Skocz do zawartości

nie trzyma obrotów, gaśnie, silnik dziwnie pracuje 318IS m42


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Otóż mam taki problem: wczoraj przeczyściłem silniczek krokowy i odmę skrzyni korbowej, zrobiłem reset, i po zapaleniu silnik gaśnie od razu, przy trzymaniu wyższych obrotów też gasło. po jakimś czasie trzymania na wyższych obrotach przestał gasnąć ale trzymał dziwne obroty od 1000-1300 wachlując. po kilku próbach odpalania obroty w miarę się ustabilizowały na poziomie 700-900 do 1000. problem w tym, że jak jadę i wcisnę sprzęgło to czasem gaśnie i to mnie najbardziej denerwuje bo miałem dzisiaj z dziewczyną jechać na weekend i co i du...a :x

czyściłem świece sprawdzałem czy wszystko podpiąłem, sprawdzałem czy silniczek krokowy chodzi-działa.

jutro jadę do elektryka.

może to być wina tego resetu?

mam 2 kluczyki jeden czarny drugi szary reset robiłem przy użyciu szarego(piszę to bo nie wiem czy ma to znaczenie)

 

aha na benzynie i na sekwencji dzieje się tak samo.

Opublikowano
Znaczenia to nie ma. Prawdopodobnie pomyliłeś się z jakimś wężem albo o jakimś zapomniałeś. Spróbuj odłączyć jeszcze wtyczke od krokowca i sprawdź czy zgaśnie.jeżeli obroty się uspokoją to wina jest jego. Jak nie sprawdź przewody jeszcze raz wg np realoem, gdzieś coś ci nie trybi.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

sprawdziłem przewody i jest ok.

zapaliłem silnik i miał te swoje dziwne obroty, wyciągnąłem wtyczkę od krokowca i nie było różnicy, a jak go odpaliłem z odłączonym krokowcem to trzymał normalne obroty tzn ok 800-900, i wtedy podpiąłem wtyczke i zgasł...

czy to wina silniczka krokowego?

Opublikowano

Wymieniłem silniczek krokowy i z początku było tak samo-no może ciut lepiej, sprawdziłem jeszcze raz świece-wyczyściłem i za nim udałem się do gazownika to zalałem verwy 98 na orlenie i sporo jeździłem na wysokich obrotach zgasł mi wtedy raz czy dwa tylko. następnego dnia rano pojechałem do gazownika skalibrować mapę.

Do tej pory nie zgasł ani razu( odpukać...) :D

jeszcze podjade do elektryka sprawdzić błędy bo za pierwszym razem miałem 3 błędy: w silniku, w ZGW-stacyjka chyba, i w jakimś EZK czy coś takiego ale nie wiem co to a On nie miał czasu sprawdzić co to dokładnie heh...:)ale dalej gasł po skasowaniu.

Także wina silniczka krokowego nie była tylko chyba tego że chciałem za dobrze zrobić i nie potrzebnie go wyczyściłem :mad2:

silnik dalej troche drży ale trzyma stałe obroty moc jest:) można jeździć.

Opublikowano
Mi wygląda na to jakby któryś czujnik działał nieprawidłowo. Może to być sonda, przepływomierz, czujnik temperatury. Przed restartem komputera miał on opracowane mapy które umożliwiały normalne funkcjonowanie. Po resecie komputer przyjmuje fabryczne ustawienia, ale aktualny stan silnika i osprzętu uniemożliwia prawidłową pracę. Musisz pojeździć trochę żeby Ecu się zaadoptował. Napisz dlaczego zrobiłeś reset kompa i po co czyściłeś krokowca? Czym różniły się objawy przedtem od tych teraz. W którymś poście obok widziałem że napisałeś że masz czarny nalot na świecach. Jest to objaw zbyt bogatej mieszanki.
Opublikowano

krokowca postanowiłem wyczyścić ponieważ silnik lekko drżał-nie wiem czy is'y tak mają, i trochę obroty były nie równe. a po za tym jak odpiąłem wtyczkę to nie zgasł a niby powinien, z drugiej strony jak go znowu podpiąłem to zgasł więc już sam nie wiedziałem o co kaman...

O tym, że miałem kijowe paliwo się dowiedziałem bo pochodziło z auta-diesla które ktoś przez pomyłkę zalał benzyną do nie całkiem pustego baku więc ropy trochę tam musiało zostać, wnioskuję że stąd ten nalot wziął na świecach...

Reset kompa robiłem bo myślałem, że to coś zmieni w pracy silnika, że błędy jeśli jakieś są to się skasują. Kupiłem nowy silniczek krokowy i teraz na jałowym są bardziej ustabilizowane, to może tamten poprzedni wcale nie jest zły, zepsuty... Silnik dalej drży trochę ale już fajnie jeździ, u gazownika przeprowadziłem kalibrację i jest gicio:D Mówisz, że ecu wrócił do swoich fabrycznych ustawień ale nie mógł się odnaleźć i łapał błędy, kijowa benzyna mogła mieć na wpływ tworzenia mieszanki paliwowo powietrznej zbyt bogatej prawda?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.