem, małym śrubokrętem zeskrobałem przebarwienia ze styków.

 

KROK 4:

Składanie przycisku jest odwrotnością jego rozbierania :) Proszę uważać na blaszki, które rozpierają przycisk w konsoli, gdyż ich prawidłowe ułożenie jest kluczowe w ściśnięciu i zamknięciu przycisku. Następnie zabieramy przycisk do auta, podłączamy, wciskamy w konsolę i cieszymy się piękną pracą podnośnika za naciśnięciem palca :cool2:

 

Pozdrawiam i mam nadzieję, że komuś się to przyda :wink:

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Dobry poradnik. A nie chciac zakladac nowego postu a przeszukalem forum i nie znalazlem problemu. W googlu tez i nic a mianowicie w mojej e30 Coupe '90 ostatnio zaczal sie przepalac bezpiecznik od szyb. Czy moze ktos spatkal sie z takim problemem. Jesli drzwi sa otwarte to szyby dzialaja ale jesli zamkne to juz nie. Wymieniam bezpiecznik i dziala wszystko jak nalezy do ponownego odpalenia. I w tedy znowu szyby umieraja.
Opublikowano

Witam

 

Ściągnij boczki z drzwi i przesmaruj ramiona elektryki szyb. Też mi przepalało bezpiecznik jak drzwi zamknięte. Bo bezpieczniki są dwa i obwody dwa. Jeden na zamknięte i odpalone auto, a drugi na wyłączone i otwarte drzwi w razie gdybyś wysiadał z auta, wyłączył, ale zapomniał szybę zamknąć.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mam takie pytanie czy ma ktoś może schemat jak podłączyć ten przełącznik bo mam z tym trochę problemów z góry dzięki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.