Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

535iA 97, bez vanosa.

 

Witam, 2 tygodnie już z tym walczę i tracę nadzieje. Coraz bardziej czuję że żaden mechanik nie jest w stanie mi pomóc. Póki co moje 535 stoi u jednego z najlepszych w Warszawie ale coś czuję że też nie uda się rozwiązać problemu. Wstępnie umówiłem się do ASO FUSa na diagnozę ale nie wiem czy ma to sens (szkoda portfela).

 

3 miesiące temu auto straciło moc, nie wkręcało się w obroty i nie pracowało na wszystkie gary. Problemem była pompa paliwa pod tylną kanapą. Wymiana pompy pomogła i auto odżyło. I tak jeździłem ciesząc się moim V8. 2 tygodnie temu znowu auto straciło moc (identyczne objawy jak w przypadku padnięcia pompy paliwa), więc szybko zjechałem na bok, laweta i do serwisu. Potem na jazdach próbnych w serwisie auto jeździło normalnie, miało jako taką moc ale po delikatnym rozgrzaniu zaczyna gasnąć przy zatrzymywaniu się. Na postoju wszystko się wydaje w porządku. Jak tylko ruszę i przyhamuję, obroty spadają i silnik gaśnie. Więc auto zostało w warsztacie i magik dalej walczy.

 

Diagnoza za każdym razem (po skasowaniu) wywala takie błędy:

 

18 - Oxygen sensor before cat. conv., cyl. 5-8
27 - Additive mixture adaptation (idle)
      Cylinders 1-4, control limit reached
35 - Additive mixture adaptation (idle)
      Cylinders 5-8, control limit reached
54 - Misfire, cyl. 5
55 - Misfire, cyl. 6
57 - Misfire, cyl. 8
62 - Misfiring, sum, relevant to exhaust gas
93 - Tank-ventilation system

 

Dodam że ponad miesiąc temu też byłem na komputerze i błędy były następujące:

 

27 - Additive mixture adaptation (idle)
      Cylinders 1-4, control limit reached
35 - Additive mixture adaptation (idle)
      Cylinders 5-8, control limit reached
98 - Tank-ventilation-valve output stage
115 - Hot film mass air flow sensor

 

Czyli zniknął błąd z przepływomierza, pojawił się błąd sondy lambda (18), pozostały błędy 27 i 35, doszły błędy nr 54, 55, 57 oraz 62. Błąd 93 zmienił się w błąd 115 (odpowietrzenie baku paliwa).

 

Jestem już troszkę podłamany i nie wiem jakie kroki podjąć. Co robić?

Opublikowano
Ja bym wymienił filtr paliwa, jest chyba z regulatorem ciśnienia. W ASO do mojego 540iA M62B44TU kosztował 388zł. Czy zapala Ci sie Check engine? Pozdr Piotr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.