Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam nastepujacy problem. Posiadam e61 525d. Auto nie ma dolu. W ASO stwierdzono, ze mam pekniety kolektor i ze to jest przyczyna.Czy to moze byc przyczyna tego problemu? Prosze pomozcie, bo jezdze juz od mechanika do mechanika i juz rozne slyszalem opinie nawet, ze mam wtryski do wymiany. Dodam, ze nie tankuje na malych stacjach.

Mam sie umowic na wymiane kolektora, pytanie czy to cos pomoze?

 

Pzdr

Opublikowano

jesli pekniety kolektor dolotowy to jest imo mozliwe. auto bedzie zasysac "lewe"powietrze. na diagnostyce powinno to wyjsc.

czy auto bylo testowane w ruchu?

 

 

pzd k.

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

pytalem poniewaz brak dolu moze powodowac zle wyregul.turbo. rozumiem, ze autu nic nie dolegalo wczesniej?

jesli masz pekniety kolektor i tak musisz go wymienic...

ps nie wycieka Ci z niego olej(z kolektora)?

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

oczywiście pęknięty kolektor to podstawa, może powodować takie problemy, spaliny uciekają i nie ma go wystarczająco do ładowania turbiny.

 

brak dołu miałem od dawna, choć kolektor był cały. u mnie wymiana turbo (kupiłem używkę) załatwiła sprawę... niemalże... teraz się borykam z jazdą autem kręcącym do 4000 obr/min >> trubina ma zapieczoną geometrię, raz dmucha raz nie... :duh:

 

może także być padnięte turbo, zapieczona geometria turbo, padnięty moduł sterowania turbo (uwaga w ASO tylko jako jedna całość z całym turbo, używki dostępne na allegro, ale kupujesz kota w worku) ewentualnie padnięty czujnik ciśnienia turbo. czujnik mi wywalało błąd, wymiana nic nie zmieniła.... w sumie przed wymianą można spróbować go przeczyścić, u mnie było trochę olejowego nagaru i może dlatego wywalało błąd. w wyszukiwarce na pewno znajdziesz topic z tym tematem.

 

ale tak to jest jak się kombinuje i półśrodki organizuje...

 

najpierw załatw sprawę kolektora, niedobrze jak spaliny uciekają w komorze silnika. sam siebie podtruwasz, temperatura w komorze silnika wzrasta, może dmuchać na coś istotnego itp.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Kondziu, z tą regulacją turbo to wiedza merytoryczna, czy coś zasłyszane od jakiegoś kogoś?

 

Z tego co się orientuję turbina jest fabrycznie ustawiona... i sterują ją tylko elektronika, w sumie dosyć prosto za pomocą silniczka krokowego przestawiając kierowniczki poruszające się w jednej płaszczyźnie i kierujące strugę spalin na łopatki pod takim bądź innym kątem...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
Kondziu, z tą regulacją turbo to wiedza merytoryczna, czy coś zasłyszane od jakiegoś kogoś?

 

Z tego co się orientuję turbina jest fabrycznie ustawiona... i sterują ją tylko elektronika, w sumie dosyć prosto za pomocą silniczka krokowego przestawiając kierowniczki poruszające się w jednej płaszczyźnie i kierujące strugę spalin na łopatki pod takim bądź innym kątem...

kiedys mialem 320d 150ps. auto nie mialo dolu.

pozniej padlo turbo.zregerowalem...

auto dalej nie mialo dolu;

dopiero jazda probna z gt1 i regulacja turbiny rozwiazala problem.

320 regulacja byla mechaniczna(elektroniczna tez moze pasc)

ps jesli turbo masz dobre a problem sprawia zmienna geom. mozesz spr ja czyscic u osob zajm.sie regeneracja turbo

 

pzd k.

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

kondziu olej nie wycieka, a auto wczesniej jezdzilo ok. Dwoch mechanikow w tym ASO stwierdzili, ze to wina peknietego kolektora ssacego, a jeden upiera sie przy wtryskach. Czasami jeszcze na obrotomierzu delikatnie drga wskazowka obojetnie czy silnik cieply czy zimny, ale przegladajac forum wyczytalem, ze to normalne. Na kompie nic ni wychodzi.

