Skocz do zawartości

318i [e36] - Nierówna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, mam poważny problem w swoim autku. Od dłuższego czasu, po przejechaniu dłuższej trasy lub po wkręceniu auta na wyższe obroty zaczynają się problemy. Słychać dziwne dźwięki silnika, jak klekotanie zaworów i silnik ma mniej mocy. Jest wtedy bardzo głośny, ludzie porównują do traktora. Problem zostaje po jego wystąpieniu czyli gdy tak się stanie, mam tak nie zależnie czy się zatrzymam, czy odpale go znów, nawet jak silnik wystygnie itp. Pomaga dopiero zdjęcie obudowy filtra lub trzymanie bardzo niskich obrotów silnika rzędu 500-600/min, choć także nie zawsze. Jeżeli jednak pomoże, silnik chodzi cichutko jak przed wystąpieniem problemu, tak więc raczej zawory odpadają. Co robić?!
Opublikowano
Tak więc inaczej mówiąc impulsator. Sprawdzić to nie bardzo wiem w jaki sposób, musiałbym chyba wymienić. Gdybym jutro pojechał do mechanika i podłączył pod kompa, to gdyby to był ten czujnik to wykryłoby? Nie mam zbyt wiele kasy ale to raczej będzie to. Moim zdaniem to też coś z zapłonem ale przewody i świece wymieniane 3 tygodnie temu, więc chyba pozostaje aby ten czujnik...
Opublikowano

No właśnie o to pytałem, czy ruszane kable i ten pierścień.

Jak go wkładałeś na nowy przewód ? jak go rozciągałeś żeby wszedł przez fajkę to zapomnij o nim. Jeśli zdejmowałeś fajkę żeby go nałożyć, to po zdjęciu przewód WN na 90% nie będzie przewodził iskry odpowiedniej.

Opublikowano
Zdejmowałem fajkę żeby nałożyć. Sprawdzić rezystancję czwartego przewodu wysokiego napięcia i porównać z pozostałymi, pomoże? W razie czego przewody do wymiany czy jest jakaś rada?
Opublikowano

Miałeś rację lecz usterka nadal nie została usunięta. Ostatni przewód miał zbyt dużą rezystancję, był nieprawidłowo podłączony do fajki, wymieniłem go na stary ponieważ rezystancja starego jest niska, tak więc jest sprawny.

 

Od czasu gdy założyłem temat jeździłem już raz na sprawnym silniku, chodził cichutko jak nigdy. Zmieniłem wtedy regulację gazu i pomogło. Jednak tak jak opisywałem, po przekroczeniu 100km/h zaczęły się problemy, i tak pozostało aż do teraz, nadal słychać klekotanie. Myślę że problem może być powiązany z gazem, ale gdy usterka wystąpi klekotanie słychać także na benzynie. Przy dodawaniu gazu na benzynie słychać i widać bardzo nierówne wchodzenie na obroty, może to ma jakiś związek. Po odłączeniu przepływomierza na benzynie wchodzi na obroty normalnie.

 

Ostatnio gdy byłem w warsztacie, oddałem go do naprawy układu chłodzenia, było wtedy także słychać klekotanie. Po odbiorze zauważyłem że godzina na komputerze została wykasowana, czyli że akumulator był odłączany. Z domysłów wiem że musiał być resetowany komputer sterujący. Po odbiorze silnik chodził cichutko, pewnie reset komputera pomógł.

 

Wie ktoś jak go wykonywać? Tylko proszę bez tych metod z odłączanym akumulatorem i czekaniem po 15min, to nie działa. W warsztacie robią to w ciągu około 10 sekund, chyba coś z pinami.

Opublikowano
Zauważyłem że na benzynie gdy bardzo lekko dodam lekko gazu jest wszystko ok, gdy dodam go gwałtownie praca silnika staje się przerywana i nierówna, lecz obroty wzrastają. Gdy odłączę przewód od przepływomierza, wszystko jest ok a samochód wkręca się na obroty szybciej niż zawsze. Uszkodzony przepływomierz? Czy to może być także przyczyną tej usterki z klekotaniem? Klekotanie jest chyba związane ze zmianą charakterystyki pracy silnika, zapłon jest sprawny, dokładnie sprawdzony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.