Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poza jednorazowym wypadem na mazury Z4 jedzilo do tej pory w miescie.

W koncu udalo sie zrobic ponad 1000 kilometrow w trasie. Oczywiscie caly czas z otwartym dachem :)

1. Komfort:

- 18tki (mimo braku runflatow) i koleiny wymagaja mocnej reki, bardzo pomaga w prowadzeniu wlaczony tryb Sport

- standardowe fotele skorzane zapewniaja super komfort, po 6-7 godzinach jazdy non stop plecy, nogi nie bola, nie bylo ostrych zakretow wiec nie brakowalo trzymania bocznego

- na dworzu 18-20 stopni, wlaczone ogrzewanie foteli i nawiew - nie jest zimno - konieczna czapka, kobieta w chustce :oops:

2. Spalanie - uzyskanie wyniku (sredniego) nizszego niz 7l/100km jest niemozliwe, auto spala przy jednostajnej jedzie z predkoscia

- 70km/h 6.2

- 100 km/h 7

- 120 8.5

- 140 10

- 200 19

Srednie spalanie drogi wojedowdzkie/krajowe/100km autostrady przy szybkiej jezdzie 11.2/100, przy jezdzie droga krajowa 100-110, przepisowo w zabudowanym, raczej spokojnie, wyprzedzanie na 6-tym biegu (ponad 300Nm pozwala) - 7.9l/100.

W porownaniu do 4-cylindrowego Z4 2.0 jest to ok 1.5-2 litrow wiecej (w miescie robi sie 3 litry). Jak na 115 KM wiecej nie ma tragedii.

3. Predkosc maksymalna 250km/h - na uwage zasluguje bardzo male przeklamanie licznika - bez wzgledu na predkosc jest to ok 4% czyli 100 to 104, a przy GPS'owym 250km/h predkosciomierz pokazuje lekko ponad 260. Do uzyskania 200km/h w 2 osoby z pelnym bakiem potrzeba 22 sekund.

4. Na range'u 0km da sie przejechac jeszcze 20km. Do baku wchodzi wtedy 52 litry.

Beste Maschine der Welt
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

filterki trzeba używać :)

tak przy okazji jak to jest tak w upał przy tych 35C

niestety nie było mi dane w takiej temperaturze jeździć i raczj w najbliższym czasie nie będzie :(

  • 1 rok później...
Opublikowano

Dodam parę wrażeń z 3.0si coupe.

 

1. Przedtem jeździłem większym i cięższym coupe (Tiburon 2.7) http://www.autocentrum.pl/awc/corsaire77/hyundai-tiburon-2005/ , i obawiałem się, że w takim małym szczurze będzie bardzo czuć prędkość. Okazało się, że jest odwrotnie.

 

2. Elektryczne wspomaganie pasuje bardziej do Pandy czy konsoli z force feedback. Tu trochę się zawiodłem, ale to po części kwestia przyzwyczajenia. Za to mięsista kierownica M to mistrzostwo.

 

3. Ultra-precyzyjna kontrola nad autem - bardzo łatwo wychodzi międzygaz (rev-matching) przy redukcji biegu, udaje mi się prawie idealnie trafiać w obroty.

 

4. W porównaniu z twardym jak skała Tiburonem, całkiem komfortowa zawiecha (M Sports suspension). Jest trochę za miękko (unoszenie przodu).

 

5. Siedzi się wyżej, niż myślałem. I - co jest fajne - prawie na tylnych kołach jak w SLS.

 

6. Run-flaty wylatują jak tylko upalę obecne. Zero amortyzacji na oponie. Sztywne boczki to jeszcze trochę niedopracowana technologia.

 

7. Spalanie średnio o 2 litry niższe niż moje dychawiczne 2.7 V6, choć nie wnikałem jakoś w szczegóły.

 

8. Szkoda, że za każdym razem po odpaleniu muszę włączać tryb sport. Choć może jest to do zmiany w ASO - przejrzę jeszcze instrukcję.

 

9. Fotele faktycznie komfortowe, ale na zakręcie można się z nich wyślizgnąc - to małe auto, i może dobrze, że nie krępują nadto w ramionach.

 

10. W trosce o sprzęgło i panewki nawet nie próbowałem wyprzedzac na nadbiegu.

 

11. Wydaje mi się, że aucie mam wyprzęglik. :evil: :evil: :duh: :mad2: Wyleci przy najbliższym serwisie.

20141104_063438-1.jpg
Opublikowano

W sensie wysprzeglik masz na mysli zawor opozniajacy wysprzeglenie? (CDV - clutch delay valve) ?

jesli tak, to wszystie 3.0si go maja - da sie go zmodyfikowac w prosty sposob

 

ja nie wiem jak Wy to robicie ze spalaniem.. ja mam srednio w miescie 16-18l/100km

poza miastem rzeczywiscie spada do jakichs 12 przy spokojnej jezdzie

 

na autostradzie jadac po emerycku (6 bieg, 150km/h) rzeczywiscie pali ponizej 9l/100km

Opublikowano

Dokładnie, chodzi mi o CDV. Na z4-forum.com już ogarnąłem temat.

 

Na razie rekord spalania to 15.8l/100 V-Power Racing w śnieżnych korkach po Warszawie (średnia 18 km/h).

 

Pewnie, jako doświadczony użytkownik zetki, bardziej liberalnie obchodzisz się z gazem. ;)

20141104_063438-1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.