 

Pzdr

Opublikowano
kondziu olej nie wycieka, a auto wczesniej jezdzilo ok. Dwoch mechanikow w tym ASO stwierdzili, ze to wina peknietego kolektora ssacego, a jeden upiera sie przy wtryskach. Czasami jeszcze na obrotomierzu delikatnie drga wskazowka obojetnie czy silnik cieply czy zimny, ale przegladajac forum wyczytalem, ze to normalne. Na kompie nic ni wychodzi.

 

Pzdr

wiec chyba masz odpowiedz na swoje pytanie- skoro kilka osob twierdzi ze to kolektor to go wymien...

cena w aso przy 3.0d 1800-1900zl kolektor +wymiana=2500zl

po wszystkimi daj znac czy pomoglo.

 

pozdrawiam i powodzenia

k.

 

 

pzd k.

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

dopiero jazda probna z gt1 i regulacja turbiny rozwiazala problem.

320 regulacja byla mechaniczna(elektroniczna tez moze pasc)

ps jesli turbo masz dobre a problem sprawia zmienna geom. mozesz spr ja czyscic u osob zajm.sie regeneracja turbo

 

pzd k.

 

tak tak, czyścić będę, ale co to za "strojenie" w GT1, możesz coś więcej na ten temat? Jaka opcja co było strojone? Bo powiem szczerze, że nie słyszałem o takiej możliwości...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
najpierw załatw sprawę kolektora, niedobrze jak spaliny uciekają w komorze silnika. sam siebie podtruwasz, temperatura w komorze silnika wzrasta, może dmuchać na coś istotnego itp.

 

jakbym wykrakał...

 

viewtopic.php?f=73&t=131552

 

KOLEGO WYMIENIAJ KOLEKTOR ASAP! bo wątek może się przekształcić w Pęknięty kolektor vs. brak jazdy i konieczność wydania sporej kasy lub kombinowania z trudnym do przewidzenia skutkiem...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

dopiero jazda probna z gt1 i regulacja turbiny rozwiazala problem.

320 regulacja byla mechaniczna(elektroniczna tez moze pasc)

ps jesli turbo masz dobre a problem sprawia zmienna geom. mozesz spr ja czyscic u osob zajm.sie regeneracja turbo

 

pzd k.

 

tak tak, czyścić będę, ale co to za "strojenie" w GT1, możesz coś więcej na ten temat? Jaka opcja co było strojone? Bo powiem szczerze, że nie słyszałem o takiej możliwości...

to nie chodzi o strojenie poprzez gt1; gt1 bylo podlaczone w aucie,nastepnie jazda probna, odczyt parametrow, stop, regulacja turbo(w 320d mechanicznie, recznie),znowu testy drogwe, az do uzyskania wlasciwych parametrow. nie znam gt1 wiec nic wiecej Ci nie powiem.

w vw jak mialem blokujaca sie zmienna geometrie, turbo ciagle przeladowywalo i auto wchodzilo w tryb awaryjny, skutkiem czego bylo to ze robil sie z niego mul.... nagorsze ze przy wyorzedzaniu...

 

 

pzd k.

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

tylko jeszcze pytanie ssący miałeś pęknięty, czy wydechowy?

 

oba mają wpływ na pracę turbo, ale gwoli ścisłości to wyjaśnij, bo gdzieś powyżej pojawiają się obie wersje :)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
wydechowy. Moj mechanik, ktory go wymienia twierdzi, ze to i tak nic nie zmieni. Upiera sie, ze to wtryski. Fakt, ze kolektor, ktory wyciagnal byl pospawany i popekany. Jestem ciekaw czy jak zamontuje sprawny kolektor to czy cos to zmieni, bo juz sam zglupialem. Mowi, ze robil bardziej popekane kolektory i auto mialo dol.
Opublikowano
ale dzięki wymianie na pewno nie popali Ci wiązki elektrycznej i nie będziesz miał innych problemów. Ja obstawiam turbo... ale zobaczymy...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

ha... no to super :)

 

z drugiej strony pokazuje to jak wiele przyczyn może wywoływać "brak dołu"... :roll:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.