Skocz do zawartości

odpala i gasnie M70 v12 prosze o pomoc...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, po wymianie uszczelek pod kolektorem ssacym, przewodow WN i swiec, auto odpala i za chwile gasnie (nie wazne czy gaz w podlodze czy nie) swiece sa nowe, przewody Janmor HR14, uszczelki tez nowe... na zewnatrz czuc nie spalone paliwo, jak odlacze jedna strone, jest taka sama reakcja. Co moze byc przyczyna takiego zachowania? prosze o pomoc...
Opublikowano

Witam, rozumiem, że paliwo z przewodów było spuszczone? Jak ja spuściłem ciśnienie z przewodów paliwowych, to musiałem kręcić ładnych kilkanaście razy, zanim załapał. Poza tym, albo paliwo, albo iskra, chociaż jeżeli zapala to obstawiam na paliwo. U mnie śmiga na HR14 i wszystko jest ok. Ponadto, jeżeli nie łapie żadna ze stron to musi być paliwo. Popróbować kilkanaście razy, jeżeli nadal nie załapie możliwe, że nie podaje napięcia na pompy, rozumiem, że ciśnienie z układu paliwowego spuszczałeś poprzez wypięcie przekaźników pomp? Tutaj też bym się przyjrzał jak sprawa wygląda -> albo miernik, albo spięcie pomp na krótko w miejscu przekaźników.

 

P.S Pomijam fakt poprawnej kolejności podłączenia przewodów.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
ale ja ten problem mialem jeszcze przed wymiana uszczelek pod kolektorami ssacymi. Najpierw wymienilem przewody i swiece, powstal problem odpalajacego i gasnacego silnika, wiec rozebralem silnik i wymienilem uszczelki. Z paliwem jest chyba ok, pompa paliwa nowa oryginalna Boscha. prosze o inne sugestie. Ja mysle ze to blad jakiegos czujnika albo cos w tym stylu. Kable podlaczone prawidlowo.
Opublikowano
Witam, myślałem, że to się stało po montażu kolektorów. Czy mierzyłeś czujniki tak jak Ci pisałem w poprzednim wątku? Poza czujnikami położenia wału korbowego, jedynymi, które moga unieruchomić silnik są czujniki temperatury powietrza w dolocie, też do pomiaru, znajdują się na końcu dolotu od strony grodzi. Ja i tak obstawiam paliwo, jeżeli piszesz, że obie pompy wymienione, należy pomierzyć, czy są sterowane z ECU, tutaj znowu odsyłam do przekaźników pomp, małe pudełko obok głównego na ECU oraz komputer ABS. Tutaj sprawa ma się trochę łatwiej niż w innych autach, ponieważ większość jest zdublowana, zatem powinieneś mieć chociaż jedną połowę działającą. Jeżeli zdycha wogóle, trzeba się przyjrzeć rzeczom wspólnym. Może być też sutuacja, że po odpaleniu gdzieś robi się zwarcie w instalacji, na przykład solenoid rozrusznika, które to zwiera napięcie i cewki siadają, miałem taką sytuację z alternatorem, czasem zwierał i wyłączał się silnik. Obserwuj miernikiem jak się zachowuje napięcie na wyprowadzeniu w komorze silnika, czy nie ma wahań zaraz po włączeniu zapłonu. Rozkręć, wyczyść i nasmaruj przepustnice, sprawdź czy potencjometr znajdujący się tam zmienia wartości rezystancji wraz z obrotem. chociaż nawet jakby jedna padła to druga by silnik ciągnęła. Napisz czy zapala się EML na chwilę podczas uruchomienia silnika. Czy z poprzedniego postu mam wnioskować, że przed zmianą przewodów i świec było ok? Napisz jakie świece wstawiłeś? Napisz co demontowałeś, czy wypinałeś wszystkie wtyczki ze sterowaniem do wtryskiwaczy? Czy pomierzyłeś wartości rezystancji przewodów tak jak pisałem w Twoim poprzednim wątku, może Ci się trafiły trefne przewody. Jeżeli rezystancja będzie za duża to za mały prąd dotrze do świec i nie wytworzy właściwej iskry, jeżeli za mała to za duży prąd spali cewki. Czy mierzyłeś rezystancję palców w kopułkach. Jakiej firmy są kopułki i palce i czy wymieniałeś je na nowe również? Czy mierzyłeś napięcie 12V na niskiej stronie cewek?
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
niestety nic nie mierzylem, az takiego sprzetu nie mam w garazu, zreszta nie znam sie az tak na elektryce. ja mysle ze jest to cos z iskra, swiece ngk, gosciu dobral z katalogu, moze rzeczywiscie trefne kable. jaka moze byc cena czujnikow polozenia walkow? jak sie do nich dobrac?
Opublikowano
Witam, czujnik około 100 PLN, trzeba pomierzyć, żeby być pewnym czy są padnięte. Jeżeli nie pomierzysz wszystkiego i wymieniał na pamięć to może to kosztować dużo pieniędzy, czasu i nerwów. Najlepiej oddać auto do dobrego elektryka BMW.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
ehhh tylko, ze dobrych elektrykow w mojej okolicy ciagle brak... Postaram sie oddac auto do znajomego mechanika, moze akurat cos wyczaruje... Gdzie sa zamontowane te czujniki walow?
Opublikowano
Na przodzie silnika na górze masz cztery wtyczki. Dwie są od czujników na przewodach, dwa od czujników położenia wału korbowego. Jednakże po obu stronach są one połączone na przemian, to znaczy z jednej górny to czujnik wałka, a z drugiej dolny. Te od wałka powinny mieć rezystancje około 400Ohm, te od przewodów około 0 Ohm.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
dzisiaj u mechanika, patrzylismy na reakcje bez podlaczonych czujnikow polozenia walka, auto wogole nie odpala, tak wiec czujniki chyba dobre. Auto nadal odpada na 12 garow, i po chwili gasnie. Czy komputer diagnostyczny wykarze mniejwiecej co jest uszkodzone, gdy auto odpala na kilka sekund?
Opublikowano
Witam, ten komputer nic nie wykaże, ponieważ jest za stary. Jedyne co możesz dostać to błąd lambda control, występujący w przypadku zanikania zapłonu na różne cylindry, a co za tym idzie niewłaściwego odczytu sond lambda. Znam te samochody na pamięć i napisałem Ci wyżej, co trzeba sprawdzić. Jeżeli wykonasz wszystkie czynności jakie napisałem, to znajdziesz usterkę. Najgorszym rozwiązaniem masz gdzieś uszkodzone wiązki przewodów, co mogło się wydarzyć przy demontażu kolektorów dolotowych.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
czy jest ktos z okolic Dolnegoslaska, ktory bylby w stanie podjechac i pomoc mi w uporaniu sie z tym problemem? Auto stoi juz 4 tydzien, mechanik rozklada rece... Czy za kazdym razem jak bede wymienial swiece i kable bede mial takie problemy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.