Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Kolejny klopot jaki mam z moja X5 to bledy ECU:

 

41F1 i 4B22 oba dotycza electric fan.

F1 oznacza FAN1? czyli ten po stronie chlodnicy od silnika?

 

Wentylator fizycznie dziala (dmucha), bledy pokazuja sie przy rozruchu silnika tj. ignition - bledow brak, start i sie pokazuja.

Licznik bledow przyrasta wraz z iloscia odpalen silnika o 1.

 

Co to moze byc???

 

 

M.

Opublikowano

To PWM wiec na krotko sobie nie sprawdze wiatraka... doczytalem ze 41F1 dokladnie oznacza short w ukladzie sterowania PWM.

 

Wiatrak mechanicznie nie jest zablokowany (moge ruszyc wirnikiem bez problemu). Jak rozlaczam i podlaczam wtyczke czasem ruszy sie o cwierc obrotu i staje. Generalnie nie dziala. Mowie o tym ktory jest od strony "ulicy" nie tym od strony silnika.

 

 

M.

Opublikowano

Witam,

 

 

Mecze sie z wyjeciem tego cholernego wiatraka (Aux fan), odkrecilem zderzak oslony, uchwyt chlodnicy od gory ale ni cholery nie moge go wyjac. Odkrecilem jego sruby i lata mi ale od dolu blokuje go pas przedni a od gory no to karoseria.

 

Plastikowe uszy zawadzaja o karoserie. Jak to kurna wyjac? Chyba nie rozpinac chlodnice??????

Podchodzilem z roznych stron i [BAD]....

 

M.

Opublikowano

Zwalilem pas przedni i wyszedl... kurna nie do wiary, zderzak, pas zeby wyjac wiatrak?

 

A teraz zabawa 2, brak na allegro wiatraka ASO 1700zl ! za wiatrak!

Opublikowano

Sprawa zalatwiona, wiatrak 1650zl z rabatem! Ja pierdziu chyba ma zlocone lozyskowanie.

 

Co do sposobu wymiany jakby ktos szukal moze jest szybszy ale ten zadzialal:

 

- zrzucamy zderzak (szybka sprawa)

- zrzucamy pas przedni (4 duze, 2 srednie i 2 male srubki)

- sciagamy plastikowe tunele powietrzne

- dwie male srubki trzymajace wiatrak

- odpinamy wtyczke wiatraka na gorze chlodnicy

- wysuwamy wiatrak w dol (na gorze sa jakies uchwyty do chlodnicy klimy) ciagniemy w dol

- zamieniamy wiatraki

- odwracamy kolejnosc wszystkiego

- dodatkowy bonus to nie wycieranie pasa i wcelowanie srubami w miesca poprzednie

- ze zderzakiem nie pojdzie tak latwo, jestes pedantem - zameczysz sie!

 

Blad zniknal wentyl kreci, mam wrazenie ze odkad dziala electric/aux fan ten drugi z visco zdecydowanie zwolnil...

 

Mysle ze z 500zl zaoszczedzilem na wymianie choc nie sadzilem ze trzeba bedzie zdjac cos wiecej procz zderzaka!

 

M.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwalilem pas przedni i wyszedl... kurna nie do wiary, zderzak, pas zeby wyjac wiatrak?

 

A teraz zabawa 2, brak na allegro wiatraka ASO 1700zl ! za wiatrak!

 

 

Trzeba było podzwonić po szrotach, może byś znalazł z rozbitka. Połamane plastiki do śmieci, wymieniasz sam silnik, reszte przekładasz ze swojego.

 

BTW: te plastiki co łączą zderzak z błotnikami masz całe po rozbiórce? ;)

Opublikowano

No pewnie ze cale, a co to za klopot? ciagniesz zderzak w dol az pojawi sie dziura wtykasz cienki plaski przedmiot i wciskasz zatrzask a zderzak ciagniesz do siebie.

 

Wiekszym klopotem bylo wyjecie tych kolkow zatrzaskowych z plastikow obok wiatraka...

 

Na szrot dzwonilem u siebie na strazacka i w jedno jeszcze miejsce ale nie mieli na allegro 0 uzywek, jeden nowy za 1350 made in china i dostepny dopiero w sierpniu. Coz... jako ze jestem elektronikiem to sprobuje stary naprawic na spokojnie.

 

 

M.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.