Skocz do zawartości

wyciek oleju do wspomagania w dziwnych okolicznościach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanowne grono:)

 

Jako, że trzy tygodnie temu zakupiłem E38 728 w automacie z 1996 roku, trzeba było powymieniać płyny, filtry itp. Wczoraj wymieniłem komplet klocków hamulcowych (przód i tył) oraz olej w silniku. I tu pojawił się pierwszy problem. Jak się okazało dziś rano przy moim sprawdzaniu stanu oleju w silniku, "specjalista" wymieniający wczoraj olej musiał zalać za dużo, gdyż miałem ok. 5mm ponad maximum na bagnecie. Ale to nie wszystko: gdy wyjechałem autem z garażu, zobaczyłem dużą plamę wycieku oleju pod samochodem. Wyglądało to na wyciek oleju z korka miski. Jako laik myślałem, że uszczelka pod śrubą w misce musiała puścić, gdyż było sporo ponad maximum oleju zalane - jak się później okazało, myliłem się. Pojechałem do stacji, gdzie wymieniłem olej i nakreśliłem cały problem. Najpierw gość odessał 200gr oleju (na zimnym silniku zobaczę czy jeszcze stan nie przekracza maximum, jak tak, to znowu na odessanie), po czym podniósł auto by zobaczyć skąd był wyciek. Po odkręceniu zasłony okazało się, że śruba/korek w misce jest suchutki, a wyciek nastąpił gdzieś z pompy wspomagania (teraz wyraźnie było widać, że wyciekający olej był czerwony). Sprawdziliśmy stan oleju do wspomagania i było grubo poniżej minimum (oczywiście zaraz dolałem).

 

Teraz moje pytanie:

 

1. Czy za dużo leju w silniku mogło mieć jakikolwiek związek z wyciekiem oleju do wspomagania (raczej na 100% nie powinno mieć związku)?

 

2. Czym grozi takie "przelanie" oleju w silniku, czyli stan powyżej maximum?

 

3. Czy wyciek oleju do wspomagania świadczy o psującej się pompie?

 

4. Czy "pompowanie hamulcem" (czyli naciskanie na pedał przy wyłączonym silniku), które mogło mieć miejsce przy wymianie klocków, może mieć jakiś związek z wyciekiem oleju do wspomagania (nigdy bym na to nie wpadł, ale gdzieś o tym przeczytałem)?

 

Sorki za przydługi tekst, ale chciałem przedstawić sprawę jasno.

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za ewentualne odpowiedzi.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

1. na pewni nie, to sa 2 rozne rzeczy ktrore nie sa ze soba w zaden sposob powiazane

2. np. wydmuchaniem uszczelki pod glowica, jezeli oleju jest za duzo wtedy rowniez jego cisnienie jest wyzsze wiec moze cos wydmuchac

3. moze a nie musi,

mialem ostatnio taki przypadek ze wracalem z nad morza w210, dojechalem pod dom brakowalo mi 100m i wyswietlimo mi komunikat o niskim poziomie plynu do wspomagania, odkrecilem korek a tam wir w zbiorniku,

rano dolalem plynu i pojechalem na warsztat na podnosnik, cala przekladnia morka i wszystko co jest za nia w oleju, okazalo ze pekl oring na wyjsciu przewodu do przekladni,

musisz zlokalizowac wyciek i wtedy bedziesz wiedzial gdzie cieknie innego wyjscia nie ma,

psujaca pompa wspomagania charakteryzuje sie wyciem, albo "przycina sie"

4. pompowanie hamulcem moze wiec cos wspolnego ze sprzeglem bo wysprzeglik jest na tym samym ukladzie co hamulce,

nivo dziala na tym samym plynie co wspomaganie

e38 m62

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.